Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Kolejny SWAP silnika 2.0 tdi. motor poprzeczny zamiast rzędowego - opis akcji i ceny!


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, jako że jestem po udanym SWAPIE pozwoliłem sobie założyć wątek dla kolejnych nieszczęśliwców, których spotka niemila diagnoza usterki - silnik do wymiany-.

Jestem posiadaczem Audi A4 2.0 tdi BVA 163km, oczywiście 16V - zmodyfikowane BRD, caly osprzet itp identyczne jak w BRD. Auto umarło przy przebiegu 280 000 km, wczesniej byly problemy z pompa oleju z napedem zębatkowym - imbusik, oraz pompowtryskiwaczami (2 x zbierałą mnie laweta z dość odległych zakątków europy). W listopadzie jadąc w delegację do Suwałk przy prędkości ok 140-150km/h zaczęło niesamowicie huśtać budą, a spod maski zaczą wydobywać się pisk, dźwięk podobny do "ślizgania" się metalu o metal, po czym auto zgasło. Jako że predkosc byla dosc znaczna na zgaszonym motorze wytoczylem sie z wąskiej drogi krajowej wijącej się w lesie na jakiś prosty odcinek, zjechałem na pobocze i wezwałem lawete. Po dotransportowaniu auta do mechanika i próbie odpalenia auta ręce mi opadły, a kolana się ugieły, z silnika dochodził dźwięk jakby ktoś walił w blok młotem. oczywiście dalsze próby odpalania nie zostały podjęte i auto trafiło na warsztat. Po kilku godzinach rozbierania diagnoza "

- uszkodzony jeden pompowtryskiwacz

- pęknięty wał karbowy

- panewki zatarte

decyzja - wymieniamy silnik

Zanim zacząłem jakiekolwiek poszukiwania, przeczytałem pół internetu i chyba wszystkie wątki dot swapów silnika, wykonałem 10tki telefonów do Irka (Jaro4444). Tak naprawdę byłem w tym momencie zupełnym laikiem i gdyby nie Irek to nie wiem jakby się to potoczyło. Stanęło na tym, że mam szukać 16sto zaworowej 2.0 tdi, najwygodniej na pompkach siemensa. staneło na poprzecznym(!) silniku BMN 170km, montowanym w Audi A3. Traf chciał, że kilka takich silników znalazłem w internecie i po rozmowach telefonicznych ze sprzedającymi doszedłem do wniosku ze biore silnik od Auto Woźniak. Silnik przyszedł następnego dnia, zgodny z opisem w świetnym stanie - wierze w podawany przebieg 54000km(1 świeca żarowa walnięta),podczas roboty okazało się że dwumas i sprzęgło są w takim stanie, że wymagają natychmiastowej reakcji, wymiana zajęła 3 dni, auto hula super.

Poniżej przedstawiam koszt całej operacji, chyba najdroższy swap na forum

1. Silnik 2.0 tdi BMN 170km - 6250zł

2. Uszczelniacz wału tył - 244zł

3. Kompletny dwumas ze sprzęgłem 2480zł

4. Łożysko igiełkowe wału + uszczelki 118zł

5. Świece żarowe NGK 356zł

6. Kompletny rozrząd 581zł

7. Pompa wody 283 zł

8. Smok pompy oleju od AWXa 61zł

9. Czujnik ciśnienia doładowania 282zł

10. Filtry paliwa, oleju i powietrza 167zł

11. Koncentrat chłodniczy 89zł

12. Olej Motul 160zł

13. Robocizna - 1000zł (po znajomości, biorąc pod uwagę fakt, że nie chodziło jedynie o wymiane silnika, a dodatkowo rozrządu, sprzęgła z dwumasem, świec, czyszczenie egr, przepustnicy i przekłądania calutkiego osprzętu ode mnie do nowego motoru - jak za darmo)

Suma : 12071zł

Oczywiście, nie należy wliczać całej kwoty w koszt samej wymiany bo rzeczy typu sprzęgło z dwumasemm, świece czy czujnik ciśnienia dołądowania i tak należało by wymienić, ale to i tak wychodziłoby 8953zł

Całości kwoty opadnie jeszcze troche jak sprzedam osprzet z BMNa bo zostało mi troche towaru (egr, sprzeglo z dwumasem, przepustnica, turbina, łapy silnika) oraz z BVA(sprawne 3 pompowtryskiwacze, glowica, pompa oleju, cos tam z bloku).

Gdyby ktos z bialegostoku i okolic potrzebowal dobrego mechaniora od audi albo bmw - polecam : Damian Adamczuk, Kościelna 31, Wasilków k/Białegostoku tel : 660 409 360

Pozdrawiam i życze wszystkim powodzenia w użytkowaniu i oby jak najmniej awarii ! ELO !

---------- Post dopisany at 11:38 ---------- Poprzedni post napisany at 11:35 ----------

Na sam koniec najważniejsze : Ogromne podziękowania dla Irka (kolega Jaro4444) - gdyby nie Twoja nieoceniona pomoc, niewiadomo jakby to było. Dzięki za cierpliwość podczas poźnowiczornych telefonów i za wszystko ! Tak jak mówiłem, przy najbliższej wizycie w Warszawie masz ode mnie dużą butle zajebistej wódki ! pozdro kolego !

Opublikowano

No to teraz tylko bezawaryjności życzyć:thumbup1:

Dobrze że się udało bez problemów i nowy motor okazał się ok, a koszty, no cóż wiadomo było że tanio nie bedzie przy takiej awarii, ale przynajmiej poszedłeś dobrą drogą i zrobiłeś raz a dobrze:wink: (a nie wstawianie 1.9 z B6)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...