Skocz do zawartości
IGNOROWANY

problem z 2 biegiem


fmistrz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

mam problem z 2 biegiem, gdy auto jest zimne 2 bieg ciężko wchodzi jakby się haczył. Gdy auto się rozgrzeje dwójka wchodzi bez problemu, nie wiem co jest tego powodem, zauważyłem też że buja lekko lewarkiem, może wywalone poduchy? czy to problem oleju, gdy jest zimny robi się dużo gęstrzy? macie jakieś pomysły proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj!!!

Masz dokładnie to samo co u mnie :kwasny: Jak jest gorący silnik to mozna powiedziec ze jest ok ale nie idealnie.

Poduchy wymieniłem na nowe bo wyły juz 'wywalone' sprzęgło nowe, wybierak nasmarowany i jest to samo. Oleju jeszcze nie wymieniałem ale z tego co czytałem na forum to nie pomogło.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprawdopodobniej jest to wina wytartych pierscieni synchronizatora 2 biegu, ale nie jestem tego pewny, musiałby obejrzeć to spec od skrzyni i wtedy byłoby pewne. Skrzynie kupisz do 1000zł bo w moim przypadku to juz troche wiecej bo to quattro, ale narazie jezdze i nie inwestuje a po za tym lato idzie wiec nie bedzie tak zle. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam to samo, póki co nic z tym nie robię - czekam aż dwumas padnie i wymienie komplet :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! trzmi3lu ma rację: wytarty synchronizator drugiego biegu. Standard w skrzyniach VW. Spowodowane to jest zbyt szybkim włączaniu dwójki z jedynki (jazda quasi sportowa lub coś w tym stylu). Wtedy synchronizator ma co robić i szybciej się zużywa. Spróbuj dwójkę włączać delikatniej lub po spadnięciu (wyrównaniu obrotów) silnika z obrotów, gdy wciśniesz sprzęgło w czasie przełączania biegów: z 1 na 2. Trzeba to wyczuć. Jeśli nie zgrzyta przy zmianie, a tylko ciężej dwójka wchodzi, to tym sposobem jeszcze długo pojeździsz. Skrzynię szkoda wymieniać, przynajmniej nie przez taką "pierdołę". Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej sprawdzic to w ten sposób:

Rozpedzic sie troche (3bieg) wcisnąc sprzegło (trzymając cały czas wcisiniete) i delikatnie probowac wrzucac i wyrzucac 2 bieg powoli kilka razy i zobaczycie jak ładnie bedzie zgrzytac, a to oznacza ze pierscien synchronizatora nie jest w stanie wychamowac(wyrównac)predkosci koła zebatego(2biegu) do predkosci wałka zdawczego i wtedy nastepuje zgrzyt.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

padlo mi sprzeglo i rozwalilo 3 bieg synchro polamal sie w drobny mak na szczescie kawalki poszly na dno skrzyni i nie rozwlilo kol zebatych,wyminione 2 synchronizatory 2,3 lozysko walka atakujacego uszczelniacze i jakies tam poierdolki jeszcze z olejem i sprzeglem wyszlo 1600zl,sam synchro 125zl sztuka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no kolego sprzeglo same to 800zl wiec nie tak zle jesli chodzi o skrzynie to 250 synchro +100 reszta drobiazgów 150 sam olej co daje 500zl a robocizna wyszla 300 a skrzynie kupisz za 500 i nie wiesz dalej co masz,moja ma oryginalnie 300tys i wiem ze teraz zrobi 2tyle,remontowalem bo mój klekocik zostanie do konca zycia swojego lub mojego ze mna. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...