fmistrz 0 Opublikowano 18 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2013 Witam mam problem z 2 biegiem, gdy auto jest zimne 2 bieg ciężko wchodzi jakby się haczył. Gdy auto się rozgrzeje dwójka wchodzi bez problemu, nie wiem co jest tego powodem, zauważyłem też że buja lekko lewarkiem, może wywalone poduchy? czy to problem oleju, gdy jest zimny robi się dużo gęstrzy? macie jakieś pomysły proszę o pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trzmi3lu 3 Opublikowano 18 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2013 Witaj!!! Masz dokładnie to samo co u mnie Jak jest gorący silnik to mozna powiedziec ze jest ok ale nie idealnie. Poduchy wymieniłem na nowe bo wyły juz 'wywalone' sprzęgło nowe, wybierak nasmarowany i jest to samo. Oleju jeszcze nie wymieniałem ale z tego co czytałem na forum to nie pomogło. pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fmistrz 0 Opublikowano 18 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2013 no to ogólnie słabo nie mam na razie zamiaru inwestować w nową skrzynię, szukam jakiegoś innego rozwiązania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trzmi3lu 3 Opublikowano 18 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2013 Najprawdopodobniej jest to wina wytartych pierscieni synchronizatora 2 biegu, ale nie jestem tego pewny, musiałby obejrzeć to spec od skrzyni i wtedy byłoby pewne. Skrzynie kupisz do 1000zł bo w moim przypadku to juz troche wiecej bo to quattro, ale narazie jezdze i nie inwestuje a po za tym lato idzie wiec nie bedzie tak zle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fmistrz 0 Opublikowano 18 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2013 no własnie byle do wiosny:naughty: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
VanRay 1 Opublikowano 20 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2013 Mam to samo, póki co nic z tym nie robię - czekam aż dwumas padnie i wymienie komplet Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madmaxog 0 Opublikowano 21 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2013 Witam! trzmi3lu ma rację: wytarty synchronizator drugiego biegu. Standard w skrzyniach VW. Spowodowane to jest zbyt szybkim włączaniu dwójki z jedynki (jazda quasi sportowa lub coś w tym stylu). Wtedy synchronizator ma co robić i szybciej się zużywa. Spróbuj dwójkę włączać delikatniej lub po spadnięciu (wyrównaniu obrotów) silnika z obrotów, gdy wciśniesz sprzęgło w czasie przełączania biegów: z 1 na 2. Trzeba to wyczuć. Jeśli nie zgrzyta przy zmianie, a tylko ciężej dwójka wchodzi, to tym sposobem jeszcze długo pojeździsz. Skrzynię szkoda wymieniać, przynajmniej nie przez taką "pierdołę". Pozdro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trzmi3lu 3 Opublikowano 21 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2013 Najlepiej sprawdzic to w ten sposób: Rozpedzic sie troche (3bieg) wcisnąc sprzegło (trzymając cały czas wcisiniete) i delikatnie probowac wrzucac i wyrzucac 2 bieg powoli kilka razy i zobaczycie jak ładnie bedzie zgrzytac, a to oznacza ze pierscien synchronizatora nie jest w stanie wychamowac(wyrównac)predkosci koła zebatego(2biegu) do predkosci wałka zdawczego i wtedy nastepuje zgrzyt. pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiko79 3 Opublikowano 21 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2013 mam to samo, racja...byle do wiosny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radioo11 2 Opublikowano 26 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2013 to niestey przypadlosc skrzyn CCCO ja mam skrzynie po remoncie nowe synhro a jak zimna to ciezko wchodzi 2 i 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trzmi3lu 3 Opublikowano 26 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2013 A jesli mozna wiedziec ile kosztował remont i co wymieniałes? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radioo11 2 Opublikowano 27 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2013 padlo mi sprzeglo i rozwalilo 3 bieg synchro polamal sie w drobny mak na szczescie kawalki poszly na dno skrzyni i nie rozwlilo kol zebatych,wyminione 2 synchronizatory 2,3 lozysko walka atakujacego uszczelniacze i jakies tam poierdolki jeszcze z olejem i sprzeglem wyszlo 1600zl,sam synchro 125zl sztuka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trzmi3lu 3 Opublikowano 27 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2013 Nie tyle kasy to bez sensu, lepiej poszukac ew. sciagnąć uzywke. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radioo11 2 Opublikowano 28 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2013 no kolego sprzeglo same to 800zl wiec nie tak zle jesli chodzi o skrzynie to 250 synchro +100 reszta drobiazgów 150 sam olej co daje 500zl a robocizna wyszla 300 a skrzynie kupisz za 500 i nie wiesz dalej co masz,moja ma oryginalnie 300tys i wiem ze teraz zrobi 2tyle,remontowalem bo mój klekocik zostanie do konca zycia swojego lub mojego ze mna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się