Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Ubytek płynu chłodniczego,proszę o pomoc!


Marianek_79

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich!Zauwazyłem ubytek płynu ze zbiorniczka wyrównawczego,ubytek występuje co pewien czas i musze dolać ok 200 ml płynu.Wygłada to tak że cały czas płyn jest w normie i nagłe ubywa do minimum.silnik 2.8 instalacja lpg.Płyn jest żóltej barwy,taki był jak kupiłem auto,co wiem to do audi sa koloro rózowego,nie wiem jaki teraz kupic na dolewke,bo chyba nie wolno mieszac plynów o róznych kolorach?Co o tym sądzicie.Proszę o pomoc i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli śmierdzi i paruje w kabinie to nagrzewnica, jeśli mokro pod autem to strzeliła chłodnica bo mogło być trochę wody w płynie chłodniczym , ewentualnie uszczelka pod głowica i masz płyn w oleju- jak niedawno kupiłeś auto od lewego sprzedawcy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

płyn koloru żółtego...to nie brzmi dobrze. G12 są różowe (albo lekko fioletowe). Jeśli ci płynu ubywa to chyba raczej jest gdzieś wyciek, jak nie z chłodnicy i na wężach pod maską nie widać to pewnie nagrzewnica poszła...Żółty płyn chłodniczy lał (a może nadal leje) Renault, może masz taki wlany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zobacz kruciec co wchodzi wchodzi do głowicy ja miałem pękniety i by tez ubytek i zapowietrzał sie układ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozwolę sobie wtrącić do tematu:

Niedawno wymieniałem termostat. Ze 2 miesiące temu. Po odpowietrzeniu mechanik powiedział, że w najbliższych dniach sprawdzać poziom bo może jeszcze trochę wciągnąć jak gdzieś się jeszcze odpowietrzy. Następnego dnia dolałem 0,5l i był poziom maks który utrzymywał się kilka dni. Któregoś dnia zaparkowałem pod domem i poszedłem spać. Rano wsiadam, wrzucam bieg i słyszę trzy piknięcia i symbol termometru na fisie. W zbiorniczku wyrównawczym pusto. Dolałem 1,5l. Kilka dni znów spokój, poziom maks. Później minimalne ubytki tako po 0,1l ze 2 ,może 3 razy. Spokój przez miesiąc może dłużej. I dzisiaj po 24h postoju co?

Wsiadam, kluczyk, zapłon, bieg -> trzy piknięcia i zbiorniczek znów pusty. Weszło 1,5l zrobiłem 25 km, poziom maks. Ktoś ma pomysł co jest grane?

Nie wiem czy to ma związek ale przed wymianą termostatu rzadko łapał 90st (sprawdzane oczywiście na kanale 49 climatronika). Teraz normalna temp pracy to 92-93st C a w korku potrafi urosnąć nawet do 98st C. Czasem wejdzie na 95st i się utrzymuje. Myślałem, że to czujnik temp (tym bardziej, że jednocześnie padły mi zegary i na blacie mam ciągle 100st, nawet troszkę poza kreskę.) ale po wymianie bez zmian. Ktoś jest w stanie podać tzw. optymalną temperaturę pracy dla silnika APR? To normalne, żeby osiągał takie temp? Kiedyś słyszałem, że wszystkie auta z grupy VAG mają trzymać równiutko 90stC.

@Marianek_79, możesz sprawdzić na climatroniku jakie temp osiągasz po dłuższym czasie w korkach?

Zdarzało się komuś, żeby po 2 miesiącach od wymiany termo wciągnął nagle z dnia na dzień 1,5l płynu mimo, że nigdzie nie widać wycieku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozwolę sobie wtrącić do tematu:

Niedawno wymieniałem termostat. Ze 2 miesiące temu. Po odpowietrzeniu mechanik powiedział, że w najbliższych dniach sprawdzać poziom bo może jeszcze trochę wciągnąć jak gdzieś się jeszcze odpowietrzy. Następnego dnia dolałem 0,5l i był poziom maks który utrzymywał się kilka dni. Któregoś dnia zaparkowałem pod domem i poszedłem spać. Rano wsiadam, wrzucam bieg i słyszę trzy piknięcia i symbol termometru na fisie. W zbiorniczku wyrównawczym pusto. Dolałem 1,5l. Kilka dni znów spokój, poziom maks. Później minimalne ubytki tako po 0,1l ze 2 ,może 3 razy. Spokój przez miesiąc może dłużej. I dzisiaj po 24h postoju co?

Wsiadam, kluczyk, zapłon, bieg -> trzy piknięcia i zbiorniczek znów pusty. Weszło 1,5l zrobiłem 25 km, poziom maks. Ktoś ma pomysł co jest grane?

Nie wiem czy to ma związek ale przed wymianą termostatu rzadko łapał 90st (sprawdzane oczywiście na kanale 49 climatronika). Teraz normalna temp pracy to 92-93st C a w korku potrafi urosnąć nawet do 98st C. Czasem wejdzie na 95st i się utrzymuje. Myślałem, że to czujnik temp (tym bardziej, że jednocześnie padły mi zegary i na blacie mam ciągle 100st, nawet troszkę poza kreskę.) ale po wymianie bez zmian. Ktoś jest w stanie podać tzw. optymalną temperaturę pracy dla silnika APR? To normalne, żeby osiągał takie temp? Kiedyś słyszałem, że wszystkie auta z grupy VAG mają trzymać równiutko 90stC.

@Marianek_79, możesz sprawdzić na climatroniku jakie temp osiągasz po dłuższym czasie w korkach?

Zdarzało się komuś, żeby po 2 miesiącach od wymiany termo wciągnął nagle z dnia na dzień 1,5l płynu mimo, że nigdzie nie widać wycieku?

1,5L płynu na dobę...to nie jest normalne. Musisz mieć wyciek. Zimą zdarza się że poziom płynu spada poniżej minimum, ale jest to związane z kurczliwością cieczy chłodzącej, która po nagrzaniu się silnika wraca do poziomu normalnego. No ale nie 1,5L!!! Może jest tak że w czasie jazdy kapie solidnie na jakiś rozgrzany element silnika i nawet nie widzisz że cie cieknie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czasem ci tego plynu nie wyrzuciło???? bo raczej tyle by ci nie wypił tego plynu. pierwsze co to odpowietrz dobrze układ

---------- Post dopisany at 09:21 ---------- Poprzedni post napisany at 09:15 ----------

zrob tak jeszcze u dolu w zbiorniczku masz taki krucic tamtedy prawdopodobnie wyrzuca ci plyn . podstaw tak jakos butelke i sie przekonasz czy ci go wyrzuca ci pije. a jeszcze jakiego koloru masz plyn??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie ale tego płynu nie ubywa stopniowo jak przy wycieku. On trzyma poziom normalnie aż trafi się taka sytuacja, że stawiam auto pod domem na noc a rano jest pusto w zbiorniczku wyrównawczym. Stał na śniegu teraz, nie było pod samochodem żadnej różowej plamy. Płynu nie wyrzuca, mogę odkręcić korek zbiorniczka na rozgrzanym uruchomionym silniku i stoi równo. Uszczelki pod głowicami też ok, olej czysty, korek oleju czysty.

Wydaje mi się, że on się gwałtownie odpowietrzył po prostu... A co z temperaturą? Użytkownicy 2,8 V6 może się wypowiedzą, jaka jest normalna temperatura pracy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

normalna temp. to 90-93C na kazdym silniku audi tak jest. a teraz jak dolaleś te 1,5 l płynu to tez ci on znikł czy juz jest normalnie??

napisze ci co moze byc z ta temperatura wysoka u ciebie bo tak było u mnie. i jak mialem korek ori niby to wyrzucało mi plyn ale temperatura silnika była ok czyli 92C. postanowiłem kupic na probe korek ale jakis zamiennik za 20 zł i co najlepsze plynu nie wyrzucało ale znow temperatura była bardzo wysoka czyli 100C i to wszystko sie działo po zmianie głupiego korka. a moze podmien od kogos korek . moze pomoze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Płyn jest idealnie między min a max w tym momencie. Czyli jest normalnie. A korek sprawdzę, faktycznie wymieniałem go na jakiś taki za 20zł, bo w oryginalnym poodpadały zwoje gwintu. Ten zamiennik wygląda identycznie no ale..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kup ori bo rozpierodlisz głowice . zagotuje ci sie i nawet nie bedziesz wiedział kiedy i co

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...