Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Dolewka ATF (automat) do A4 B6


luklago

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, przeglądałem ostro forum i nie mogę znaleźć info jak dolać olej do skrzyni automat w A4 avant 2002, 2,5TDI, VIN: WAUZZZ8E03A145715 (nie znam typu skrzyni dlatego podaje VIN). Zamówiłem 2l oleju na jutro (G 052 180 A2) bo zapewne (napewno) jest ubytek, były wycieki przy chłodniczce. Jak go dolać - gdzie. Widziałem na forum dużo info na temat b5. Wiem, że jest korek na skrzyni od strony kierowcy - ale tam się nie dolewa. Proszę o info. Z góry dzięki i pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto na podnośnik i masz tam 2 korki, jeden spustowy a drugi kontrolny, którym także wlewasz olej do skrzyni.

20958210.jpg

A spustowy

B kontrolny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I zapalony silnik podczas calej operacji:) A najlepiej jeszcze vag by sprawdzic aktualna temperature oleju w skrzyni :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie tak znowu trudno

Ja wymienilem olej w multi bez zakladania nowego tematu - wiedza jaka przekazuje Bart-S i inni urzytkownicy poprzez to forum wystarczy do takiej operacji :)

Wystarczy przebrnac uwaznie przez temat Multitronic Encyklopedia i przepis na wymiane oleju czy dolewke mamy podany( jest tam i multi i tip)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie wiem o tych korkach, ale jak je widziałem od dołu to obawiam się, że po odkręceniu wycieknie olej - bo są na dole. Czy można to odkręcać śmiało? Czy samochód nie musi być przechylony? Ile nalać - ponoć aż z przelewowego zacznie się wylewać nadmiar - tak? Kolego fokusmok15 możesz podać link - jakoś nie mogę znaleźć opisu tych dolewek "grawitacyjnych"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uzupelnienie oleju w muti tylko wylacznie z vagiem.... do uzupelnienia tylko wylacznie korek B najlepiej uzupelniac metoda grawitacyjna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto musi byc zapalone - jak napisal Rafal-L musi byc podlaczony vag w celu mierzenia temperatury oleju w skrzyni - przedzial temperatury przy ktorej przeprowadzamy operacje 35-40 stopni(ja zakrecilem przelew przy 37stopniach)

Tak wiec auto zapalone ,musi stac na rownej powierzchni temp. 30 stopni - odkrecamy korek przelewowy i dolewamy olej. ja to zrobilem tak - banka po wodzie destylowanej (sucha) do jej korka zamocowalem 3.5 metra wezyka o przekroju 8 mm na nim zamontowalem zawor kulowy, koniec wezyka owinalem tasma izolacyjna i wkrecilem to w otwor po srubie kontrolnej .Do banki nalalem wczesniej olej i podwiesilem ja na wysokosci 2 metrow

Po zamontowaniu weza w otworze odkrecilem zawor kulowy by olej splynal do skrzyni . Gdy olej juz zplynal z banki zdjalem ja do kanalu by nadmiar oleju mi sie nie rozlal :) Przy temperaturze oleju 37 stopni sciagnalem waz i wkrecilem korek

Ktos z forum zmontowal takie urzadzenie z slomka do picia na koncu a ja je tylko ulepszylem by nic oleju sie nie zmarnowalo :)

Na szybko nie moge teraz znalezc linka :(

Jezeli o czyms zapomnialem to niech ktos mnie poprawi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odgrzebuję trochę bo jutro robię operację. Mam przygotowany zestawik jak na foto - jeszcze bańka na górę. Mam pytania

1) Ile oleju wlać?

2) Rozumiem, że wlewam przez zawór kulowy wkręcony w korek zaznaczony na fotce w czerwonym kółku.

3) Czy nie ma się przypadkiem przelać olej "jak jest dobry stan" przez korek - zaznaczony na niebiesko?

4) Samochód ma być przez cały czas zapalony - tak? Czyli: włączam samochód czekam na 30stopni odkręcam korek zapinam zawór uzupełniam olej? A może na wyłączonym samochodzie wykręcam korek zapinam zawór, zapalam samochód czekam na 30 stopni i odkręcam zawór wlewając olej?

ABCD0018.jpg

ABCD0019.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W obecnym stanie... Odpalasz zimne auto, wchodzisz w bloki skrzyni i czekasz spokojnie aż ATF nagrzeje się do 35 stopni. Wtedy odkręcasz korek B i wlewasz grawitacyjnie zakupiony olej do momentu aż nie zacznie się przelewać. W tym czasie kontrolujesz temperaturę - jeśli zanim zacznie się przelewać osiągnie 45 stopni, zakręcasz korek a następnie gasisz auto i czekasz aż znów się schłodzi ATF.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...