Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Demontaż turbiny - procedura?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Może ktoś ma doświadeczenia w tym temacie. Od czego należy zacząć. Najbardziej interesuje mnie kwestia odkręcenia rury odprowadzającą olej od turbiny. Czy wcześniej trzeba spuszczać cały olej z silnika no i kwestia czy po montażu trzeba ją zalać olejem czy wystarczy podpiąć przewód i zakręcić rozrusznikiem. Tu jest opisane na podstawie a3 [8L] Czyszczenie Turbiny fotoporada

Pozdrawiam

Opublikowano

dokładnie tak jak w tym opisie aczkolwiek pewnie ten kto już robił ma różną kolejność,ja dla ułatwienia wyciągałem obudowe filtra, musisz uważać na tą rurkę doprowadzającą olej do turbiny, robiłem trzy czyszczenia turbin w moich samochodach i w dwóch mi się ukręciła, nie robiłem tego na rozgrzanym silniku tylko popsikałem preparatem śruby odczekałem troche, pamietaj dobre klucze bo możesz pozrywać nakrętki, szczególnie przy kolektorze wydechowym, jak juz bedziesz rozbierał to wyczyśc sobie kolektor ssący i zawór EGR, po czyszczeniu zalej turbine olejem.

---------- Post dopisany at 13:20 ---------- Poprzedni post napisany at 13:19 ----------

dokładnie tak jak w tym opisie aczkolwiek pewnie ten kto już robił ma różną kolejność,ja dla ułatwienia wyciągałem obudowe filtra, musisz uważać na tą rurkę doprowadzającą olej do turbiny, robiłem trzy czyszczenia turbin w moich samochodach i w dwóch mi się ukręciła, nie robiłem tego na rozgrzanym silniku tylko popsikałem preparatem śruby odczekałem troche, pamietaj dobre klucze bo możesz pozrywać nakrętki, szczególnie przy kolektorze wydechowym, jak juz bedziesz rozbierał to wyczyśc sobie kolektor ssący i zawór EGR, po czyszczeniu zalej turbine olejem.

nie spuszczaj oleju z silnika, nie ma takiej potrzeby

Opublikowano
Z wymianą nie ma problemu. Musisz mieć kanał lub przynajmniej jakieś najazdy żeby wejść bezpiecznie pod auto. Jak założysz nowe turbo i przykręcisz przewód odpływowy oleju z turbo to zanim przykręcisz przewód zasilania olejem napełnij strzykawkę olejem który lejesz do silnika i włóż koniec strzykawki do otworu zasilania olejem i powolutku wstrzykuj olej jednocześnie kręcąc wirnikiem turbo po czym załóż przewód zasilania olejem. Do odkręcenia przewodu zasilania olejem będziesz potrzebował zeszlifowanego klucza żeby założyć na nypel do którego jest przykręcony przewód olejowy. Jak tego nie zrobisz to ukręcisz przewód. Robiłem to już ok 15 razy .

Mam nadzieję, że analogicznie jest w AVB. Do turbiny jest dobry dostęp od góry. Pytanie czy trzeba coś odkręcać z kanału.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...