Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Olej Liqui Moly norma 507.00 czy z normą 505.01 do pompowtryskow ?


hghormone

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Panowie jak to jest wkoncu z tymi normami 505.01 i 507.00 ?

Auto przywiozlem z zalanym olejem Liqui Moly 5w30 Longlife III , czas juz na zmiane, wiem że musze lać olej z normą 505.01 dla pompowtrysków.

Teraz rowniez chce miec zalany olej tej samej firmy, ale dowiedziałem sie zę oleje LM 5w30 Longlife III mają norme 507.00 i że moge śmiało lać taki olej.

Na forum wyczytałem że niektórzy słyszeli o przypadkach że lejąc 507.00 do silnikow z popmpwtryskami wystepowaly jakieś problemy , ale to tylko ludzie slyszeli nie widzialem zeby ktos napisal ze mial taki przypadek.

A wiec zastanawiam sie nad dwoma wersjami olejów jeden to "LM Top tec 4200 Longlife III (507.00)" ,a drugi to "LM Top tec 4600 (505.01), przedstawiciel firmy mowil ze LM 4200 ma troszke lepsze własciwosci w niskich temp itd. a wiec chyba wolalbym zalac 4200 , ale nie jestem pewny co do tych norm.

Może ktoś sie wypowiedzieć na ten temat ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli masz auto to co w profilu ... wystarczy 505.01 czyli Top Tec 4600

Obie normy są do PD ... 507.00 jest do silnikow wyposazonych w DPF.

Wszystko tutaj

http://a4-klub.pl/silniki-diesla-29/all-tdi-olej-tdi-9726/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie każdy ma tyle czasu żeby przewertować 280 stron.

wystarczy przecież przeczytać PIERWSZY post użytkownika @HUGO, cała reszta jest o "wyższości świat Wielkiej Nocy nad świętami Bożego Narodzenia":wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja rozumiem ze norma 505.01 jest dla pompowtryskiwaczy oraz norma 507.00 tez jest dla pompowtryskiwaczy ale z DPF.

Pytanie jest moje takie jak pisalem wczesniej czy wlanie 507.00 do auta z PD bez DPF nie uszkodzi czegoś , poniewaz jak pisalem wczesniej wyczytalem na forum ze ktos slyszal o takich przypadkach.'

Pytam tez o norme 507.00 poniewaz "lm top tec 4200 (507.00)" ma troszke lepsze wlasciwosci niz "lm top tec 4600 (505.01)" dlatego myslalem nad zalaniem tego z norma 507.00 mimo ze nie mam DPF.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie kombinuj, i nie lej oleju Long Life. Lepiej ten 505.01 ale częściej wymienić. Np. 12-13 tys. zawsze to lepiej dla turbiny niż jakiś 507.00 z long life co 30tys. bo to dobre dla firm flotowych żeby zaoszczędzić na serwisie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie każdy ma tyle czasu żeby przewertować 280 stron.

wystarczy przecież przeczytać PIERWSZY post użytkownika @HUGO, cała reszta jest o "wyższości świat Wielkiej Nocy nad świętami Bożego Narodzenia":wink:

Wielkanoc jest najważniejszym Świętem kościelnym. Tak dla jasności :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie każdy ma tyle czasu żeby przewertować 280 stron.

Średnio raz na 5 stron pada takie pytanie więc dużo byś czytać nie musiał, no ale lepiej załozyć 10 takich samych tematów niż się trochę wysylić i przy okazji trochę wiedzę zgłębić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lej top tec 4600 i zmieniaj tak jak teraz i będzie git:thumbup1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja leje od niedawna do AVF'a olej który leją w ASO Mercedesa , a konkretnie nazywa się Fuchs TITAN GT1 PRO, mam go z pewnego źródła, silniczek pracuje równo i cicho oczywiście jak na 1.9 TDI ;)

wczesniej jezdziłem na Castrolu SLX 5w-30

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...