Skocz do zawartości
IGNOROWANY

problem z poziomem oleju po swapie silnika...


miszaj

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, dzisiaj kontrolnie sprawdzilem poziom oleju i na bagnecie pokazuje mi centymetr ponad poziom MAX. uprzedajac sugestie - plynu chlodniczego nie ubywa.po telefonie do mechanika dowiedzialem sie ze to jest ropa, gdyz mam strasznie zawalony dpf. bardzo czesto zdarza sie tak, ze po dluzszej jezdzie po miescie auto wskakuje mi na obroty na poziomie 1000obr/min. podjerzewam, ze wlasnie w tym momencie jest dotryskiwane paliwo na wal i w momencie kiedy gasze silnik, te paliwo splywa do silnika...mam racje ? w poniedzialek umawiam sie na usuniecie dpf'a, ale mimo wszystko mnie to martwi bo auto juz pochlonelo tyle pieniedzy, ze masakra...

kolejna rzecz jaka moze pomoc w ustaleniu przyczyny to misa olejowa. podczas swapu (z 2.0 tdi bva rzedowego na 2.0 tdi bmn 170km poprzeczniaka) zostala zastosowana do nowego silnika misa olejowa z silnika starego (przerobienie misy wg patentu jaro4444). czy wielkoscia/wysokoscia/pojemnoscia te misy sie roznia ? czy moze to miec wplyw na poziom oleju ? pomocy...

no i jesli poziom jest taki jak podalem,czyly centymetr ponad poziom max to moge jezdzic czy nie ? pytanie mogloby sie wydawac glupie bo max to max,ale moze jednak ?

---------- Post dopisany at 10:39 ---------- Poprzedni post napisany at 10:35 ----------

kolejne pytanie, ile oleju powinno sie wlac do silnika 2.0 tdi BMN 170km ?

---------- Post dopisany 04-03-2013 at 08:53 ---------- Poprzedni post napisany 03-03-2013 at 10:39 ----------

jakies sugestie ?

---------- Post dopisany 05-03-2013 at 19:15 ---------- Poprzedni post napisany 04-03-2013 at 08:53 ----------

halo koledzy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przybywanie ropy w oleju na 99 % przez dpf. ja mialem to samo, czy mozesz jezdzic z tym stanem? hm... zbyt duza ilosc oleju zamula silnik, nie wkreca sie tak na obroty. upuszczenie nic nie daje bo olej juz rozrzedzony, najlepiej wymien na nowy i zalej do minimum. ja po przejechaniu 6.000-10.000 km mialem juz max oleju ( zalezy czy okres letni czy zimowy bo ma to wplyw ) i wymiana oleju na nowy. po wyrzuceniu dpf-u problem rozwiazany, przy okazji mniej pali... tylko czasami zakopci :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przybywanie ropy w oleju na 99 % przez dpf. ja mialem to samo, ..po wyrzuceniu dpf-u problem rozwiazany, przy okazji mniej pali... tylko czasami zakopci :)

a czy przy okazji nie byly wyciagane pompow(y)tryski ? No bo chyba ciezko sobie wyobrazic ze nowe auto z salonu te 8 lat temu "naciagalo oleju" co 6tys.

Pozdrawiam,

Przemek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

byly wyciagane pompki, ale tylko po to by dac nowe uszczelniacze, pozniej pompa vacu, no i nadal przybywa. ja robie krotkie trasy czasami po miescie a aby filtr sie wypalil musisz spelniac kilka kryteriow. nie wiem jak jest w nowych autach z dpf ale w aucie z 2005 na pank przybywanie oleju przez dpf. i czytaj kolego ze zrozumieniem... pisalem ze przybywanie w zaleznosci od pory roku ( lato czy zima ) oraz jakie trasy robisz.... bo jak po miescie to filtr sie nie wypali, a jednym z kryteriow to 90 stopni nagrzany silnik plus obroty powyzej 2000rpm. i filtr zaczyna wypalac. wyobrazasz to sobie stojac w poznanskich korkach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...