devols2 Opublikowano 7 Marca 2013 Opublikowano 7 Marca 2013 mam audi a4 b5 1.8t bezyna 95 rok i problem jest tak ze chyba mi turbo nie dziala od kad kupilem je czyli jakis pol roku temu dzis rozbieraalem turbo i gosc mowil mi od regeneracj ze jest ok a auto nie ma mocy zachowuje sie jak normalny 1.8 bez turba. a jest taki bajer ze jak odpinam wezyk od podcisnienia od gruszki to jak by chodzilo turbo od 2tys slychac delikatne syczenie jak by turba i do 3 tys ciagnie jak h.. a przy 3 tys wystepuje chyba przeladowanie i szarpie autem ,wiec skoro po odpietym wezyku chodzi turbo? to czemu na zalozonym wezyku nie ma mocy? ---------- Post dopisany at 20:55 ---------- Poprzedni post napisany at 20:51 ---------- na podbietym podcisnieniu chodzi jak normalny 1.8 ale ciagnie do 7tys ale nie ma tego butnieciaa to wkoncu 150km
radi Opublikowano 12 Marca 2013 Opublikowano 12 Marca 2013 VAG-prawdz bledy,zaworek n75 moze byc walniety.
devols2 Opublikowano 20 Marca 2013 Autor Opublikowano 20 Marca 2013 n75 sprawny. tylko na kostce do n75 nie ma 12v tylko jest 6.5v czy na przekreconej stacujce czy na zapalonym silniku... +ma 12v ale cos z masa jest bo nie ma jej
radi Opublikowano 20 Marca 2013 Opublikowano 20 Marca 2013 to wez mase z czegos innego podciag, a jak podepniesz wezyk do gruchy to pewnie masz otwarta klapke i turbo puszcza bokiem spaliny i sie nie napedza,a jak odepniesz to klapa sie zamyka i masz przeladowanie.
devols2 Opublikowano 20 Marca 2013 Autor Opublikowano 20 Marca 2013 dokladnie caly czas mam klapke otwarta bo n75 wali na gruszke caly czas.. wziolem mase z akumulatora do n75 i zamyka przeplyw powietrza na gruszke ale to znow przeladowanie przy oko3tys obr jest ,slyszalem ze to podobno sterownik silnika walniety i az sie boje bo to koszt podobno 250zl ---------- Post dopisany at 14:14 ---------- Poprzedni post napisany at 14:11 ---------- no bo ogolnie to nie ma jak by masy na n75 a powinien ja sterownik podobno podawac i tym samym sterowac impulsowo:)? czyli wychodzi na sterownik bo skoro jednak jest te 6.5v to kable powinny byc dobre? ---------- Post dopisany at 14:15 ---------- Poprzedni post napisany at 14:14 ---------- a mzoe jest jakis sposob prosty na sprawdzenie sterownika?
Łukasz13 Opublikowano 20 Marca 2013 Opublikowano 20 Marca 2013 Kolego trzeba logi zrobic, to że jest tam 6,5v to normalne nie bedzie tam 12v komputer steruje n75 tak jak sam napisałeś impulsowo.
radi Opublikowano 20 Marca 2013 Opublikowano 20 Marca 2013 niewiem czy jest mozliwosc sprawdzenia sterownika przez VAGa,a wogole jakies bledy sa??tam na tym schemacie,plus idzie z bezpiecznika,a masa steruje sterownik,wiec moze byc uwalony,podstaw inny N75
devols2 Opublikowano 20 Marca 2013 Autor Opublikowano 20 Marca 2013 mam inny n75 ale co on da jak nie ma napiecia... na chwile obecna mam mase z akumulatora i zawor jest zamkniety w strne gruszki i ma buta ale przeladowuje ... czyli zawor dziala:) wkoncu nowy co do vag to nie pokazal nic z n75 ani sterownikiem byla tam jakies bledy ale gosc mi usonol i kazal za pare dni podpiac jeszcze raz ale nie bylem hehe ale musze sie do niego wybrac widze bo jak to sterownik to sam nic z tym nie zrobie a na 99% to on.. podobno sterownik 140zl i jakies imo trzeba kasowac czy cos i 100zl niby tez a z tego schematu to wiem tyle co kot naplakal:D ale dziekowac za fatyge:)
radi Opublikowano 21 Marca 2013 Opublikowano 21 Marca 2013 Z tego schematu wynika ze + jest podciagniety z bezpiecznika F29 20A,a - jest sterowany z ECU(sterownika) i byc moze napiecie sie powinno zmieniac,w stosunku do doladowania turbo,poskladaj wszystko na innym N75,jak sie nic nie zmieni,to sproboj odlacyc przeplywomierz,moze jest uwalony i doladowanie tez nie bedzie! Z forum elektroda "Zasada jest taka, że gdy ECU zażąda mniejszego ciśnienia doładowania w danej chwili to N75 otrzymuje często impulsy 12V a jeśli chce zwiększyć to ciśnienie to N75 ma stałe zasilanie 5,5V. Turbo podczas gdy silnik pracuje na wolnych i niskich obrotach ma sztangę ustawioną zawsze w pozycji max doładowania. Jeśli gwałtownie zwiększysz obroty to na N75 będą się pojawiać impulsy 12V. Ot tyle filozofii "
Łukasz13 Opublikowano 21 Marca 2013 Opublikowano 21 Marca 2013 Kolego temat n75 był tyle razy poruszany na forum czy n75 działa trzeba go sprawdzić dmuchając w niego bez napiecia powinno być przejście przez dwa krótkie króćce, jak podłaczysz do niego napiecie np. z aku zaworek powinien cyknąc i otwiera się przejscie na wszystkie krócce, wtedy można uznac ze jest sprawny. To co piszesz że jest zamknięty w strone gruszki to znaczy że żle go włozyłeś bo normalnie zamyka sie tylko ten najgrubszy krócieć który powinien być w rurze dolotowej do turbo.
devols2 Opublikowano 21 Marca 2013 Autor Opublikowano 21 Marca 2013 slysza;em podobno ze euc ma cos jeszcze do n75 ale nie wiem gdzie on jest i jak wyglada... a ja myslalem ze tam ma byc 12v po przekreceniu kluczyka tak aby byl zamkniety przeplyw powietrza na gruszke dopiero przy za duzym doladowaniu zmniejsza sie napiecie i otwiera sie przeplyw powietrza na gruszke i jest zmniejszenie doladowania:) czyli mysi byc tam 12v stale i pozniej ze wzrostem doladowania impulsowo sie zmniejsza i wtedy zmniejsza doladowanie;p tak mi sie ydaje i slyszalem i jak widze jak dziala n75 to tak samo na to wychodzi niby;p
Łukasz13 Opublikowano 21 Marca 2013 Opublikowano 21 Marca 2013 http://i98.photobucket.com/albums/l277/Neil_Ireland/turbo18hoses.jpg http://vw-passat.pl/Storage/Full/n75.jpg
devols2 Opublikowano 21 Marca 2013 Autor Opublikowano 21 Marca 2013 aleee ty mowisz chyba o n75 do disla ja mam bezyne i mam zupelnie inny n75;p ---------- Post dopisany at 11:30 ---------- Poprzedni post napisany at 11:25 ---------- w moim n75 na byc przejscie w 1 strone na gruszke a po podaniu napiecie ma byc przejsci na waz ic a na gruszke ma byc zamkniete , zreszta moj nie cyka jak go podpinam pod wtyczke , ale jak go podpinam pod akumulator to cyka, dodaje ze jest nowy orginalny audi:)
Łukasz13 Opublikowano 21 Marca 2013 Opublikowano 21 Marca 2013 To chyba ty masz od diesla pokaz go:kox: i mówie jak ma być ale chyba wiesz lepiej, coz Twoj cyrk twoje małpy, jak ma cykać jak podepniesz go pod wtyczkę? przecież to ecu steruje jego masą, to co opisałeś wyżej o sterowaniu n75 gruszka jest błędne, przyjzyj sie schematom co wkleiłem.
devols2 Opublikowano 21 Marca 2013 Autor Opublikowano 21 Marca 2013 dobra masz jakies gg?;p albo cos takiego? jak bys mogl mi podac bym napisal ,bo tam bysmy sie predzej dogadali:)
Łukasz13 Opublikowano 21 Marca 2013 Opublikowano 21 Marca 2013 Heh co do gg to nie używom:kox: ale coż co ile mogę to pomoge, jak piszesz że gdy odpinasz węzyk od gruszki i przeładowuje to znaczy że już jest dobrze bo turbo działa, tylko teraz jest problem z jego strowaniem czyli ten n75 pokaż jaki masz w końcu od beny czy od diesla, no i dalej jeśli masz dobry i dobrze wpięty to znaczy że komputer tak steruje że zbija doładowanie a tego już się nie dowiemy bez vaga i zrobieniu logów, czyli prosty kabel za 30 zł z allegro i laptop i jedziesz, jakie oznaczenie ma twój silnik pewnie AEB?. ---------- Post dopisany at 14:39 ---------- Poprzedni post napisany at 14:37 ---------- Powinienieś mieć taki:http://www.206club.net/ext/pass/n75_1.png A ten jest od diesla: N75 Tdi Photo by slimshady02 | Photobucket
devols2 Opublikowano 21 Marca 2013 Autor Opublikowano 21 Marca 2013 ten pierwszy zawor mam:) wlasnie jest cos takiego ze gosc byl zgdziwiony ze moj komp sie przedstawia jako aeb:D a mam a4 1.8 t 95 rok i tam cos mowil ze nie bylo turba czy w aeb nie bylo turba nie wiem... ale mam aeb:) a wspominales cos o ecu i nie moge go zlokalizowac na tym schemacie:( ale powiem ci ze ten moj stary zawor jak i nowy zawor maja przedmuch od strony zimnej turbiny do gruszki a dopiero po napieci 12v jest przedmuch od strony zimnej turbiny do ic:P a na chwile obecna mam podciagnieta mase prosto z akumulatora do wtyczki n75 i cyklo i jest przeplyw powietrza z zimnej strony turbiny na ic (a nie na gruszke) i jezdzi sie fajnie tylko do 3 tys obr bo pozniej to przeladowanie takie same objawy jak bym wezyk od gruszki odpiol:)
Łukasz13 Opublikowano 21 Marca 2013 Opublikowano 21 Marca 2013 No to czyli masz dobrze załozone tak ma działać n75 też dobrze działa. Ecu to inaczej komputer znajduje się w podszybiu w czarnej puszce. Wychodzi na to że to komputer tak steruje n75 żeby obcianał doładowanie ale czemu to robi tego już się nie dowiemy bez kabla i logów, przyczyny mogą być rózne padnięta przepływka, sonda lambda, może pompka daję słabe ciśnienie paliwa, trudno powiedzieć.
devols2 Opublikowano 22 Marca 2013 Autor Opublikowano 22 Marca 2013 podpinalem pov vag ale nie robilem logow , i okazalo sie tak bylo duzo bledow ale to byly spowodowane tym ze odpinalem czujniki i palilem auto... gosc usunol bledy i cos tam paatrzyl i mowi auto dobre nie wie co ja chce:D tyle ze kasy nie wziol i kazal za pare dni przyjechac zeby zobaczyc jakie bledy wywali bo odrazu nie wywalalo... ale przeplywomierz na 100 dobry mowil;) aaaaa euc to komputer:D myslalem ze jakis czujnik hehe no to tak jak pisalem wyzej ze on padniety i do wymiany:) ---------- Post dopisany 22-03-2013 at 11:03 ---------- Poprzedni post napisany 21-03-2013 at 18:15 ---------- przeplywke gosc sprawdzal mowil ze dobra sada nowa(zamiennik) ale chodzi tez dobrze mowilcisninie tez dobre:D ale choc by nawet bylo slabe to na gazie by szedl? a na bezynie mocniejszy niz na gazie wiec pozostaje chyba tylko te czesc komputera ktora stteruje wlasnie n75.. kur nie mam kasy bo juz bym byl u goscia i robil to:)wiec narazie bede jezdzil na tym przeladowaniu ale staream sie nie gazowac do 3tys obr zeby go nie bylo , a jazda i tak przyjemniejsza do tych 3 tys jak turbo dziala niz jak nie dziala a do 7tys obr jakos sie szybciej tak zbiera i tak lekko sie wydaje ze ciagnie;) wiec to chyba na tyle w tym temacie, napisze jak woroci auto od mechanika choc nie wiem kiedy to bedzie:D
radi Opublikowano 22 Marca 2013 Opublikowano 22 Marca 2013 albo kup MBC i omin n75 zepnij przewod od gruszki przez MBC z przewodem dochodzacym do muszli turbo i ustaw powiedzmy na 0.6 lub 0.7 i powinno wszystko chulac bez n75,jezeli sie myle to niech mnie ktos poprawi! MBC manual boost zawór regulator jak TurboSmart (3090055823) - motoAllegro
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się