pox Opublikowano 9 Marca 2013 Opublikowano 9 Marca 2013 Cześć, Nie mogę poradzić sobie z błędem mieszanki. 00561 - Mixture Adaptation 15-10 - Adaptation Limit (Add) Not Reached Po wykasowanie po chwili powraca. Poniżej zamieszczam logi, które dzisiaj zrobiłem (nie wiem czy prawidłowo). Po ruszeniu starałem się rozpędzać na 3 biegi do odcięcia. Log (2 - 001) Log (7 - 002) Log (9 - 001,003,004) Log (6 - 007,007) Log (5 - 008) Log (4 - 009) Log (3 - 013) Log (0 - 018) Log (8 - 022)
chudineze Opublikowano 9 Marca 2013 Opublikowano 9 Marca 2013 LPG jest na pokładzie? Jeśli tak to nic nie zrobisz z tym błędem on poprostu będzie występował.
german81 Opublikowano 9 Marca 2013 Opublikowano 9 Marca 2013 skasuj adaptacjie i zrób logi z bloku 2 8 na wolnych obrotach i pózniej dynamiczne .
pox Opublikowano 9 Marca 2013 Autor Opublikowano 9 Marca 2013 Niepokoi mnie dziwne spadki na przepływomierzu: RPM--->g/s 5840--->102.36 5880--->99.72 5960--->100.76 6040--->105.90 6080--->100.76 6160--->100.48 6240--->108.68 6280--->103.19 6320--->108.68 6400--->106.46 6440--->106.73 6480--->105.90 6520--->103.40 6560--->103.12 6600--->102.08 6600--->100.56 6640--->103.19 6680--->98.89 6720--->99.93 6760--->99.23 6760--->99.17 6800--->100.48 6840--->97.29
german81 Opublikowano 9 Marca 2013 Opublikowano 9 Marca 2013 tu wskazania sa ok . bład tytczy sie korekty na wolnych obrotach .
pox Opublikowano 11 Marca 2013 Autor Opublikowano 11 Marca 2013 No tak, Ale już chyba wszystko sprawdziłem i powinno być OK. Samochód zaczął dosyć dużo palić w okolicach 14l/100 Gdzie jeszcze szukać przyczyn?
chudineze Opublikowano 11 Marca 2013 Opublikowano 11 Marca 2013 A wężyki podciśnienia przepustnicy posprawdzałeś, bo to jakieś dziwne, że tyle pali ewentualnie może czujnik temp szwankuje i wali na ssaniu.
motor144 Opublikowano 11 Marca 2013 Opublikowano 11 Marca 2013 z grupy 9 widać powyżej ok.2000obr brak regulacji sondy lambda i mieszanka za bogata .Nie wiem czy to efekt przejścia w tryb awaryjny czy sonda się zwiesza (w takim wypadku do wymiany) . Samo duże spalanie jest efektem przejścia ECU w tryb awaryjny i tym samym wygenerowania błędu 00561.
german81 Opublikowano 11 Marca 2013 Opublikowano 11 Marca 2013 brak regulacji sondy powyrzej 2000 obr jest normalne bo pedał gazu był wcisniety do oporu i wtedy ECU nie bierze wskazan sondy pod uwage .duze spalanie jest spowodowane przez złe wskanzania najprawdopodobniej przepływki która widzi za duzo powietrza przez co ECU podaje za duzo paliwa co jest korygowane przez sonde . w bloku 9 widac ze korekcja wynosi ponad -10% co powoduje wywalenie błedy ze skałdu miesznki . zeby to potwierdzic potrzebny jest log stayczny z bloku 2 .
motor144 Opublikowano 11 Marca 2013 Opublikowano 11 Marca 2013 brak regulacji sondy powyrzej 2000 obr jest normalne bo pedał gazu był wcisniety do oporu i wtedy ECU nie bierze wskazan sondy To, że nie bierze pod uwagę to znaczy że sygnał z sondy ma mieć stałą wartość ( nie ma już wtedy w przybliżeniu sinusoidy )? złe wskanzania najprawdopodobniej przepływki która widzi za duzo powietrza Tylko czy to oznacza ,że przepływka uszkodzona czy co innego mierzy a inną masę powietrza dostaje faktycznie silnik?
pox Opublikowano 11 Marca 2013 Autor Opublikowano 11 Marca 2013 Log (0 - 001,002,003) Log robiony 2 dni wcześniej, ale silnik nie był dogrzany.
german81 Opublikowano 11 Marca 2013 Opublikowano 11 Marca 2013 tak dokładnie w momecie kiedy gaz jest wcisniety do pogłogi to sonda wskazuje stałom wartosc . do puki nie bede widział logów z bloku 2 to nie moge nic pewnego powiedziec ,ale wydaje mi sie ze przepływka widzi wiecej powietrza niz rzeczywiscie silnik zasysa albo regulator cisnienia paliwa jest uszkodzony i cisnienie paliwa jest za wysokie .
pox Opublikowano 11 Marca 2013 Autor Opublikowano 11 Marca 2013 Jaka powinna być wartość na masy powietrza na jałowym? między 2 a 4 mg/s?
german81 Opublikowano 11 Marca 2013 Opublikowano 11 Marca 2013 powino byc ok 2,5 g/s i tez jest wazny czas wtrysku . zrób logi statyczne na rozgrzanym silniku prze ok 60 s.
pox Opublikowano 12 Marca 2013 Autor Opublikowano 12 Marca 2013 Log (33 - 002,002,002) - Log 2 zrobiony przed uruchomieniem i 3 na rozgrzanym Log (35 - 002,003,007) - Log zrobiony do rozgrzania się silnika Pozostałe które zrobiłem: Log (32 - 002,003) Log (34 - 000) Log (36 - 002,007,002,007)
german81 Opublikowano 12 Marca 2013 Opublikowano 12 Marca 2013 przepływka widzi za duzo powietrzla i dlatego wywala bład . zrób jeszcze logi statyczne z bloku 8 i 9 zobczymy ile jest korekty ,podejrzewam ze bedzie ponad -10%.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się