Skocz do zawartości
IGNOROWANY

bład mieszanki 561 - logi


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,

Nie mogę poradzić sobie z błędem mieszanki.

00561 - Mixture Adaptation

15-10 - Adaptation Limit (Add) Not Reached

Po wykasowanie po chwili powraca.

Poniżej zamieszczam logi, które dzisiaj zrobiłem (nie wiem czy prawidłowo). Po ruszeniu starałem się rozpędzać na 3 biegi do odcięcia.

Log (2 - 001)

Log (7 - 002)

Log (9 - 001,003,004)

Log (6 - 007,007)

Log (5 - 008)

Log (4 - 009)

Log (3 - 013)

Log (0 - 018)

Log (8 - 022)

Opublikowano

LPG jest na pokładzie? Jeśli tak to nic nie zrobisz z tym błędem on poprostu będzie występował.

Opublikowano

Jedynie benzyna.

Opublikowano

skasuj adaptacjie i zrób logi z bloku 2 8 na wolnych obrotach i pózniej dynamiczne .

Opublikowano

Niepokoi mnie dziwne spadki na przepływomierzu:

RPM--->g/s

5840--->102.36

5880--->99.72

5960--->100.76

6040--->105.90

6080--->100.76

6160--->100.48

6240--->108.68

6280--->103.19

6320--->108.68

6400--->106.46

6440--->106.73

6480--->105.90

6520--->103.40

6560--->103.12

6600--->102.08

6600--->100.56

6640--->103.19

6680--->98.89

6720--->99.93

6760--->99.23

6760--->99.17

6800--->100.48

6840--->97.29

Opublikowano

tu wskazania sa ok . bład tytczy sie korekty na wolnych obrotach .

Opublikowano

No tak,

Ale już chyba wszystko sprawdziłem i powinno być OK.

Samochód zaczął dosyć dużo palić w okolicach 14l/100

Gdzie jeszcze szukać przyczyn?

Opublikowano

Zrób adaptację przepustnicy

Opublikowano

Adaptacja robiona VAGiem kilka razy

Opublikowano

A wężyki podciśnienia przepustnicy posprawdzałeś, bo to jakieś dziwne, że tyle pali ewentualnie może czujnik temp szwankuje i wali na ssaniu.

Opublikowano

z grupy 9 widać powyżej ok.2000obr brak regulacji sondy lambda i mieszanka za bogata .Nie wiem czy to efekt przejścia w tryb awaryjny

czy sonda się zwiesza (w takim wypadku do wymiany) .

Samo duże spalanie jest efektem przejścia ECU w tryb awaryjny i tym samym wygenerowania błędu 00561.

Opublikowano

brak regulacji sondy powyrzej 2000 obr jest normalne bo pedał gazu był wcisniety do oporu i wtedy ECU nie bierze wskazan sondy pod uwage .duze spalanie jest spowodowane przez złe wskanzania najprawdopodobniej przepływki która widzi za duzo powietrza przez co ECU podaje za duzo paliwa co jest korygowane przez sonde . w bloku 9 widac ze korekcja wynosi ponad -10% co powoduje wywalenie błedy ze skałdu miesznki . zeby to potwierdzic potrzebny jest log stayczny z bloku 2 .

Opublikowano
brak regulacji sondy powyrzej 2000 obr jest normalne bo pedał gazu był wcisniety do oporu i wtedy ECU nie bierze wskazan sondy

To, że nie bierze pod uwagę to znaczy że sygnał z sondy ma mieć stałą wartość ( nie ma już wtedy w przybliżeniu sinusoidy )?

złe wskanzania najprawdopodobniej przepływki która widzi za duzo powietrza

Tylko czy to oznacza ,że przepływka uszkodzona czy co innego mierzy a inną masę powietrza dostaje faktycznie silnik?

Opublikowano

Log (0 - 001,002,003)

Log robiony 2 dni wcześniej, ale silnik nie był dogrzany.

Opublikowano

tak dokładnie w momecie kiedy gaz jest wcisniety do pogłogi to sonda wskazuje stałom wartosc . do puki nie bede widział logów z bloku 2 to nie moge nic pewnego powiedziec ,ale wydaje mi sie ze przepływka widzi wiecej powietrza niz rzeczywiscie silnik zasysa albo regulator cisnienia paliwa jest uszkodzony i cisnienie paliwa jest za wysokie .

Opublikowano

Jaka powinna być wartość na masy powietrza na jałowym? między 2 a 4 mg/s?

Opublikowano

powino byc ok 2,5 g/s i tez jest wazny czas wtrysku . zrób logi statyczne na rozgrzanym silniku prze ok 60 s.

Opublikowano

przepływka widzi za duzo powietrzla i dlatego wywala bład . zrób jeszcze logi statyczne z bloku 8 i 9 zobczymy ile jest korekty ,podejrzewam ze bedzie ponad -10%.

Opublikowano

W 1 poście są - początek logu

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...