Skocz do zawartości
IGNOROWANY

bład mieszanki 561 - logi


pox

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Chciałbym się podpiąć pod temat. Mam podobny problem

auto pali dosyć dużo + ten sam błąd.

w 99% po analizie wczesniejszych logów z tymi moimi wydaję mi się ze po przepływka.

Ale jeśli można o ocenę moich logów będe bardzo wdzięczny

a wiec o to logi statyczne na rozgrzanym silniku :

Log (3 - 002,002)

Log (1 - 008)

Log (4 - 009)

a to logi dynamiczne 2,8,9

Log (0 - 002,008,009)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak z ciekawości zapytam czy kolega pox uporał się z błędem 561 a jeśli tak to w jaki sposób , bo to dosyć częsta dolegliwość a przyczyny

bywają różne więc każdy przypadek może być przydatny dla tych co z tym błędem będą dopiero walczyć ?:hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety, ale jeszcze walcz- nie znalazłem sprawnej używanej przepływki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam. nie wiem czy podpiąć się tutaj, czy zakładać nowy wątek. (jeśli zrobię źle, to bardzo przepraszam i proszę moderatora o przenie sienie posta do odpowiedniego działu)

Otóż niedawno zakupiłem swoje b5 i byłem u gazownika na diagnostyce przed montażem. podpiął jakiś tester OBD 2 i w drogę. od razu rzuciło się w oczy ze temperatura niska @(okolo 70st) ale to już wiedziałem wcześniej (termostat wymienię w tym tygodniu z rozrządem i olejem). dodatkowo wyszło mu na tymże dotykowym testerku, że są 2 sondy, pierwsza pracuje, druga (stwierdził sprawdzająca) kompletnie nic. przepływomierz żyje. błędów żadnych nie widzę na moim urządzeniu. i najgorsze - "martwią mnie korekty - są dość wysokie ogólnie w całym zakresie około 15-20". na pytanie ile powinno być to powiedział +- 5. wychodzi na to, że silnik ma ubogą mieszankę.

przejechałem około 600 km i spalił mi 2 razy poniżej 8 l/100. tryb mieszany, bez buta w podłodze, ale i nie emerycko.

ogólnie chciałbym to ogarnąć przed montażem lpg (stag 4+, R01, hana zielona albo barracuda) żeby później nie było niespodzianek.

Nie mam jeszcze vaga, ale znajomy mechanik który będzie zmieniał mi rozrząd na pewno ma. pytam, na co zwrócić uwagę? ewentualnie jakie logi poprosić żeby wkleić tutaj.

ogólnie ludzie mają problemy z dużym spalaniem a u mnie jest niskie i auto w sumie jedzie ale nie chciałbym wypalić zaworów.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrób logi z dynamiczne z bloku 2 7 31 od 1500-6500 obr . i sparwdz jakie wartosci beda zapisane w bloku 32 .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

okej. na razie to nie za bardzo wiem, co z czym się je (pewnie zakupie w przyszłości interface - możecie polecić jaki?), ale mam nadzieję że mój mechanik ogarnie to i przekaże mi pliki dla waszej oceny. może sam od razu rozgryzie co jest nie tak, bo dość łebski jest, tyle że ciężko u niego z czasem ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Dzisiaj wymieniłem przepływomierz, na szczęście dostałem za darmo od kolegi

otol logi statyczne jeszcze dzisiaj postaram sie wrzucić logi dynamiczne

Log (0 - 002,008,009)

---------- Post dopisany at 13:37 ---------- Poprzedni post napisany at 10:28 ----------

a tutaj jeszcze dorzucam logi dynamiczne + logi statyczne na dobrze rozgrzanym silniku

Log (0 - 002,008,009)

Log (1 - 002,008,009)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KIU przepływka nadaje sie tylko do bakutilo zawyrza odczyt na wolnych obrotach powina mierzyc ok 2,5 g/s a u ciebie mierzy prawie 4 g/s

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam ponownie. przyszedl kabel od viakena i zaczalem pierwsze proby komunikacji z samochodem przy pomocy polskiego vaga. chcialem pobawic sie na postoju zanim wyjade na droge. niestety logu statycznego nie udalo mi sie zrobic, jedynie jakies odczyty bierzace ktore sa dla mnie jakies smieszne. wgl co chwile przerywa polaczenie i czesto nie polaczy sie ponownie. jak chce wejsc w logowanie to wywala polaczenie.

wrzuce to co dalo mi sie zapisac a raczej uchwycic printscreenem.

image.jpg

image.jpg

image.jpg

jakieś pomysly? program do bani? interfejs padniety?

dodam, ze system to windows 7

---------- Post dopisany 26-04-2013 at 11:49 ---------- Poprzedni post napisany 25-04-2013 at 21:21 ----------

Polski Vag dalej świruje. odpalilem vcds lite 1.1 ale on dziala tylko do 25 kanalu. zrobilem log statyczny (w celach nauki) i ewentualnego sprawdzenia przepływki? niestety kanal 7 ktory mam zlogowac dynamicznie jest jakby pusty. nic sie am nie wyswietla

a o to log potrojny

VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

w pewnym momencie włączyłem klime i odpalil się wentylator, pozniej wyłączyłem klime, a po jakims czasie wylaczyl sie wentylator.

czekam na vagcoma 3.11 en to wkoncu zrobie te logi dynamiczne.

prosilbym jednak o ocene zamieszczonych logow

---------- Post dopisany 29-04-2013 at 20:00 ---------- Poprzedni post napisany 26-04-2013 at 11:49 ----------

dodaje w końcu logi dynamiczne z kanalu 2, 20 i 31. pierwszy mi się trochę przeciągnął ale początek jest raczej ok.

wartości w kanale 32 po przejechaniu okolo 300 km od skasowania błędów a zarazem korekt: -0,9% i 25% -> kilka dni temu jak zaglądałem było około 20%

logi po skasowaniu błędów zaraz przed logowaniem:

VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

wartości w kanale 32: 0% i 0%

auto po skasowaniu błędów tzn korekt jakoś wyraźnie słabiej jeździ. tak samo było przy poprzednim skasowaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdz czy nie masz nieszcelnosci miedzy przepływka a przepustnica jesli bedzie wszystko ok to przepływka do wymiany .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma żadnych błędów? Przepływka pokazuje za mało jak pisze kolega wyżej, sonda też ma raczej za niskie napięcie ale to jest pewnie związane z zaniżaniem g70 (mało powietrza to i mało paliwa). Auto nie ma mocy? Jakie spalanie? Można zrobić logi na wypadanie zapłonów i spr stan świec/kabli/cewek.

Kluczowy w tym momencie jest przepływomierz, pożycz od kogoś na próbę i zrób logi zobaczymy co wyjdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

błedy byly 3 sporadyczne i zostaly usunięte jakies 300 km temu. nie wrocil zaden.

logi dynamiczne dotyczace zaplonu zrobione (kanal 20). tylko ze ja nie umie ocenic czy to duzo czy malo te cyferki.

auto ogolnie ma moc. teraz po skasowaniu korekt troche smiesznie jedzie jakby sie zmulil ale tak samo bylo przy ostatnim kasowaniu.

spalanie 7,7 w trybie mieszanym. ostatnio 8,5 w tym sporo po miescie z klima. swiece suche nie wypalone. moze jutro zabiore sie za kolektor

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z grupy 20 wynika, że trochę cofa zapłony, powinno być 0. Nie wiem, czy to nie wynika z uszkodzonej rzepływki. Świece kiedy były wymieniane?

Najlepiej będzie jak pożyczysz od kogoś sprawną przepływę i zrobisz czytelne logi.

Piszesz, że auto ma moc, a po chwili, że jakby się zamuliło. Z tych logów wychodzi, że jest muł, może jeździsz tak od początku i nie wiesz ja ma być na sprawnym:decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czytaj kolego ze zrozumieniem. auto ma spore korekty i wtedy jezdzi wg mnie wmiare ok. logi robilem zaraz po skasowaniu wyuczonych korekt. ja akurat siedzialem na miejscu pasazera obslugujac kompa wiec wtedy nie wyczulem ze cos jest nie tak. ale pozniej przesiedlismy sie i stwierdzilem ze jest wyraznie slabsze i gorzej reaguje na pedał gazu. podejrzewam ze po kilkudzesieciu km sytuacja sie powtorzy jesli znow skasuje korekty. jak masz sprawna przeplywke to bardzo chetnie pozycze, ale obawiam sie ze mamy inne ;/

---------- Post dopisany 11-05-2013 at 15:40 ---------- Poprzedni post napisany 29-04-2013 at 22:46 ----------

umyłem przepływkę, podłączyłem się kompem i posprawdzałem parę parametrów. w czasie nagrzewania silnika do 90 st pierwsza z korekt urosła z -0,9 na -1,2, a druga wartość była dalej bez zmian 25%.

przepływomierz pokazywał około od 2,48-2,56 g/s (wcześniej 2,20-3,38)

wyskoczył błąd:

Saturday, 11 May 2013, 15:27:55:0

VCDS-Lite Version: Release 1.2

Control Module Part Number: 8D0 906 018 D

Component and/or Version: 1.8L R4/5V MOTR 0006

Software Coding: 05001

Work Shop Code: WSC 07777

VCID: 28237BA3DBEB

1 Fault Found:

16514 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Malfunction in Circuit

P0130 - 35-10 - - - Intermittent

skasowałem go (przy czym skasowały się korekty).

pojeżdżę i zobacze co będzie oraz zrobie logi dynamiczne. na razie pojawiło się chyba jakieś światełko w tunelu. aha silnik jakby zywiej wkręca się na obroty przy przygazówce ale to moze tylko takie plecabo ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Wracam do tematu.

Niestety poszukiwanie przepływomierza na niewiele się zdały. Sprawdziłem kilka i wskazania na wolnych obrotach są porównywalne, tzn ilość mierzonego powietrza w granicach 3,5.

Regenerowany przepływomierz w ASO to koszt ok 900-1000PLN, co przy rynkowej wartości mojego auta to dosyć duży wydatek.

Niestety w międzyczasie chyba padła lambda bo nie oscyluje.

Czy to ze stoi na 0,45V definitywnie kwalifikuje ją do wymiany?

Czy Sonda lambda BOSCH 0 258 003 478 nadaje się do tego silnika? W opisie jest że tak, ale wiem że ori była wkładana o numerach 0 258 003 518/519

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...