Skocz do zawartości

Śliwek

Pasjonat
  • Postów

    180
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O Śliwek

Osiągnięcia Śliwek

0

Reputacja

  1. lozyska maja te same wymiary - roznia sie uszczelniaczami (nowszy typ drozszy). sa tacy co montuja starszy do nowszego i dziala
  2. mechaniczny napinacz zostal wycofany i zastopiony hydraulicznym (nawet jesli fabrycznie byl mechaniczny). to ktory lepszy kwestia sporna. jesli mechanik wie co robi to napnie mechaniczny i bedzie ok. jesli parciaz to i przy hydraulicznym moze popsuc. rolki INA/Rouville albo skf. napinacz NTN (kosztuje w sklepie gdzie pracuje okolo 160 zl) gdzie ina okolo 180 zl (a w pudelku i tak bedzie NTN bo tylko ta firma robi te napinacze). wspomniana pompa Hepu to gorna polka, ale sprawdzi sie takze graff/metelli albo dolz. warto przyjrzec sie uszczelniaczom walkow i walu czy nie czas na zmiane. wracajac do pompy - zmieniac nie musisz, ale jesli padnie ci za chwile to bedzie dodatkowa robota (sciaganie calego przodu, albo wyciaganie alternatora i calej obudowy pompy). lepiej zrobic od razu. jesli chcesz moge ci zrobic wycene takiego rozrzadu. aha, np zestaw INA wychodzi drozej niz skladanka rolki INA plus napinacz NTN.
  3. mam wpiete szeregowo przed chlodniczka oleju i wszystko jest ok, bardzo szybko sie przelacza (na 30st) i nie ma problemow z grzaniem
  4. jak dla mnie gazownik dal ciala. to ze cewki padaja co 8 lat to kompletna bzdura bo padaja od przebiegu a nie od czasu. gazu nie powinno byc czuc. swiece sprawdziles przed gazowaniem? moze byc ze swiece lipne i przy polaczeniu z instalacja LPG "mecza cewki" i te padają. przeplywomierz jesli bylby winny w co nie wierze to "Kumaty" gazownik powinien wykryc jeszcze przed instalacja gazu.
  5. pisalem ze byl blad 561 (jest nawet w tytule tematu). skasowalem go i zrobilem ten log dynamiczny. z tego co sie orientuje to rozgrzany bez obciazenia na jalowym powinien wskazywac okolo 2,5 g/s.
  6. to nie moje auto tylko wsumie znajomego ktory prosil zeby mu pomoc bo mam tez 1.8 tyle ze ARG z przeplywka boscha a on ma ADR z hitachi. powiedzialem, ze przeplywka jest do wymiany ale wiecie jak to komus cos zdiagnozowac a nie bedzie trafna opinia i troche siara dlsatego wrzucilem logi tutaj czyli tak jak myslalem przeplywomierz za duzo na jalowym pokazuje i na pelnym obciazeniu tez?
  7. czesc. mozecie oceniec ten przypadek? auto znajomego ADR. silnik przerywa, po odpieciu przeplywomierza bez zmian. na rozgrzanym na wolnych obrotach przeplywomierz wskazwal okolo 4,5-4,8 g/s wiec chyba o wiele za dużo. skasowalem bledy i zrobilem log na PB VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM ---------- Post dopisany 19-12-2013 at 22:33 ---------- Poprzedni post napisany 17-12-2013 at 00:02 ---------- nikt nic nie wywnioskuje?
  8. robie odcinki 20 km. auto stoi caly czas na pod chmurka 10-12 h wiec calkowicie sie wychladza. temp przelaczania mam 30 st. przy temperaturach okolo zera do -5 przelacza sie na postoju podczas spalenia fajki przez kolegow po pracy czyli 2-3 minuty? gdy ruszam od razu potrzeba okolo 700-1000 m do przelaczenia przy obecnych temperaturach. na takich 20 kilumetrowych odcinkach spala mi okolo 0,75l PB /100 km przy czym po zmianie kol na zimowe (duza kostka) i paru ostatnich dniach po zasniezonych drogach podskoczylo mi do 0,95 l pb/ 100 km i LPG z 9,5-10 do 10-10,5 L /100 km. jak mierze spalanie benzyny? tankuje za 50-100 zl (oczywiscie zapisuje sobie ilos paliwa) i jezdze do zapalenia sie kontrolki (zapisuje km). kolejne tankowanie itd. jakis wmiare dobry wynik wychodzi wiadomo z mala skala bledu. tak wiec tankuje okolo 9 l na miesiac czyli okolo 50 zl miesieczni wychodzi przy czym robie okolo 1000 km miesiecznie glownie odcinki 20 km do pracy i spowrotem. do tego tysiaca miesieczniektory jest u mnie "podstawa" dochodza inne wyjazdy dodam ze w lecie gdy auto przelaczalo sie praktycznie od razu po zapaleniu (czas otworzenia bramy) spalanie PB mialem w wysokosci okolo 0,35-0,4 l na 100 km. widomo jak ktos robi dluzsze odcinki np machnie sobie traske 500 km ciengiem to spalanie PB wyjdzie mu niemalze zerowe
  9. zestaw ok cena tez jesli bedzie dobrze zalozone i wystrojone
  10. Śliwek

    Jakie świece

    denso (ale nie linia dla ludo czyli TT tylko takie z wyzszej polki) albo beru to bdb swiece. komplet beru u mnie w slepiej okolo 140 zl gdzie odpowiednik NGK v-line24 okolo 70 zl. mam klienta ktory duzo jezdzi i nwestuje w beru czy to swiece czy kable - z ngk nie byl zadowolony. ale cena niestety 2 razy wieksza.
  11. stag 4plus w zupelnosci wystarcza. R01 Czarny, W01 albo hanka czerwona/barakuda
  12. avf w A6 C5 - faktycznie zauwazylem ze dosc dlugo - okolo 15 km trzeba przejechac zeby osiagnac 90 st.
  13. jest jeszcze Vaico niemiecki tez dobry a jednak troche tanszy od febiego
  14. co do v-maxa na gazie kontra bena (niekoniecznie 1,8 t) to kolega w golfie 1,6 sprawdzał na pb i na LPG i wyszlo mu 190 bena 185 lpg. mysle ze to bdb wynik.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...