Jump to content
0
zapsu

2.0 alt - błąd 17766, 17544 + padające cewki po montażu lpg, ster. Lpgtech

Recommended Posts

Witam,

Kupiłem CCCO A4 B6 z silnikiem 2.0 Alt, rocznik 2002, przebieg 200k. Samochód sprawdziłem, zero błędów w silniki. Jedynie problem z kontrolka esp i abs - błąd czujnika stopu.

Zrobiłem około 2k km przed montażem i wszystko było z silnikiem ok, żadnych błędów.

Po montażu lpg instalacja pracowała poprawnie. Po około 1000 km od montażu zapaliła sie kontrolka silnika. Po 400 km od zapalenia sie kontrolka silnika padła cewka. Niestety byle w trasie i nie wiedziałem, ze to wina cewki. Samochód poszedł na lawete do gazownika. Gazownik zdiagnozował problem z cewką, kupiłem i wymieniłem. Gazownik dokonał kalibracji instalacji (akurat przejechałem 1000 km wiec był juz czas). Sytuacja sie powtórzyła ponownie wczoraj. Zrobiłem niecałe 1000km i padła kolejna cewka. Nie wiem czy ta sama, auto jest obecnie u gazownika. Kontrolka silnika rownież sie zapaliła, 500km po kalibracji. W samochodzie jest czuć zapach gazu - tak było od początku. Miał poprawić, problem jest nadal.

Zasadnicze pytanie: czy padające cewki można łączyć z instalacja gazowa?

Gazownik twierdzi, ze nie. Jego zdaniem problem leży w przewodach albo sterowniku.

Prosze o pomoc i porady. Chce sprawiedliwie ocenić sytuacje. Jeśli wina leży po stronie gazownika, niech naprawia i zwraca koszty. Jeśli nie po jego stronie, ja zapłacę za naprawę.

Pozdrawiam, Łukasz.

Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co do cewek to jest akcja serwisowa zadzown do aso podaj vin sprawdza czy sie na nia lapiesz , jesli tak i masz cewki ktore podlegaja akcji to wymienia ci je za darmo. Instalacja gazowa nie powinna miec wplywu na cewki , nie sadze tez by padaly przez sterownik. Sprawdz vagiem na ktorym cylindrze padla cewka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niestety tak czasem bywa że po założeniu lpg padają cewki jeśli jeszcze nie były wymieniane od nowości,co do reszty błąd 17544 to bład ubogiej mieszanki na wolnych obr. jeżeli go wczesniej nie było przed instalacją to wina instalki i gazownik powinien to naprawić, wyregulowac instalacje, może gdzieś zrobił nieszczelnośc podczas montażu i zasysa lewe powietrze ten bład by na to wskazywał, co do zapachu gazu to też powinien go wyeliminować jesli nie umie niech zdemontuje instalacje i odda pieniądze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stary masz stare cewki!

Z moich obliczeń wynika, że cewka wytrzymuje 8 LAT! (miałem wymieniane w 2003 i 2004 roku po 1 szt i padały rok po roku)

Więc u Ciebie już czas:)

WAŻNE!

Nie wyrzucaj starych cewek, zadzwoń do ASO może załapiesz się na akcję serwisową. Wymienią w ramach gwarancji :)

Przy wymianie cewek, sprawdź sobie świece pewnie też przyszła na nie pora, a gaz jest bardzo czuły na takie pierdoły.

Pozdrawaim

P.S 17544 - Może być od:

1. przy wypadaniu zapłonu gdzieś czujni przyświrował

2. pewnie kończy Ci się przepływomierz. U mnie raz miałem za bogatą raz za ubogą - wymieniłem przepływomierz i jak ręką odjął.

Teraz doczytałem o smierdzącym gazie w środku - u mnie śmierdziało jak za wcześnie się przełączał(30 stopni)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wina gazownika, nie umie intalacji wystroić i pewnie masz ubogą mieszankę.

Jak uboga to silnik bardziej się grzeje szczególnie góra a cewki

również

Nie zakładaj osłony na silnik puki ci gazownik tego nie poprawi

Tapatalk 2


Był A4 B5 1.6,   A4 B6 1.8TQ
Jest A4 B7 1,8TQ, A3 1,8T

Montaż i serwis LPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak dla mnie gazownik dal ciala. to ze cewki padaja co 8 lat to kompletna bzdura bo padaja od przebiegu a nie od czasu. gazu nie powinno byc czuc. swiece sprawdziles przed gazowaniem? moze byc ze swiece lipne i przy polaczeniu z instalacja LPG "mecza cewki" i te padają. przeplywomierz jesli bylby winny w co nie wierze to "Kumaty" gazownik powinien wykryc jeszcze przed instalacja gazu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Powinno być tak że skoro auto chodzi idealnie na pb, a po montażu lpg coś się sypie to powinien za to płacić gazownik.Może wtedy by się nauczyli

Tapatalk4


Był A4 B5 1.6,   A4 B6 1.8TQ
Jest A4 B7 1,8TQ, A3 1,8T

Montaż i serwis LPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawa rozwiązana tak, ze wymieniłem łącznie 3 cewki. Wszystkie były prawdopodobnie fabryczne.

Mam teraz inny problem - pojawił sie od pierwszych dni z LPG - czuć gazem przy przelaczaniu z pb na lpg. Byłem juz 3 razy z tym i za każdym razem miało byc juz dobrze. Niestety ciagle sprawa wraca.

Co moze byc przyczyna?

Chyba pojadę do innego specjalisty bo ręce mi juz opadają do tego gazownika. Mam jeden z prostszych silników do lpg, a ciagle sa problemy.

Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przyczyn może być kilka

Nieszczelność lub parownik jakiś lipny upuszcza ciśnienie bo może jest ze 2 bary, za niska temp przełaczania na lpg.

Zakładałeś u niego gaz to niech poprawia a skoro nie umie to niech oddaje kasę i zabiera te graty.Jeszcze mu powiedz że musi odkupić kolektor, bo nie chcesz mieć zaślepianych dziur.Krótka piłka

Tapatalk4


Był A4 B5 1.6,   A4 B6 1.8TQ
Jest A4 B7 1,8TQ, A3 1,8T

Montaż i serwis LPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolego zapsu sprawdz jaki masz reduktor zamontowany.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Edekxp

Chyba tak zrobie, ze pojadę do niego i każe wymontować graty i zwrócić kasę. Byłem 3 razy i za każdym razem mówiłem o zapachu gazu - ciagle nic nie było zrobione. Choć oczywiście była mowa, ze jest juz ok.

@lukasz

Zdjęcie z homologacji poniżej. Jeśli przyblizysz mi gdzie szukać redaktora to zrobie zdjęcie urządzenia, bo tutaj określili jedynie producenta.

4agyzuqe.jpg

Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Patrz kolego pod zbiorniczkiem płynu chłodzącego, gdzieś niedaleko powinien być, taka puszka fi 10cm z kilkoma przewodami.

Share this post


Link to post
Share on other sites

9y3a2uge.jpg

Wrzucam zdjęcie komory silnika, bo niestety nie zlokalizowalem lokalizacji reduktora.

Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak dobrze widze to parownik do 130km ale praktycznie obsłuży 100km, chyba że to Artic, ale wątpie.

Parownik to srebrne pod zbiorniczkiem.

Podciśnienie wzięte z jednego cylindra, a nie za przepustnicą - masakra:facepalm:

Mógłbyś jeszcze zdjąć osłonę i zrobić lepsze zdjęcie.

Wkrętki powinny być np tak zrobione:

file.php?id=17258

Reduktor bym wymienił na np. Zavoli S lub AC-r01

Swoją drogą ile zapłaciłeś za tą instalację?

Tapatalk4


Był A4 B5 1.6,   A4 B6 1.8TQ
Jest A4 B7 1,8TQ, A3 1,8T

Montaż i serwis LPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

7usu6eqy.jpg

Prosze foto.

Za całość 2100 zł. W mojej okolicy cena normalna.

Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podążaj za rurą od niebieskich wtryskiwaczy ;) Będzie coś podobnego :

4_red_tomasetto.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za tą cenę powinien być stag 300 isa2 i reduktor ac-r01.

Coś mi się wydaje że wężyki od wtrysków nie równej długości.Na 4 cylinder najdłuższy- musiałbyś to namacać

Tapatalk4


Był A4 B5 1.6,   A4 B6 1.8TQ
Jest A4 B7 1,8TQ, A3 1,8T

Montaż i serwis LPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idea jest krótka: jutro jade do gazownika i ma mi to zrobic raz i porządnie. Jeśli nie, to niech zabiera te graty.

Zastanawiam sie jak go zmusić do działania.

Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Krótka piłka: albo robi to sam dobrze, albo przywieziesz mu rachunek, a o reklamę niech się nie martwi ;) Internet wiele przyjmie ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobra myśl.

Teraz pytanie z innej beczki:

Czy te graty co mi zamontował mogą byc czy naciskać na zmianę? Planuje z 5 lat pojeździć tym autem.

Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poczytaj tu:

Drukuj stronę - Demontaz instalacji LPG

a co do gratów parownik do zmiany,wtryski ujdą, sterownik pewnie też może być, ale nie znam go i nie wiem czy ma np.obcję zubożania na zimnym.

W Alt czesto stosowana, osobiście wolałbym staga.

Pewnie gość montuje tylko Tech


Był A4 B5 1.6,   A4 B6 1.8TQ
Jest A4 B7 1,8TQ, A3 1,8T

Montaż i serwis LPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok dzięki za pomoc. Bede w kontakcie.

Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tech jest porównywalny ze Stagiem , Ja osobiście wolę Techa , wtryskiwacze na jakiś czas mogą być , ludzie robią na nich po 60/80k ważne dobry filtr fazy lotnej min. poliester , reduktor do wymiany ( za słaby max 90 kM) , ale najważniejsze co gościu ma Ci wymienić ( jeśli to prawda co podaje homologacja ) to przewody gumowe , masz tam Fagumit , a to najgorszy szajs i dlatego śmierdzi gazem , najlepsze są węże Parker , sam takie stosuje. Nie widzę czy są opaski na wężach wtryskiwacz -kolektor , jak nie to niech zakłada .

Kalibracja ma być na drodze z podglądem korekt PB i korekta od temp gazu przy regach by się przydała , lubią przylewać na zimnym silniku i są wolne , musi dobrze dobrać ciśnienie i rozmiar dyszy :wink:

Co do cewek , mogą padać i będą jak świece masz stare , wymień na jednoelektrodowe np. Denso IK20 , sam takie mam i zmniejsz przerwę na 0.9/0.8 mm . Przy spalaniu mieszanki LPG cewki są zmuszane do trochę cięższej pracy i dlatego po montażu gazu wychodzą wszystkie bolączki i niedomagania układu zapłonowego , dla pocieszenia ja wymieniłem już wszystkie 8 :wink:


https://plus.google.com/u/0/114649407004978484510 Zapraszam do galerii niektórych moich prac :)

Mechanika , Naprawy Główne i Bieżące, Poprawki LPG , Montaż LPG, Strojenie AFR , Diagnostyka VCDS 15.7.3 tel.889 992 019 Zapraszam , na pewno się dogadamy :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Reduktor mam tomasetto o nr homologacji e867r-014066.

Wg producenta sa trzy reduktory o tym numerze. Jak sprawdzić który posiadam w aucie?

Byłem dzisiaj u innego speca - była nieszczelność na pokrywie redaktora. Posmarowal uszczelkę szmarem silikonowych i powinno byc ok. Zobaczymy.

Ogólnie auto pracuje średnio na gazie. Po wciągnięciu gazu jest chwila zapachania, zanim silnik zacznie wchodzić na obroty.

Chyba pojade do kogoś innego na regulacje, bo ten sobie nie radzi. Każda regulacje robi na postoju.

Ze swoim jestem umówiony na piatek. Ma wymienić listwe wtryskowa - zastanawia mnie czemu. Na pytanie o reduktor zaczął sie denerwować i kręcić.

Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wg googla to jest Alaska do 136KM, czyli mało ...

Z tego co ja czytałem przed założeniem gazu to reduktory Tomasetto prócz modelu Arctic się nie nadają do tego samochodu, bo nie ogarniają 130KM, więc może dlatego trzęsie portkami bo założył za słaby. Polecano albo AC R01 albo KME Silver, który mam założony.

Listwe wtryskową ? Te REGi też za słabe ? Oo

Share this post


Link to post
Share on other sites

wąż podciśnienia:facepalm:

reduktor:facepalm:

Jedź do tego co montował, ma zrobić dobrze a jak nie to niech zabiera i oddaje kasę.

Nie rozumiem po co jeździsz po innych "specach"

Masz nową instalkę i masz gwarancję na montaż


Był A4 B5 1.6,   A4 B6 1.8TQ
Jest A4 B7 1,8TQ, A3 1,8T

Montaż i serwis LPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Radzisz mi bardzo dobrze i sie w pełni z Tobą zgadzam.

Jak mu wytłumaczyć, ze jest zły reduktor i pozostałe elementy?

Ciężka jest z gościem dyskusja. Nie mam juz czasu jeździć, bo auta potrzebuje do pracy, a nie u gazownika. Fakt faktem musze mu przedstawić swoje racje i wymusić działanie.

Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawa bardzo prosta , podjedź do pana niech podłączy program ,pokaże jakie jest ciśnienie na wolnych obrotach , potem w zakładce ustawienia niech pokaże jaki spadek ustawił w programie max to 0.4bara od ciśnienia kalibracji (przeważnie zostawiają na 0.6 , czyli jak reduktor ustawiony na 1,2 to masz 0,6 bara spadku - silnik idzie na ubogo ) jak wtryskiwacze są wydajne i dobrze dobrane , następnie niech pokaże jaki ustawił czas błędu do powrotu na pb ( pewnie 200 ms) ja ustawiam 20/30 ms i w drogę , przejedźcie się , Ty zapnij 3/4 bieg i w podłogę , pewnie ciśnienie padnie i zacznie się podpierać PB i wtedy zadaj panu pytanie , czy wymienia reduktor , czy na piśmie da Ci że jak padnie głowica to Ci ją wyremontuje na własny koszt . Po tych zabiegach jak nie będzie dalej chciał to każ mu demontować i oddać kasę .

Ps. Zapytaj czy jest w sieci LPGTECH , jak tak to można spr. zgłosić do nich bezpośrednio , oni nie pozwalają na takie zabiegi , dobrze by było jak byś miał jakiś oscyloskop z jazdy nagrany , bym przejrzał . Kabel pasuje od Staga , a program można zassać ze strony LPGTECH.


https://plus.google.com/u/0/114649407004978484510 Zapraszam do galerii niektórych moich prac :)

Mechanika , Naprawy Główne i Bieżące, Poprawki LPG , Montaż LPG, Strojenie AFR , Diagnostyka VCDS 15.7.3 tel.889 992 019 Zapraszam , na pewno się dogadamy :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolego, trochę Cię pomęczę.

Widzę, że sprawa jest poważniejsza niż myślałem, dlatego chcę się przygotować merytorycznie, żeby zbijać wszystkie argumenty gazownika.

Ostrzegam, że nie studiowałem jeszcze działania LPG, zatem część pytań będzie poruszała podstawy podstaw.

1. Pierwsze co robię, to proszę o pokazanie ciśnienia gazu które jest podawane na wtryski? Oczywiście na biegu jałowym, wolne obroty.

2. Następnie proszę o pokazanie, jaki jest ustawiony spadek ciśnienia? Jest spadek ciśnienia na czym? Rozumiem, że wartość bliska 0,4 bara jest wartością odpowiednią?

3. Następnie proszę o pokazanie ciśnienia za reduktorem? Jaka wartość jest odpowiednia? 1,2 bara?

4. Co da czas błędu ustawiony na 20/30 ms względem wartości 200 ms?

5. Będąc w trasie i wciskając gaz do dechy przy 3/4 biegu kazać podać ciśnienie gazu za reduktorem (jaka powinna być wartość?) i informacje, czy podawane jest paliwo PB?

6. Jakie wartości parametrów sprawdzanych podczas jazdy wykażą, że został dobrany reduktor o zbyt niskiej wydajności?

Ogólnie sprawa jest dla mnie trudna, bo nie mam wiedzy na temat instalacji LPG i trudno mi dyskutować z gościem który coś tam wie i montuje instalacje. Jeśli się uprze, to nie będzie miał trudności zbić moje argumenty. Dlatego chce się przygotować merytorycznie.

Rozumiem, że pozostawienie obecnego reduktora może skutkować koniecznością wykonania remontu silnika? Jak ogólnie wygląda sytuacja, gdyby doszło do takiego zdarzenia? Mogę wtedy wymagać od niego poniesienia kosztów, wykazując, że winą był źle dobrany reduktor?

Share this post


Link to post
Share on other sites

A nie masz jakiegoś znajomego mechanika żeby przedstawić mu sytuacje w jakiej się znalazłeś i żeby podjechać do pseudo-gaziarza ? Ratuj ALT-ka póki nie jest za późno ... Szkoda bo fajne autko..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...