Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Do tych którzy rezają swoje lampy, żarówki, HID'y, LED'y, zakładają paski diodowe itp


Dragon30

Rekomendowane odpowiedzi

siwezak84 powiedz tylko kiedy samopoziomowanie faktycznie działa i jak włączają się opryski i jaki to ma wpływ na oślepianie ? To że nie ma samopoziomowania i sprysków nie ma w mojej ocenie absolutnie żadnego wpływu na oślepianie aut jadących z naprzeciwka. Zakładając ori xenon do auta, które tego nie miało masz pełną regulację wysokości świecenia lampy bo od tego są silniczki. Samopoziomowanie działa tylko wtedy kiedy np włożysz worki z ziemniakami do bagażnika wówczas sterownik reguluje wysokość "światła" na podstawie informacji z czujnika na tylnej belce. Nie działa to non stop i nie stabilizuje używając skrótu myślowego światła. Jak masz "c**jowo" ustawione światła oślepiasz gorzej jak na poprawnie wyregulowanych hidach.

BTW ja jeżdżę na xenonch, mam spryskiwacze bo sobie założyłem ale nie myślę o zakładaniu samopoziomowania bo najzwyczajniej nie ma to sensu.

Oślepiają na drogach nie tylko hidowcy, większą plagę stanowią kierowcy, którym ciężko za 10 zł podjechać na stację diagnostyczną ustawić zwykłe lampy. Wiadomo każdy ma w tym temacie swoje spostrzeżenia ale jak to w Polsce przepisy swoje, kierowcy swoje a życie swoje :)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na samym dole po prawej podtytuł OFERTA

A powiedzcie jeszcze co musi być napisane na tych ledach żebym wiedział ze mają homologacje a nie że pan który to sprzedaje tak se po prostu napisał bo na policji nie będę sie przecież powoływał na pana Juzka z allegro ;D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

siwezak84 powiedz tylko kiedy samopoziomowanie faktycznie działa i jak włączają się opryski i jaki to ma wpływ na oślepianie ? To że nie ma samopoziomowania i sprysków nie ma w mojej ocenie absolutnie żadnego wpływu na oślepianie aut jadących z naprzeciwka. Zakładając ori xenon do auta, które tego nie miało masz pełną regulację wysokości świecenia lampy bo od tego są silniczki. Samopoziomowanie działa tylko wtedy kiedy np włożysz worki z ziemniakami do bagażnika wówczas sterownik reguluje wysokość "światła" na podstawie informacji z czujnika na tylnej belce. Nie działa to non stop i nie stabilizuje używając skrótu myślowego światła. Jak masz "c**jowo" ustawione światła oślepiasz gorzej jak na poprawnie wyregulowanych hidach.

BTW ja jeżdżę na xenonch, mam spryskiwacze bo sobie założyłem ale nie myślę o zakładaniu samopoziomowania bo najzwyczajniej nie ma to sensu.

Oślepiają na drogach nie tylko hidowcy, większą plagę stanowią kierowcy, którym ciężko za 10 zł podjechać na stację diagnostyczną ustawić zwykłe lampy. Wiadomo każdy ma w tym temacie swoje spostrzeżenia ale jak to w Polsce przepisy swoje, kierowcy swoje a życie swoje :)

Pozdrawiam

Mylisz sie kolego, co do samopoziomu to nie wiem, ale spryski maja duzy sens, wiazka swiatla xenonu jest bardziej punktowa na wyjsciu, co za tym idzie zabrudzenie ja "rozmywa" i zaczynasz swiecic po calej drodze a nie tam gdzie powinienes i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakis miesiac temu mialem kontrole drogowa i wlasnie policjant zacza sprawdzac mi swiatla , sam jezdze na hidach sa dobrze ustawione nie oslepiaja i ogolnie jestem z nich zadowolony poniewaz dobrze widac .... policjant mowi tak widze ze ma pan xenony a, spryskow pan nie posiada no to mowie ze nie , patrzy, poziomowania rowniez, ale nic jedynie co zwrocil mi uwage za zolte halogeny ze na takich nie wolno jezdzic, wzia dowod zrobil co swoje a ja sie pytam i co z tymi swiatlami wszystko ok ? on mowi ze tak tylko zebym te halo zmienil , sam sie pytam a spryski ? powiedzial ze teraz spryski nie sa wymagane i ze wszystko jest ok mozna jezdzic ....wiec teraz sam nie wiem jak to do konca jest temat rzeka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolega opisał najczarniejsza wersje jaka moze nas spotkać, Tomeks pisze o rzeczoznawcach w PZU.Warta czy Hestia itp.

a w temacie jest mowa o rzeczonawcach powołanych przez sad, znam przypadek gdzie koles popłynąl z firma przez brak homologacji na maszyne

miał opcje kupić ten sam sprzet z homolgacja lub bez i wybrał tańszą wersje, miał miejsce wypadek z udziałem pracowników

w sądzie przegrał mimo błędów pracownika, wypłacił sporo kasy

głupi napis lub jedna karta wszystko zmienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakis miesiac temu mialem kontrole drogowa i wlasnie policjant zacza sprawdzac mi swiatla , sam jezdze na hidach sa dobrze ustawione nie oslepiaja i ogolnie jestem z nich zadowolony poniewaz dobrze widac .... policjant mowi tak widze ze ma pan xenony a, spryskow pan nie posiada no to mowie ze nie , patrzy, poziomowania rowniez, ale nic jedynie co zwrocil mi uwage za zolte halogeny ze na takich nie wolno jezdzic, wzia dowod zrobil co swoje a ja sie pytam i co z tymi swiatlami wszystko ok ? on mowi ze tak tylko zebym te halo zmienil , sam sie pytam a spryski ? powiedzial ze teraz spryski nie sa wymagane i ze wszystko jest ok mozna jezdzic ....wiec teraz sam nie wiem jak to do konca jest temat rzeka

Wyszukane na forum opla omegi

Z analizy regulaminów pod kątem stosowania tzw. zamienników źródeł światła wynikają następujące fakty:

• każdy reflektor może być bezpiecznie użytkowany, jeżeli co najmniej stosuje się odpowiednie źródło światła, którego oznaczenie jest naniesione, przeważnie w pobliżu miejsca jego mocowania;

• zastosowanie jednoznacznie określonego źródła światła gwarantowane jest stosowaniem różnych oprawek i trzonków źródeł światła tak, aby nie można było zamontować w reflektorze przystosowanym do żarówki np. H4, żarówki H3, czy też gazowego wyładowczego źródła światła np. D1S lub D1R;

• zapisy regulaminu 48 określają, że reflektory wyposażone w źródło światła dużej jasności (wysoka wartość strumienia świetlnego), a takimi są gazowe wyładowcze źródła światła, powinny być wyposażone w urządzenia oczyszczające szybę reflektora (tzw. spryskiwacze) oraz urządzenia samopoziomujące reflektor, ma to zapobiegać nadmiernemu olśnieniu powodowanemu przez rozpraszanie światła na zanieczyszczeniach osadzonych na szybach reflektorów, czy olśnieniu powstającemu w wyniku zmian kierunku emitowanego światła. Zastosowanie tzw. zamienników źródeł światła jest niezgodne z przepisami i może stanowić podstawę do wymierzenia mandatu lub niespełnienia wymogów niezbędnych do przedłużenia okresu ważności badań technicznych pojazdu. Prawo o ruchu drogowym Dz. U. Nr 108 Poz. 908 Art.

66 ust. 4 p. 2: „Zabrania się stosowania w pojeździe przedmiotów wyposażenia i części nie odpowiadających warunkom określonym w przepisach szczegółowych” (Przepisami szczegółowymi, są w tym przypadku, regulaminy homologacyjne EKG ONZ).

Co więcej dystrybucja i handel wyrobami nie posiadającymi (w tym przypadku) oznaczeń homologacyjnych właściwych dla reflektorów i dla źródeł światła jest nielegalny

– określa to art. 68 Prawa o ruchu drogowym).

W świetle przytoczonych faktów nie ulega wątpliwości, że zamiana żarówek na „zestaw ksenonów” jest całkowicie nielegalna i grozi konsekwencjami prawnymi i finansowymi. Ale czy tylko? Aby się o tym przekonać sprawdziliśmy jak zachwalane przez handlowców zamienniki ksenonowe spisują się w rzeczywistości.

---------- Post dopisany at 22:25 ---------- Poprzedni post napisany at 22:23 ----------

No i teraz rodzi się pytanie czy policajnt był niedouczony czy przepisy sie zmieniły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

raczej to pierwsze, bo o zmianie przepisow nic nie slyszalem a prase motoryzacyjna czytam regularnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...