Skocz do zawartości
IGNOROWANY

jak wymienić sprężyny?


pezex

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Przymierzam się do zmiany spreżyn na sprotowe. Może ktos napisać jak się za to zabrać? Czy to bardzo skomplikowany zabieg?

Jak ma ktoś zdjęcia to będą bardzo mile widziane.

Mój samochód to A4 B6 Avant 1.9TDI

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego nie zapomnij że pasuje zrobić geometrie po zmianie sprężyn..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o tym też słyszałem. ale jakieś porady praktyczne odnośnie samej wymiany sprężyn?

Czy lepiej najpierw przód czy tył? Czy jednocześnie całą oś podnieść czy raz lewa, raz prawa?

W jakiej kolejności rozkręcać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a to obojetne ja u siebie zmieniałem pierwsze z przodu. to nie jest az tak trudne . zaczniesz rozkrecac to sie wczujesz w to

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

żeby wyciągnąć przednie kolumny to trzeba odkręcić śrube na dole i 3 śruby pod maską oraz odkręcić dwa ramiona wielowachacza?

Co z tyłu trzeba odkręcać? Z tyłu potrzebny jest ściągacz do sprężyn?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z wymianą amorów nie problemu odkręcasz po kolei to co idzie i wyciągasz amortyzator. Nie wiem jak w B6 ale w B5 się geometrii nie ustawia tylko zbieżność a wymiana sprężyn nie ma nic do tego ale dla świętego spokoju możesz sobie to sprawdzić :wink:

Przy takim zabiegu warto też popuścić wahacze na tulejach gumowych żeby się dobrze ustawiły jak auto się obniży. Robisz to tak jak przy wymianie wahaczy popuścisz tuleje na wahaczach stawiasz auto na kołach trochę nim bujasz żeby się wszystko ułożyło i dokręcasz.

I to na tyle :banan:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a kwestia tylnych sprężyn jak wygląda? co tam się odkręca?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a kwestia tylnych sprężyn jak wygląda? co tam się odkręca?

Kolego najprościej i najszybciej odkręcasz dolne mocowanie amortyzatora , śrubę od stabilizatora,zacisk ,żeby przewód hamulcowy nie trzymał,i srube mocująca wahacz (ten gruby) , odchylasz breszką i sprężyna wychodzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy odkręcaniu przedniego amora wystarczy na dole go odkręcić, 3 śruby pod maską i wybić 2 drążki wielowachacza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziś zabrałem sie za wymiane spreżyn. i miałem problem z odkreceniem śruby trzymającej wahacze? jest na nia jakis sposób? nie chce wgl ruszyć ani w jedną ani w drugą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego musisz wyjąć zwrotnicę i śrubę wyprasować lub wybić młotem, niestety to jest taki patent już w rocznym aucie śruba jest pokryta rdzą ,więc po kilku latach to standart ,że nie chce wyjść. Jak już ci się uda "wyrwać" chwasta to koniecznie posmaruj ta śrubę smarem miedzianym,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurde czyli bez wyjmowania zwrotnicy nic nie zrobię :/ troszke mnie zniechęciła ta wymiana spręzyn.

Juz czekają w pudle Eibachy -30 a tutaj taka lipa :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę pracy jest ale efekt końcowy malina ,fura ładnie siedzi i extra się prowadzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyjmowanie zwrotnicy to juz nie taki zabieg hop siup prawda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzy śruby w komorze silnika, sworznie od dolnych wahaczy, zacisk i oczywiście śruba w piaście trzymająca półoś,uważaj na czujnik abs

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...