Skocz do zawartości
IGNOROWANY

wspomaganie hamulców


grzegorzmen

Rekomendowane odpowiedzi

w związku z tym że coraz częściej mam problem z hamulcami a raczej ich brakiem toznaczy raz działają bardziej raz mniej , raz pedał jest miękki i dobrze hamuja a często jest tak że pedał twardnieje jak by niebyło podciśnienia , a Podciśnienie na wolnych -0,85/-0,9 cały czas podpięty vakuometr.

Jestem zmuszony wymienić serwo.

Czy podejdzie serwo dwu przeponowe od B5 2,4 wraz z pompa , bez żadnych kombinacji czy szukać pojedynczego takiego jak mam ?

Na którym będzie lepsza skuteczność -większe wspomaganie .

Może kos się orjetuje .

A może ma ktoś takowe w przystępnej cenie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdzałes szczelnosc ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak szczelność sprawdzona.

Czy powinno być tak że jak wciskamy hamulec to wartość podciśnienia nie spada , a dopiero po odpuszczeniu hamulca wartość spada o -0,2atm. i po chwili dobija do -0,8.?

W różnych artykułach piszą że pedał wpada jak trzymamy nogę na hamulcu ze stałym naciskiem np. na skrzyżowaniu bo pompa vaku dobija podciśnienia , a w takim przypadku niema takiej sytuacji

---------- Post dopisany 16-03-2013 at 12:07 ---------- Poprzedni post napisany 14-03-2013 at 09:03 ----------

Nikt nie wie czy podejdzie serwo podwójne bez przerubek tam gdzie go nie było?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podciśnienie masz wystarczające, jak pisze Dev sprawdź szczelność wężyków podciśnienia, lub masz wilgoć w serwie i raz działa a raz nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podciśnienie masz wystarczające, jak pisze Dev sprawdź szczelność wężyków podciśnienia, lub masz wilgoć w serwie i raz działa a raz nie.

wszystko szczelne , serwo suche (sprawdzone), vakum pompkę terz juz podmieniłem na taką co trzyma stałe -0,95i na stałe podpięty vakuometr i po zgaszeniu po 8-godzinach dalej trzyma podciśnienie około -0,3/0,5

Więc szczelne i stawiam na serwo!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są podobno jakieś maszyny do testowania serwa?

Niestety nie spotkałem się z taka maszyna , ale pewnie jest , zato koszta takiej operacji większy niż wymiana na inną używkę , tylko chciałem już założyć podwójne jak się da ale nie wiem czy podejdzie p&p bez przeróbek.

---------- Post dopisany 23-03-2013 at 08:53 ---------- Poprzedni post napisany 19-03-2013 at 15:14 ----------

Koledzy mam nowy objaw.

Jak przelece po ulicy gdzie jest lodówka i dam po hamulcach na maxa i załączy sie ABS i popracuje tak ze 200m to po takim zabiegu chamulce są na dotyk żylety.

Co może być nie tak , bo niewierzę że to jest wina serwa.?

Hamulce odpowietrzane na wszystkie możliwe sposoby

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale po tym zabiegu hamulce są na dotyk na lodzie czy na całkowicie suchym asfalcie ?? Zapowietrzony ABS ja myślę :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie po przegotowaniu ABS-u na lodzie , na suchym działają poprawnie , ale tylko dzień może dwa i znowu to samo , u mnie mam objaw jak by hamował sam przód a tył nie .

A po przegotowaniu na lodzie tył też Hamuje .

Tez stawiałem na zapowietrzenie ale nic się niemienia , po odpowietrzeniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To odpowietrzanie musisz zrobić właśnie po tym jak kilkukrotnie ABS będzie pracował całą parą. Podczas działania ABS z bloku wypychane jest powietrze i można się go pozbyć z przewodów wtedy. Przy odpowietrzaniu wypływały Ci jakieś bąbelki powietrza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sobotę przegotowałem ABS na śliskim a później jeszcze przepuściłem 1L płynu przez układ i z przodu ładnie szło a tył ciężko , powoli mało płynu leciało ale za to żadnych bąbelków .

Dzisiaj rano hamował średnio , byłem akurat na diagnostyce , wyszło przód 3,50kN. , 3,69kN a tył 2,39kN , 2,45kN. , w niedziele miał lepsze przebłyski.

Ale do poprawności mu jeszcze dużo brakuje .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak płyn na tył idzie ciężko i powoli to albo sekcje w pompie się przywieszają albo jakieś syfy są w układzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak płyn na tył idzie ciężko i powoli to albo sekcje w pompie się przywieszają albo jakieś syfy są w układzie.

w której hamulcowej czy module ABS-u.?

Syfu niema , płyn czyściuteńki , co roku zmieniany na nowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Płyn leciał ciężko na tylnych zaciskach czy może po przekątnych ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sobotę przegotowałem ABS na śliskim a później jeszcze przepuściłem 1L płynu przez układ i z przodu ładnie szło a tył ciężko , powoli mało płynu leciało ale za to żadnych bąbelków .

Dzisiaj rano hamował średnio , byłem akurat na diagnostyce , wyszło przód 3,50kN. , 3,69kN a tył 2,39kN , 2,45kN. , w niedziele miał lepsze przebłyski.

Ale do poprawności mu jeszcze dużo brakuje .

tylne zaciski odpowietrza sie w rękach z wysuniętymi 1 cm tłoczkami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Płyn leciał ciężko na tylnych zaciskach czy może po przekątnych ?

Nie płyn z obu tylnych zacisków leciał powoli

Przód wchodził do spodu odrazu po odkręceniu odpowietrznika

---------- Post dopisany at 09:09 ---------- Poprzedni post napisany at 08:54 ----------

Tomek , demontuje zacisk razem z jarzmem pompuje aż klocki zejdą się do siebie , ustawiam zacisk odpowietrznikiem do góry a wcześniej jeszcze nim po telepie i wtedy odpowietrzam.

i tak w kółko telepie i odpowietrzam , ale ni jak nie mogę wy telepać żadnego powietrza.

Potem demontuje zacisk od jarzma wkręcam tłoczek i składam wszystko do kupy na Auto .

Przód odpowietrzam na kołach , zaczynam od lewego przedniego koła , a kończę na prawym tylnym

Więc chyba wszystko robię poprawnie ?

Mechanika nie jest mi obca ,z racji zawodu i wykształcenia , ale jak to mówią , szewc w podartych butach chodzi , nijak nie mogę poradzić sobie z moją B5 , choć z innymi autami nie miałem nigdy takiego problemu ..

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie masz zapowietrzony blok ABS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie masz zapowietrzony blok ABS

Tomek masz jakiś domowy sposób na odpowietrzenie bloku ABS w B5?

W mojej okolicy nikt niema urządzenia do odpowietrzania na vakum jak kogoś , zapytam to patrzą na mnie jak na nawiedzonego .

Jedynie co maja to urządzenia do wymiany płynu za pomocą kompresora.

I każdy mi wmawia że nic takiego niema bo odpowietrza się tradycyjnie i jest git.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze jest sposob

Pusc mi sygnał to Ci powiem jak choc jest troche pie.....enia.

Nr masz ponizej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...