Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[b5 1.9 TDi 1Z] Tuning 90 KM --> 140 KM [brać turbo od AW


Gość MorgothDBMA

Robić turbinę od AWX od razu czy potem?  

1 użytkownik zagłosował

  1. 1. Robić turbinę od AWX od razu czy potem?

    • Od razu [bo po co dwa razy dłubać]
    • Potem [najpierw sprawdź jak da radę wtryski/soft]


Rekomendowane odpowiedzi

Gość MorgothDBMA

Trochę się dowiadywałem:

1) Nie skończy się na gadaniu

2) Koszty są drugoplanowe (nie aż tak istotne)

3) Większość argumentów przemawia za tym że do około 150 powinno się dać

4) Chyba zrobię na razie (na wiosnę) wtryski, turbo i soft tak na oko na 145-155 kuni

5) Pozostałe rzeczy: sprzęgło (większość twierdzi że da radę), zawiecha (jak nie będę jeździł non stop ponad 200 to też wytrzyma) i hamulce (j.w.) na później

6) Zastanawiam się nad tą pompą mimo wszystko......

PS: to już opinie pseudo "specjalistów":

Silnik 1.9 TDI 90, 110, 130, 150 to ten sam silnik tylko osprzeęt inny: czyli I/O, intercooler, pompa, wtryski, turbo, soft.

Jeżeli ta opinia ma coś z prawdy, to ja właśnie conajmniej połowę osprzętu silnika wymienię.... więc w czym problem ze 150 koni ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja tam czuję, że się skończy tylko na gadaniu/gdybaniu :razz:

no offense :cool:

badzmy dobrej mysli ... ;-)

tu masz golfika 1Z wystrojonego na ponad 160 kucy ... poczytaj jakie ma modyfikacje mechaniczne

:arrow: http://www.diagtronik.pl/forum/viewtopic.php?t=3931

Byłem przy hamowaniu tego golfa i... "T R O C H ę" kopcił na wyższych obrotach :lol: :shock: :lol: Ale wynik całkiem ciekawy jak na serie 90PS, ładnie to musi śmigać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie to mocno, choć w sumie to nie wiem jak zachowują się inne silniki po tak poważnych przeróbkach, no i w sumie nie wiadomo jaki jest stan silnika bo od tego też może wiele zależeć, ale myśle że żaden szanujący się tuner nie bedzie robił takich zmian na jakimś padniętym silniku( chodzi mi o to że na wykresie jest napisane że ten golf ma 400 tyś.km- ale to chyba pomyłka)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość MorgothDBMA

silnik naturalnie zostanie najpierw dobrze sprawdzony, poza tym po wywiadzie wychodzi na to że pompę chyba sobie daruję, pozostaje:

wtryski/turbo/soft

i liczę na około 140 KM i ponad 310 Nm...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość MorgothDBMA

mówisz że jak będę robił:

soft/turbo/wtryski to jeszcze IC zrobić, czy w tej pierwszej wersji w której także pompę planowałem wymienić ?

PS, znasz może orientacyjne ceny takiego zabiegu? Czy Twoim zdaniem 1Z wytrzyma te 140 koni ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja zrobilem a6 avg:soft,turbo,ic na 145km i 320nm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja zrobilem a6 avg:soft,turbo,ic na 145km i 320nm

to chyba nie tak duzo jak na 110 w serii i takie modyfikacje ......

P.S takie wyniki mozna osiagnac chyba samym softem .... :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak mozna :lol: można uzyskac przyrost 100% samym softem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość MorgothDBMA

ale chodzi mi o sensowne modyfikacje, chyba skłaniam się do tego co proponuje ctv:

soft/turbo/wtryski/ic - chociaż IC w pierwszym podejściu chyba nie zmnienię - pytanie czy jest to konieczne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak mozna :lol: można uzyskac przyrost 100% samym softem

pytam powaznie ... bo takie wyniki sa osiagalne samym softem,ewentualnie z turbulum od 130 PD .... czy AVG jest oporny na wirusowanie czy poprostu wychodzisz z zalozenia ze lepiej podciagnac troszke osprzetem niz tylko samym softem .....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie rozbrajaj mnie ,na turbulum od 110 140 km to hardcore :!: uwazam ze bezawaryjne auto to podstawa,nie ma opornych na wirusa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie rozbrajaj mnie ,na turbulum od 110 140 km to hardcore :!: uwazam ze bezawaryjne auto to podstawa,nie ma opornych na wirusa

chyba sie nie zrozumielismy ..... nigdzie nie napisalem ze to hardcore .... :roll:

ale jedno juz wiem .... ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość MorgothDBMA

Czyli ostatecznie będzie na razie tak:

W najbliższym czasie hamownia i dokładna diagnoza...

Na wiosnę: turbo (jak najlepsze), wtryski i soft (przy okazji rozrząd)

Może jakieś wskaźniki doładowania i temp. oleju

Potem hamownia i testowanie wyników :)

Planowana moc około 140 KM i moment około 310-330 Nm

PROSZę o komentarze :mrgreen:

Pozdry

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...