Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[b5 1.9 TDi 1Z] Tuning 90 KM --> 140 KM [brać turbo od AW


Gość MorgothDBMA

Robić turbinę od AWX od razu czy potem?  

1 użytkownik zagłosował

  1. 1. Robić turbinę od AWX od razu czy potem?

    • Od razu [bo po co dwa razy dłubać]
    • Potem [najpierw sprawdź jak da radę wtryski/soft]


Rekomendowane odpowiedzi

Gość MorgothDBMA

poszedłem dziś z roboty na zakupy i niedaleko na rogu Zamienieckiej [Warszawa] znalazłem firmę Diagnotronik (czipsy do Audi / VW), z ciekawości spytałem o czipowanie mojego 1Zta, oto co mi powiedzieli:

Sam soft: 118 KM

dodanie wtrysków od AFN (stare w ramach rozliczenia zabierają)

nowa pumpa i tjurbo --> 160 KM i około 400 Nm

Czy to naprawdę realne ????

Ten kondon wytrzymałby tyle ????

gdzie jest bubel ????

Koszty: soft: 1200 zeta

wtryski, pompa i turbo gość nie wiedział ale ma się dowiedzieć...

PS: Jaką pompę on tam może włożyć i jakie turbo by tyle osiągnąć

Czy skrzynia się nie wysra ?

Prosze o komentarze, słysząc o takich możliwościach zaczynam rozważać ten tjuning, ale śmierdzi mi to zciemą....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MorgothDBMA, realne.

Nie pamietam kto bo ksywki zapomnialem ale gosc ze skodziany 90 KM wyciagnola cos ponad 190. :shock:

Wydajniejsza pompa i wtryski juz duzo daja do tego turbina i ladny sofcik i sie cieszysz. :mrgreen:

Turbina to chyba od AWX wystarczy, ale teraz co z przeniesieniem napedu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

choć ekspertem nie jestem ale wydaje mi sie ze skrzynia to moze i by wytrzymała ale sprzegło , przeguby to chyba jest najsłabsze ogniwo !

A co on by tam włożył do tego silnika to nie mam pojecia :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość MorgothDBMA

czyli co: modyfikacja realna, tylko sprzęgło się wysra ??

Przełożenie --> hmmm.... kłatro to niestety nie jest...

Da się coś przy sprzęgle jeszcze dłubnąć, czy robić mniejszą moc, np: 140-150 kuni ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MorgothDBMA, wszystko sie da dlubnac tylko koszta i jeszcze raz koszta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtryski nowe bez oddawania to cos w granicach 1000 powinno sie kupic.

Turbina nowa jakies 1200-1400 zalezy jak sie szuka to mozna i taniej trafic.

Co do pompy to nie mam pojecia. :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość MorgothDBMA

czyli 1200 + 1000 + 1200 + ?? za pompę, czyli w granicach:

3400 + cena pompy...., może jak wezmę wszystko to troche opuszczą

Całkiem kuszące za 160 KM i 400 Nm moim zdaniem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kto bo ksywki zapomnialem ale gosc ze skodziany 90 KM wyciagnola cos ponad 190.

masz na myśli Aligatora ? To chyba silnik AGR był...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MorgothDBMA, zapomniales o komplecie sprzegla, ktore bedzie w stanie przeniesc taki moment. :razz:

Zobacz na allegro ile uzywana pompa kosztuje.

[ Dodano: 07-12-2006, 14:45 ]

pre_pl, no jak sienie myle to wlasnie tak.

No ale AGR tez ma w serii 90 koni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość MorgothDBMA

ok to dochodzi jeszcze sprzęgło

Czy ktoś może mi mniej więcej polecic:

jakie wtryskiwacze (AFN czy jakieś inne) ?

jaka pompa (od czego) ?

jakie turbo (od AWX czy jakieś inne) ?

jakie sprzęgło ?

Sorki za takie pytanka, ale jestem jeszcze totalnym laikiem jeżeli chodzi o tunning silnika...

ile może kompletne sprzęgło kosztować (stare mogę im zostawić)

tak samo z pompą....

[ Dodano: 07-12-2006, 14:52 ]

a i wtedy chyba jeszcze kapcie ze 235 conajmniej, bo to nie kłatro..... tu jest chol..a problem, będzie zrywać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli 1200 + 1000 + 1200 + ?? za pompę, czyli w granicach:

3400 + cena pompy...., może jak wezmę wszystko to troche opuszczą

Całkiem kuszące za 160 KM i 400 Nm moim zdaniem...

wszystko ladnie tylko jak rozpedzisz te 160 KM to trzeba tez je zatrzymac a hamulce to masz chyba niewentylowane z przodu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest to jak najbardziej mozliwe ....

tutaj troszke na przykladzie silnika AGR

-> http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=2553&start=0

P.S poza tym Tora z Diagtronik'a ma mk3 1Z i jakies 140 kucy ..... :twisted: ( o ile dobrz pamietam) ... (inne turbulum,pompa wtryskowa,wtryski)

P.S 2 takie modyfikacje wymagaja grubego portfela i osobiscie nie ladowal bym tyle kaski w starego kondona .... :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli 1200 + 1000 + 1200 + ?? za pompę, czyli w granicach:

3400 + cena pompy...., może jak wezmę wszystko to troche opuszczą

Całkiem kuszące za 160 KM i 400 Nm moim zdaniem...

wszystko ladnie tylko jak rozpedzisz te 160 KM to trzeba tez je zatrzymac a hamulce to masz chyba niewentylowane z przodu

sprzęgło, hamulce, zawieszenie, to to, to tamto... i tak się zaczyna ;)

A później nawet nie wiesz kiedy zaczynasz przeznaczać całe wypłaty na zmiany w autku, które używane na codzień staje się z każdym modem coraz mniej użyteczne i komfortowe :) Później żona zacznie Ci wypominać, że bardziej kochasz Audi niż ją i zagrozi, że jeśli nie przestaniesz zabierze dzieci i wyprowadzi się do mamy. I tak dalej i dalej... W ten sposób łatwo stać się Tuningo-holikiem :lol:

Na początek zmień sobie wtryski od AFN i zrób program ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początek zmień sobie wtryski od AFN i zrób program ;)

popieram ... to powinno zaspokoic apetyt na "mocz" :twisted: (przynajmniej na jakis czas)

a jak znowu zgłodniejesz to sprzedaj starego kibla i kup cos nowszego ..... ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość MorgothDBMA

no więc co do tego corrado

jeżeli dałobysię w miarę bezpiecznie z mojego kondona zrobić 150-160 kucy ponad 340 Nm, to korka bym sobie darował......

Co do sprzęgła, zawiechy, hamulców...

Cóż gość mówi że sprzęgło na pewno wytrzyma - poza tym mówi że jak padnie to dopiero wtedy można zmienić - ale twierdzi że sprzegło wytrzymuje tyle

Zawiecha wydaje mi się że wytrzyma bez problemu....

Hamulce... no cóż przecież Vmax raczej niedużo się zwiększy (kwestia odcięcia przy wysokich obrotach na 5tce, 2200 RPM to 100 km/h, węc 4400 to 200 a 4840 to 220 a to już odcięcie), i tak nie bedę raczej przekraczał 180 (bo i po co), moja normalna jazda to (może to dziwne) od 80-90 do około 140-150 (więcej przyciskam rzadko i tylko na niewielkich odcinkach przy suchej nawierzni i prostej, równej, szerokiej drodze) Więc hamulce zostają (być może chwilowo) stare

Co do uzależnienia od tunningu - jak już z tego kondona za jednym zamachem wyciągnę 160 kucy (wydając około 5000) to już więcej się nie da i nie będzie mnie kusić, a to że możliwe że za jakiś czas będzie trzeba sprzęgło i hamulce ulepszyć to przeżyję...

tunningu optycznego nie planuje bo lubię cicho-ciemne bryki...

Nawet te jeb..e lampy ala lexus z tyłu wymienię kiedys na zwykłą serię...

Poza tym wydać 5000 i mieć 160 kucy i np. 350 Nm w AUDI A4 to moim zdaniem dużo lepiej niż wydać 15000 na Corrado w miarę dobre mające 190 kuni ale "tylko" 235 Nm

reasumując ten tunning mnie bardzo kusi....

Proszę o wszelkie opinię i jeszcze raz zwracam się z prośba do klubowiczów o orientacyjne ceny:

Wtryski

Pompa

Turbo

Soft

Sprzęgło

Przeróbka hamulców ??

Z tą zawiechą to nie wiem co niby miałbym przerabiać...

Proszę tych co już coś podobnego robili?

Jakie ceny w innych firmach?

Jak wrażenia?

Czy nic nie "pada" po takim lub podobnym modzie?

Ile pali to mnie gó..o obchodzi, bo Corrado paliłoby 15-20 a tyle diesel to chyba nawet po nie wiem jakich przerówbkach nie da rady wessać

Pozdry

[ Dodano: 08-12-2006, 08:39 ]

O i jeszcze jedno....

Czy nasz klub nie ma gdzieś (chyba w Lublinie?) jakiś zniżek na czipsowanie i dłubanie w silniku?? :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurde morgothdbma.... ale kombinujesz :neutral:

napisali Ci już, że lepiej nie ładować kasy w tuning w takie auto.

lepiej zrozum, że takie auta zmieniają raczej ludzie, którzy siędzą w tym zawodowo,

a więc mają do wielu rzeczy dostęp łatwiejszy (za darmo, albo za niewielkie pieniądze)

Za kasę co władujesz, to pewno kupisz mocniejszy (łatwiejszy do modów) silnik w młodszym roczniku :lol:

taka jest moja opinia :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość MorgothDBMA

no ale pre_pl załóżmy że jednak chcę wydać te kilka tysiaków na modyfikacje (przynajmniej się zastanawiam), proszę o opinie czy to realne, jak ten silnik to wytrzyma, jakieś przykładowe opisy tuningowanych 1Z i ogólnie jak to widzicie

Co powinienem jeszcze zrobić a co nie powinienem...

Może inaczej, cel to około 150-165 KM i 340-400 Nm, czy to co wymieniłem to wystarczy? Czy może coś jeszcze? jkie turbo/wtryski/pompę polecacie? Może ktoś część z tych rzeczy już robił (tu chodzi mi jaki koszt). Jaką firmę polecacie aby to wykonała...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za kasę co władujesz, to pewno kupisz mocniejszy (łatwiejszy do modów) silnik w młodszym roczniku :lol:

no dokladnie ja zrobilem takie obliczenia:

B5 1.9 95r+5000pln (90->160KM) = B5 1.9 98-99r (110->140-150KM)

moze kupisz nawet jakis po wirusiku dozozysz tylko FMIC i bedzie pieknie latalo

ja bym sie nie pchal w tak daleko idoncy tuning...tej kasy nigdy nie odzyskasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...