Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Sztanga turbiny - nie wychyla się


kristek1900

Rekomendowane odpowiedzi

Od dłuższego czasu nie mogę dojść, dlaczego sztanga w moim 1z nie wychyla się.

Dodam,że N75 nówka Pierburga,wężyki wymienione. Sztanga po próbie ze strzykawką działa jak należy -tzn. po wdmuchnięciu (nie zaciągnięciu - tak chyba ma być) wychyla się jakieś 2cm, bez oporów.

Przed wymianą N75 mostkowałem czerwony i niebieski wężyk od podciśnienia i ciągnął ładnie bez notlaufa. Wychodziło ,że to zawór N75 jest padnięty, ale po wymianie dalej nie wychyla się sztanga turbiny. Autko zbiera się teraz ładnie ,bez odcięcia, nie dymi.

Mam się nie martwić ,czy szukać dalej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1Z ma turbo z zaworem upustowym i nie ma tam łopatek więc po odpaleniu sztanga nie jest wciagana do gruchy jak w turbo ze zmienną geoetrią. Także jak nie łapie notlaufa to się kolego nie martw i lataj :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra.Wszystko Ok. Ale na postoju jak zrobię przygazówkę, to sztanga powinna chyba się wychylić???

Logów nie mam jak zrobić,przynajmiej narazie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na postoju praktycznie nie ma ciśnienia doładowania bo silnik pracuje jako nieobciążony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na postoju praktycznie nie ma ciśnienia doładowania bo silnik pracuje jako nieobciążony.

Nawet jak na postoju wdepnę pedał pod czerwone pole, to sztanga się nie wychyli?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy to nie jest tak przypadkiem ,że ta sztanga w turbinach 1z jest od zawora regulującego przeładowanie(upustowego).A regulacja sztangi ma na celu ustawienie maksymalnego ciśnienia doładowania?:jerk:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy to nie jest tak przypadkiem ,że ta sztanga w turbinach 1z jest od zawora regulującego przeładowanie(upustowego).A regulacja sztangi ma na celu ustawienie maksymalnego ciśnienia doładowania?:jerk:

Dokładnie tak. Jest nadciśnieniowa.

Na postoju nie ma szans aby było tyle spalin, aby sztanga się ruszyła. To, że silnik wchodzi pod czerwone pole nie oznacza przecież maksymalnej wielkości ciśnienia doładowania bo jest to turbosprężarka, gdzie jej prędkość uzależniona jest ilości spalin a nie kompresor na sztywno połączony z silnikiem:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok . Wszystko jasne.

Naczytałem się o przypadkach ,ale ze zmiennymi kierownicami a później szukam dziury w całym :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam takie pytanie: czy manualnie przy wyłączonym silniku można sztange próbować przesuwać ok.2cm czy się nie da.U mnie sie nie da, to dobrze czy źle ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam takie pytanie: czy manualnie przy wyłączonym silniku można sztange próbować przesuwać ok.2cm czy się nie da.U mnie sie nie da, to dobrze czy źle ?

Paluchami raczej nie dasz rady :)

Podepnij strzykawkę pod wężyk a wtedy wszystko się wyjaśni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...