Tposejdon Opublikowano 23 Marca 2013 Opublikowano 23 Marca 2013 witam pytanie teoretyczne czy po przełożeniu całego systemu bose z navi plus zmieniarką tunerem tv i wogóle całość kabli itd do drugiego auta trzeba go na nowo programować? dodam że auto dawca to B5 2000 lift a biorca b5 97 przedlift i że nie chodzi mi o programowanie w sensie znalezienie stacji tylko czy trzeba coś Vagiem programować na nowo konfiguracje?
pieciajek Opublikowano 29 Marca 2013 Opublikowano 29 Marca 2013 Przy takich przebudowach będzie sie tylko różnić ta czarna kostka pod radiem obok sensora gdzie wiązka nagłośnienia łączy sięz wiązką pod deską, jest tam plus, minus i poza tym czego nie masz w 97 to data clock do licznika lift, może być tez 2X pomarańcz jak miałeś navi bo CAN to będzie i pewnie biały lub biały z żółtym to przewod transmisji do radia od multikierownicy. Trochę trzeba poprzekładać i wsio gra, no i jak jest TV to masz osobną kostkę w stelarzu pod kierownicą kolor czerwony do zasilania modułu TV to tylko masa i plus po przekręconej stacyjki.
Tposejdon Opublikowano 29 Marca 2013 Autor Opublikowano 29 Marca 2013 Przy takich przebudowach będzie sie tylko różnić ta czarna kostka pod radiem obok sensora gdzie wiązka nagłośnienia łączy sięz wiązką pod deską, jest tam plus, minus i poza tym czego nie masz w 97 to data clock do licznika lift, może być tez 2X pomarańcz jak miałeś navi bo CAN to będzie i pewnie biały lub biały z żółtym to przewod transmisji do radia od multikierownicy. Trochę trzeba poprzekładać i wsio gra, no i jak jest TV to masz osobną kostkę w stelarzu pod kierownicą kolor czerwony do zasilania modułu TV to tylko masa i plus po przekręconej stacyjki. Dzięki kolego z tym problemu nei mam bo przełożona jest calutka instalacja elektryczna auta tylko poza wiązką silnika takze wsyztsko pasowało idealnie tylko rozchodziło mi się czy po takim rozłaczeniu mogły sie wysypać jakieś kodowania
pieciajek Opublikowano 29 Marca 2013 Opublikowano 29 Marca 2013 no to jak przeżuciłeś całośc z pod dywanu to w sumie powinieneś wypruć wiązkę od automatu bo zbędna miedź i przełożyć zasilanie ECU silnika bo jest w innym pinie w 2,5 niż w 1,9 tdi
Tposejdon Opublikowano 30 Marca 2013 Autor Opublikowano 30 Marca 2013 no to jak przeżuciłeś całośc z pod dywanu to w sumie powinieneś wypruć wiązkę od automatu bo zbędna miedź i przełożyć zasilanie ECU silnika bo jest w innym pinie w 2,5 niż w 1,9 tdi to już wszytsko ogarniete:) auto jeździ tylko esp z abs jeszcze świecie( bo sterownik silnika nie ma CAN ale sie tym nei przejmuje bo będzie zmieniany sterownik więc samo sie naprawi) a tak to jakies drobne żeczy mi zostały w sumie z radiem bo albo coś nei wpiąłem albo właśnie kodowanie bo nie łączy mi sie z tunerem TV no i anteny musze ogarnąć bo mi od GPS nie ma połączenia i nei wiem czy kabel czy antena. a tak to ogarniete wsyztsko już jest.
pieciajek Opublikowano 30 Marca 2013 Opublikowano 30 Marca 2013 Jak w vcds piszę bład brak że navi jej nie widzi to albo przewód a jak nie to to antena jest zgnita. Jak założyłeś całość to kodowanie navi jest takie jak było to TV powinno banglać ale może zasilania nie ma. Co do abs to jak pompe przełożysz to i tak będzie się śżwiecić bo pinologia w kostce z i bez ASR jest inna, bodajrze trzeba przepiąć oba przednie czujniki w inne piny bo są przesunięte o jeden, zerknij sam jak bedziesz montował ABS.Pozdrawiam i wesołych słonecznych świąt z jajem i króliczkiem.
Tposejdon Opublikowano 30 Marca 2013 Autor Opublikowano 30 Marca 2013 Ale ja mam przełożona calutką wiązke łacznie z bocznymi co ida pod nadkolami a wiązka co idzie do sterownika pompy abs esp jest zintegrowana z główną wiązką auta więc tez jest wsyztsko przełożone. w sterownikach czysto jedeyne co mi świeci w sterowniku esp to brak komunikacji CAN z sterownikiem silnika zresztą w licznikach tez mam tylko taki bład. poprostu sterownik silnika nie ma CANa i tyle. reszta wszytsko chodzi. Dzięki i wzajemnie wesołych świąt
pieciajek Opublikowano 30 Marca 2013 Opublikowano 30 Marca 2013 a no właśnie ten CAN. i nie idzie chyba tego usprawnić bo ja bynajmniej nie widziałem na oczy a4 b5 w silniku 1,9 tdi AFN /AVG z ASR w serii.
Tposejdon Opublikowano 31 Marca 2013 Autor Opublikowano 31 Marca 2013 tzn możliwe że nie było ale jakzałozy sie sterownik zpolifta czyli 2000r to będzie miał CAN już i to wystarczy esp ruszy wtedy takze sprawa do ogarniecia tylko wystarczy sterownik wymienic ECU.
pieciajek Opublikowano 31 Marca 2013 Opublikowano 31 Marca 2013 No niby tak ale pewnie wiesz że ECU z lifta ma inne kostki od komputera bo są igły nie płaski pin, zapisuje przegieg i wiązka na silnik też jest inna. Widzę że poznałem podobnego miłośnika a4 b5 jak ja z podobną wiedzą na jej tamat.
sasza Opublikowano 31 Marca 2013 Opublikowano 31 Marca 2013 tzn możliwe że nie było ale jakzałozy sie sterownik zpolifta czyli 2000r to będzie miał CAN już i to wystarczy esp ruszy wtedy takze sprawa do ogarniecia tylko wystarczy sterownik wymienic ECU. tylko, ze afny tak naprawde miały produkowane sterowniki do 1999, w żadnym sterowniku afn nie znajdziesz canu, can był w ajm i akn czyli 2,5l v6. Sam mam wiązkę z 2,5, silnik afn, auto 2000r, i przy sterowniku są przewody canu, ale za chiny ludowe nie dało się tego połączyć. Żeby Ci nie wywalało błędów w liczniku z powodu braku canu musisz pozmieniać kodowania w kanałach 60, 61, 61. Ogólnie z tym canem nawet w 2,5 to tylko licznik z silnikiem i chyba absem jest połączony. Ale powiem szczerze, sam mam sterownik z 2,5 absu a śmiga normalnie po lini k.
Tposejdon Opublikowano 31 Marca 2013 Autor Opublikowano 31 Marca 2013 zamierzam całą wiązke silnika wymienić ze sterownikiem więc mysle że ogarne temat. no nie jestem pewien czy mas zracje z tym ze AFN wychodziły tylko do 1999 bo patrząc po schematach i ELSIE to w 2000 i 2001 też wychodziły AFN. Tak naprawde to sa dwa plany. albo mały remoncik uszczelnienie silnika do tego pompa 11 jeszcze i wiązka z sterownikiem z polifta na koniec program. Albo swap silnika a jak sie zdecyduje to tylko na 3,0 TDi ASB i w symie to pod to musze miec i CAN i ESP w aucie bo inaczej bym go nei uruchomil. a że trafiło sie takie 2,5 w pełnej opcji na częsci to kupiłem i przełożyłem wszystko do siebie co potzrebne a teraz etap silnika sie zbliży moze latem moze na zime. puki co jeźdżę tak i zobaczymy jaki plan wejdzie w życie ---------- Post dopisany at 14:44 ---------- Poprzedni post napisany at 14:39 ---------- tzn możliwe że nie było ale jakzałozy sie sterownik zpolifta czyli 2000r to będzie miał CAN już i to wystarczy esp ruszy wtedy takze sprawa do ogarniecia tylko wystarczy sterownik wymienic ECU. tylko, ze afny tak naprawde miały produkowane sterowniki do 1999, w żadnym sterowniku afn nie znajdziesz canu, can był w ajm i akn czyli 2,5l v6. Sam mam wiązkę z 2,5, silnik afn, auto 2000r, i przy sterowniku są przewody canu, ale za chiny ludowe nie dało się tego połączyć. Żeby Ci nie wywalało błędów w liczniku z powodu braku canu musisz pozmieniać kodowania w kanałach 60, 61, 61. Ogólnie z tym canem nawet w 2,5 to tylko licznik z silnikiem i chyba absem jest połączony. Ale powiem szczerze, sam mam sterownik z 2,5 absu a śmiga normalnie po lini k. w sumie to w licznikach mi nie przeszkadza że tam nei widzi ECU po CAN bo wszytsko działa. ( spalania mi tylko pokazuje 50 L ale to jeszcze nei sprawdzałem dlaczego tak jest.) jedyne co to ESP z ABS zeby działał to musi mieć komunikacje CAN z silnikiem a nei ma. a moze nzasz sposób jak to obejść? robiłęś coś takiego u siebie?
sasza Opublikowano 31 Marca 2013 Opublikowano 31 Marca 2013 No to mówie że musisz w liczniku wyłączyć komunikacje po can, kanał 60 i 61 na 0 i wtedy powinno śmigać. W dodatku moze być jeszcze w module abs opcja wylaczenia canu, ale myśle że kodowanie w liczniku załatwi temat. Pokazuje Ci złe spalanie, bo przewód sygnału spalania w 1.9 i 2.5 jest w innym miejscu. Musisz poszukać schematów, jest to chyba cały żółty kabelek
Tposejdon Opublikowano 31 Marca 2013 Autor Opublikowano 31 Marca 2013 No to mówie że musisz w liczniku wyłączyć komunikacje po can, kanał 60 i 61 na 0 i wtedy powinno śmigać. W dodatku moze być jeszcze w module abs opcja wylaczenia canu, ale myśle że kodowanie w liczniku załatwi temat.Pokazuje Ci złe spalanie, bo przewód sygnału spalania w 1.9 i 2.5 jest w innym miejscu. Musisz poszukać schematów, jest to chyba cały żółty kabelek no własnie musz esprawdzić czy sie gdzies nie walnąłem na kabelkiu jak przejściówki robiłem tu na kostkach w w skrzynce ECU między wiązka samochodu a wiązka silnika. A czy po CAN nie chodzi też Navi? Ale co mi da wyłączenie Can w licznikach? w sumie nic bo ESP i tak dalej nie będzie chodzić bo potrzebije CAN chyba ze w ESP tez jest opcja wyłaczenia tej komunikacji.
pieciajek Opublikowano 31 Marca 2013 Opublikowano 31 Marca 2013 Jak w liczniku wyłączysz can to zgaśnie esp ale działać wcale nie będzie. Navi ma can ale szybki i żeby pokazywało Ci na liczniku komunikaty musisz mieć moduł TMC ale to fisa a co do działającej navi to idą do abs przewody bo navi od abs-u ma dane na temat prędkości i na tej podstawie przelicza odległość i prędkość.
Tposejdon Opublikowano 31 Marca 2013 Autor Opublikowano 31 Marca 2013 Jak w liczniku wyłączysz can to zgaśnie esp ale działać wcale nie będzie. Navi ma can ale szybki i żeby pokazywało Ci na liczniku komunikaty musisz mieć moduł TMC ale to fisa a co do działającej navi to idą do abs przewody bo navi od abs-u ma dane na temat prędkości i na tej podstawie przelicza odległość i prędkość. to nie będę tego wyłączał narazie .. sprubuje ogarnąć to tak jak trzeba zmienie sie sterownik i zobaczymy wtedy jak to będzie sie dało ogarnąć
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się