dariuszqw Opublikowano 24 Marca 2013 Opublikowano 24 Marca 2013 Witajcie. Mam problem z ALT-em a mianowicie chodzi o taka sytuacje.... jade sobie spokojnie 80km/h temperatura silnika 90C ale gdy ostro zaaczne przyspieszac tak do 130-160 to chwila moment i temp na tablicy podnosi sie na 110 i wyskakuje coolant, wlacza sie wentylator ja zwalniam temp wraca do normy, gdy znow wcisne powraca taka sama sytuacja. Co to moze byc? Pomozcie ---------- Post dopisany 24-03-2013 at 21:33 ---------- Poprzedni post napisany 23-03-2013 at 19:01 ---------- Nikt nic nie pomoze?: Kwasny:
cannondale Opublikowano 26 Marca 2013 Opublikowano 26 Marca 2013 Witaj Sprawdź czy płyn w układzie chłodzenia wraca do zbiorniczka wyrównawczego tym cienkim wężem,jeżeli nie wraca to mogła pójść pompa wody
dariuszqw Opublikowano 26 Marca 2013 Autor Opublikowano 26 Marca 2013 mam to sprawdzic na cieplyn czy zimnym silniku?
benyA4 Opublikowano 26 Marca 2013 Opublikowano 26 Marca 2013 odpal silnik od zimnego i patrz jak sie zachowuje , macaj weze patrz czy cala chlodnica sie nagrzewa po otwarciu termostatu (moze sie zasyfila i mimo wlaczonych wentylatorow nie daje sobie rady) Wymieniales rozrzad z pompa ??? kolega ostatnio chcial zaoszczedzic w 1.6 i teraz placze. Moze termostat nie owiera do końca . Musisz poswiecic troche czasu i dokladnie sie przyjrzec co sie dzieje.
dariuszqw Opublikowano 28 Marca 2013 Autor Opublikowano 28 Marca 2013 Dzis robilem trase 100km jechalem delikatnie po 30 km wskazowka zaczela wariowac przy delikatnym zwalnianiu wskazowka wedrowala na 110 i za chwile spadala, gdy stanelem w korku wahala sie przy temp 100C. Dojechalem jakos na lotnisko zgasilem sprawdzilem plyn OK ale weze byly strasznie spuchniete, odebralem siostre i w drodze powrotna do domu juz bylo gorzej.. wskazowka wyladowala prawie na 130C wiec wlaczylem szyko ogrzewanie na full i troche sie unormowalo ale gdy wylaczylem to odrazu temp podskakiwala, jakos sie udalo dojechac do domu:wink: podnioslem maske i odkrecilem korek od plynu odpalilem auto i odrazu wyrzucalo plyn, czuc bylo jak tym cienkim wezykiem idzie cisnienie wraz z plynem za jakies 15 sekund babelki ustapilly i plyn wrocill do normy ale gdy dodallem gazu to po paru sekundach pojawily sie babelki:kwasny: chlodnica od strony zasillannia byla goraca a po drogiej stronie byla letnia. benyA4 rozrzodu jeszcze nie wymienialem a i nawet nie wiem kiedy byl wymieniany wiec pewnie by sie juz przydalo to zrobic.. wymienialem jakies 2mce temu termostat na meyla bo stary nie zamykal ukladu. myslicie ze to wina pompy czy moze termostat nie otwiera? ---------- Post dopisany 28-03-2013 at 16:28 ---------- Poprzedni post napisany 27-03-2013 at 16:57 ---------- dodam ze termostat przy osiagnieciu temp sie otwiera.. aa i chlodnica na gorze parzy a na dole jest zimna jak lod.
damian111 Opublikowano 28 Marca 2013 Opublikowano 28 Marca 2013 witam kolego pewnie załatwiłeś uszczelkę pod głowicą jak węże twardnieja:(
dariuszqw Opublikowano 29 Marca 2013 Autor Opublikowano 29 Marca 2013 ale gdyby uszczelka poszla to raczej temp szybko by nie spadala i szybko by rosla.. a u mnie nie maa zasady na wzrost temp i spadek ---------- Post dopisany 29-03-2013 at 18:09 ---------- Poprzedni post napisany 28-03-2013 at 18:22 ---------- sa jakis specjalisci od chlodzenia?
grzes1150 Opublikowano 30 Marca 2013 Opublikowano 30 Marca 2013 Miałem raz identyczny przypał w bmw r6 24v jak poprzednik dosypał do układu jakiegoś prochu bo chłodnica puszczała i przytkało wyciek i większość cienkich kanałów w chłodnicy Pomogło rozbieranie i przepychanie chłodnicy Nie dodawałeś nic do płynu???
dariuszqw Opublikowano 30 Marca 2013 Autor Opublikowano 30 Marca 2013 Nie nic nie dodawalem. Wlasnie tez mi sie tak wydaje ze cos w chlodnicy sie przypchalo... a jak kolego wyczysciles chlodnice? bede w tyg wyjmowal chlodnice tylko nie wiem czym skutecznie to wyczyscic i jak sprawdzic ze juz jest drozna. Moze jakies pomysly:wink: czekam na jakas pomoc:decayed:
benyA4 Opublikowano 30 Marca 2013 Opublikowano 30 Marca 2013 Nie wiadomo czym sie zapchala ta chlodnica wiec na dzien dobry wlej do niej jakis odkamieniacz a pozniej przeplukac. Wlej goracej wody cala chlodnica musi byc goraca jesli tak nie jest to kanaly pozapychane. W ostatecznosci AUDI A4 00-04 B6 1.6 1.8 2.0 NOWA CHŁODNICA-INNE (3101827369) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. ---------- Post dopisany at 21:35 ---------- Poprzedni post napisany at 21:33 ---------- Czyszczenie chlodnicy to mozolna robota i tak naprawde nie wiadomo czy skuteczna bo nic nie widzimy. Mozesz jedynie ocenic po tym co bedzie z niej wylatywac.
dariuszqw Opublikowano 31 Marca 2013 Autor Opublikowano 31 Marca 2013 Wymontowalem chlodnice zalalem ja goraca woda i robi sie ciepla
benyA4 Opublikowano 31 Marca 2013 Opublikowano 31 Marca 2013 Ale cala robi sie ciepla czy tylko jej czesc ? jezeli cala to chlodnica jest ok. Wspominalem wczesniej o koledze ktory zaoszczedzil przy zmianie rozrzadu i nie wymienil pompy, sytuacja bardzo podobna . Auto rozgrzewalo sie normalnie i nagle od 70 stopni temperatura szybko , wchodzila na czerwone pole . Ten musial zwolnic , czasem zatrzymac sie silnik ostygl i znow to samo. Okazalo sie po naprawde dlugich poszukiwaniach ze walnieta jest pompa , w niskich temperaturach nie szlo ruszyc wirnika na walku. Jak wrzocilismy pompe do garnka z woda i podgrzalismy okazalo sie ze wirnik obraca sie na walku. Tak wiec jak silnik rozgrzal sie do 70 stopni to pompa przestawala tloczyc i silnik nagle sie rozgrzewal, gdy ostygl pompa znow dzialala az do ponownego nagrzania. Kolega ma dosc blisko z domu do pracy wiec usterka pojawiala sie gdy wybieral sie w wieksza trase. Mysle ze jest to dosc nietypowy przypadek ale niestety i takie sie zdarzaja.
dariuszqw Opublikowano 1 Kwietnia 2013 Autor Opublikowano 1 Kwietnia 2013 Michal chlodnica robi sie ciepla cala, wiec jest moim zdaniem OK. Rozebralem pol samochodu i zauwazylem w takim metalowym wezyku idacym od termostatu w strone nagrzewnicy w srodku jest bardzo duzo kamienia ledwo co tam wlozyem palec... mysle ze jakis pajac jezdzil na wodzie bo mu bylo szkoda na plyn i teraz sa tego efekty... tylko pytanie co teraz z tym zrobic? jak to wyczyscic zeby nie uszkodzic bloku silnika..? jakies pomysly a moze ktos juz przerabial taki temat.. i to samo jest w tej grubej rurce ktore idzie gora gdzie jest odpowietrznik.
benyA4 Opublikowano 1 Kwietnia 2013 Opublikowano 1 Kwietnia 2013 Skoro kamien jest w rurkach to i w chlodnicy bedzie . Jedyna opcja to chyba ocet spozywczy. Napelnij nim uklad i plukanko. Albo jakies bardziej profesjonbalne odkamieniacze , pamietaj tylko ze masz gumowe weze i zeby srodek nie byl za mocny. Mozliwe ze przez przewezenia w ukladzie obieg byl zaklucony a mompa mielila wode w miejscu.
dariuszqw Opublikowano 1 Kwietnia 2013 Autor Opublikowano 1 Kwietnia 2013 Myślę nad zakupem jakiegoś odkamieniacza do chłodnic. A z tym octem to zalać zalac cały układ i rozgrzać do 90 stopni i spuścić tak czy na zimny silnik?
benyA4 Opublikowano 2 Kwietnia 2013 Opublikowano 2 Kwietnia 2013 Zalac caly uklad odpalic sinik i niech sie plucze. Ja tak kiedys robilem w swoim oplu efekt byl taki ze uklad sie elegancko wyplukal, mozna powidziec ze az za bardzo bo ujawnila sie dziora w chlodnicy
dariuszqw Opublikowano 3 Kwietnia 2013 Autor Opublikowano 3 Kwietnia 2013 Ok, Dzieki:wink: to ide jakis sklep ograbic z octu i biore sie za plukanie, napisze jakie dalo to efekty.. ---------- Post dopisany at 15:09 ---------- Poprzedni post napisany at 10:09 ---------- No i d*pa:facepalm: moze troche polecialo brudnej wody ale wogule woda nie poszla na nagrzewnice tzn waz dolny od nagrzewnicy byl goracy a gorny zimny powietrze leci zimne, a chlodnica byla tylko czesciowo nagrzana.. przy chlodnicy waz gorny bardzo goracy a na dole zimny czasami letni. gdy temp urosla do 90C i trzymalem gaz na jakies 4tys to temp powoli rosla, urosla do 110C odpuscilem gaz i temp powoli spadla do 90C co jest do ku....y nedzy? : Ranting: mam jeszcze pytanie... jak wejdzie sie do VAG w Engine > Means Block > grupa 4 to mamy dwie temp jedna jest od temp silnika gdzie mialem 102C a drugiej ramce bylo 32C, czy to jest czujnik przy chlodnicy na wezu powrotnym? ---------- Post dopisany 03-04-2013 at 17:05 ---------- Poprzedni post napisany 02-04-2013 at 15:09 ---------- Rozrzad rozebrany, pompa wyjeta i wszystko jasne... obudowa wirnika peknieta na pol wymieniamy rozrzad i powinno byc wszystko OK:wink: Dzieki benyA4 za pomoc i od poczatku trafies z ta pompa:wink:
benyA4 Opublikowano 3 Kwietnia 2013 Opublikowano 3 Kwietnia 2013 Nie ma za co szkoda tylko ze trafilem i ze bedziesz mial wydatek. Pozdrawiam i zycze bezawaryjnej jazdy
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się