lukaszooo Opublikowano 29 Marca 2013 Opublikowano 29 Marca 2013 Witam, mam zamiar pomalować błotnik w moim motorku. Jestem początkującym lakiernikiem i nie mam jeszcze zbytnio doświadczenia, pomalowałem pare metalowych zbiorników i błotnikami ale nikt nigdy nie tłumaczył mi jak to robić. Odrazu chce uprzedzić wypowiedzi "oddaj to fachowcowi" chce nauczyć sie porządnie malować i dlatego prosze o wasze porady . Mam kilka pytań, czy plastikowe elementy trzeba pokrywać podkładem do plastików, jeśli na błotniku odskoczyło ok 1/5 lakieru ???? Nastepna sprawa ile ml. muszę kupić poszczególnych składników na taki błotnik ??? Czy do plastików stosuje sie jakąś specjalną szpachle ??? Motor był położony na bok, boczna owiewka jest cała lecz trzeba zrobić zaprawki, jak to zrobić aby nie było widać zbytnio łączenia ??? bazę mam nałożyć na zdrowy lakier a następnie szerzej polecieć bezbarwnym i spolerować ????? To jest błotnik który będzie lakierowany (zdjęcie zaporzyczone z allegro ale moj jest nawet w takim samym kolorze) pochodzi z Hondy CBR F2
76marek Opublikowano 30 Marca 2013 Opublikowano 30 Marca 2013 Zastosuj kit z włóknem ale najpierw zagruntuj np plastoflexem
lukaszooo Opublikowano 31 Marca 2013 Autor Opublikowano 31 Marca 2013 Dokładnie prosze czytać, dokładnie Ta fota jest pożyczona z allegro, moj błotnik nie jest połamany, ma za to ogromne odpryski a szczerze mówiąc to odszedł lakier od myjki. Jak mam to zrobić, zedrzeć resztę lakieru czy wystarczy przymatowić pozostały lakier ?????? Mam taki plan: - 2 cienkie warstwy na goły plastik gruntem do plastików - mokre na mokre na całości podkład akrylowy - matowienie papierem - 2-3 warstwy co 15 min bazą metalik (nigdy nie robiłem metalika) - pierwsza warstwa na cienko a druga obfite lakierowanie bezbarwnym Co o tym myślicie, chce aby wyszło na gładko więc mam czekać 15min miedzy warstwami czy ok godz ?????
hopek03 Opublikowano 31 Marca 2013 Opublikowano 31 Marca 2013 ja bym ros szlifował wszystkie rysy na błotniku na tyle na ile się da papierem 120 najlepiej szlifierką oscylacyjną nałożył bym szpachle na plastik jest specjalna ale można tag że z włóknem szklanym zastosować lub z pyłem aluminiowym bo też się bardzo dobrze trzymają obrobił bym tą szpachle papierem w pierw 120 potem 240 ,a na to podkład epoksydowy aby nie było odcięć potem bym zmatował ten podkład epoksydowy papierem 240 i na to podkład akrylowy który matowałby papierem na wodę 1000 a potem wiadomo baza , klar a jeżeli chodzi o zaprawki to na motorze się nie opłaca ja osobiście wolał bym pomalować cały porysowany plastyk ---------- Post dopisany at 12:59 ---------- Poprzedni post napisany at 12:56 ---------- Dokładnie prosze czytać, dokładnie Ta fota jest pożyczona z allegro, moj błotnik nie jest połamany, ma za to ogromne odpryski a szczerze mówiąc to odszedł lakier od myjki. Jak mam to zrobić, zedrzeć resztę lakieru czy wystarczy przymatowić pozostały lakier ?????? Mam taki plan: - 2 cienkie warstwy na goły plastik gruntem do plastików - mokre na mokre na całości podkład akrylowy - matowienie papierem - 2-3 warstwy co 15 min bazą metalik (nigdy nie robiłem metalika) - pierwsza warstwa na cienko a druga obfite lakierowanie bezbarwnym Co o tym myślicie, chce aby wyszło na gładko więc mam czekać 15min miedzy warstwami czy ok godz ????? dokładnie kolego tak jak opisujesz ale gdy nie ma konieczności szpachlowania i widać około 80 % plastyku
lukaszooo Opublikowano 31 Marca 2013 Autor Opublikowano 31 Marca 2013 Ludzie czytajcie co pisze błotnik nie ma żadnych rys nie jest połamany, odpadł od niego lakier od za dużego cisnienia myjki, więc po jakiego grzyba mam dawać szpachle z włóknem która później trzeba pokrywać 2 innymi szpachlami . Kolego podkład epoksydowy stosuje sie na czysta blache aby zabezpieczyć ja przed korozją, na plastik podobno jest nie wskazany. Nie jestem laikiem lecz nikt nigdy nie powiedział mi dokładnie jak maluje sie plastikowe elementy, dlatego chciał bym uzyskać rade od prawdziwego lakiernika.
hopek03 Opublikowano 31 Marca 2013 Opublikowano 31 Marca 2013 kolego nie przeczytałem wszystkiego mój błąd a jeżeli chodzi o epoksyd to masz racje że na goły metal ale aby się nie robiły tak zwane mapki się także daje aby podczas malowania nie weszła reakcja chemiczna z starą powłoką pomiędzy szpachlą a lakierem na połączeniach ale jak ty nie szpachlujesz to nie musisz go stosować , jeżeli chodzi o ten lakier co odpadł to dobrze by było spróbować na myjce czy więcej go nie odpadnie bo morze się okazać że polakierujesz błotnik a na następnym myciu odpadnie w innym miejscu i w takim wypadku przemaluj lekko plastik gdzie odpadł lakier szmatką ścierną o kolorze czerwonym (kolor ma znaczenie gradacji ) przemyj powierzchnie zmywaczem i daj podkład na plastyk taki bezbarwny tylko nie za grubo bo w tedy on nie spełnia swojej roli i też odpada farba i na to daj podkład akrylowy tylko nie zapomnij przeszlifować na przejściach starego lakieru bo możesz mieć zonka
lukaszooo Opublikowano 31 Marca 2013 Autor Opublikowano 31 Marca 2013 Nie wprowadziłeś nic nowego do moich wiadomości, napisałem to samo w pierwszym poście Chce uzyskać gładki lakier nie more tak jak ori tylko idealnie gładko, i zastanawiam sie czy baze nakładać m/m czekając tylko na odparowanie czy czekać do zupełnego wyschnięcia, to samo tyczy sie klaru. Nie malowałem tez nigdy metalikiem, jakiej dyszy użyć aby nie wyszły chmury, będzie to fioletowy kolor wiec moze być widać obłoki, standard dysza 1,3 na pistolecie RP do tego 3 bary ciśnienia i wyjdzie to jakos ????????? Nie jestem fachowcem, nie nazwe sie nawet lakiernikiem, pryskałem jakies błotniki i inne nie duze elementy ale tylko zwykłą baza i potrzebuje mądrego słowa
hopek03 Opublikowano 31 Marca 2013 Opublikowano 31 Marca 2013 kolego tego się nie da tak ogólnikowo opisać bo to zależy od wielu parametrów producent temperatura itp. ogólnie jak ja maluje tego typu elementy to daje więcej rozpuszczalnika do bazy i daje go również do klaru tak około 30% pomaga to w rozkładaniu materiału tylko nie nitro bo morze zmatowieć po pewnym czasie dysza morze zostać tylko nie odkręcaj pistoletu na maxa ogólnie ja robię tymi samymi materiałami i znam ich zachowanie i wiem jakie są ich granice możliwości ja też nie jestem wykwalifikowanym lakiernikiem ale sporo już w życiu polakierowałem rożnymi kolorami srebrnymi złotymi szarymi również całe samochody masz poniżej linka z forum lakierniczego morze tam otrzymasz odpowiedz na twoje pytania LAKIEROWANKO :: Strona Główna
Obsession Opublikowano 1 Kwietnia 2013 Opublikowano 1 Kwietnia 2013 Siema. Bazę nakładasz m/m po odparowaniu czyli jak jest cała matowa. Warto przecierać delikatnie ściereczkami pyłochłonnymi. Klar tak samo jak baza będzie równo matowa, akurat przygotujesz sprzęt - możesz położyć zaraz jak ta odparuje, a możesz nawet kilka godzin później. Klar z dłuższymi odstępami. Wiadomo, że czas zależy od temperatury i ilości materiału. Ja daję na akrylu zwykle ok 15 min. Dysza OK i takie ciśnienie na RP powinno być ok, napewno nie większe.
lukaszooo Opublikowano 1 Kwietnia 2013 Autor Opublikowano 1 Kwietnia 2013 Wiem juz chyba wszystko Teraz trzeba czekać na pogodę, ale z tego co widze za oknem, malowanie bedzie dopiero w majowy weekend
Obsession Opublikowano 1 Kwietnia 2013 Opublikowano 1 Kwietnia 2013 a no lipa jeszcze dosypało opóźniacza też czekam z gratami na lepsza pogode:whistling:
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się