Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Mercedes Vito


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mercedes Vito z 1997roku o przebiegu 300kkm nalzezacy do mojego szwagra. Wlasciciel zajmuje sie remontami budowlanymi, nie jest fanem detailingu, a auto ma sluzyc do jazdy a nie do mycia.

Dostawczak wjechal do garazu 13marca Po solidnym plukaniu na bezdotyku. Nastepnego dnia popoludniu zaczelismy.

Lekko nie ma, na dworze -8, ale w srodku grzeja nas halogeny:wink:

Klopot z wysokoscia - mocowanie bramy jest nizej jak relingi poprzeczne Merca, ale co tam, da sie zawsze kombinowac, w lewo, w prawo, mniejsze cisnienie w oponach :grin:

Zdjec z poczatku jest tylko kilka, taki maly hard core:

-8 na dworze, brak biezacej wody w garazu, a umyc trzeba, no nic. Zaczynamy od oprysku. Na poczatek IronX

dsc01836h.jpg

Brudu prawie nie widac, karoseria juz mokra - dzialamy

dsc01837x.jpg

Troche korozji i IronX nawet nie krwawi - jest CZARNY

dsc01842y.jpg

Kolejno nakladane rozne cuda IronX, Tar&GLue i mocne APC

dsc01843xd.jpg

Jak widac miejsca w przedziale sufit-dach samochodu, praktycznie brak. Mocowanie bramy ponizej relingow auta!!!

dsc01844qh.jpg

Pora na aktywna piane. Brak Kerchera - nic nie szkodzi. Pianownica reczna Epoca, ciepla woda i jedna z najlepszych aktywnych pian na rynku: Auto Brite Magi Foam - cos jak szampon Megsa wszystko super-hiper poza zapachem

dsc01846yz.jpg

Poczatek pianowania, takim zestawem na takiej powierzchni trzeba sie napracowac.

dsc01849w.jpg

Widac jak "podklad" dziala

dsc01851fo.jpg

Po jakis 20 minutach pluczemy. W tych warnkach piana mogla by lezec znacznie dluzej - nie zasychala

dsc01854c.jpg

Pluczemy, prawie czysty. Stuff sie sprawdza znakomicie,

dsc01856g.jpg

Po oplukaniu mycie na dwa wiadra rekawica Megsa oraz szampon Gold Class tez Megsa - poza zapachem (taka polena:) super produkt! Piana, poslizg i domywanie wiecej jak pierwsza klasa. Glinka Megsa miala co robic. Zdjec z tego etapu brak

dsc01858uc.jpg

Niewlasciwe mycie oraz brak LSP doprowadzilo do wielkiej ilosci swirli oraz utlenienia wierzchniej warstwy powloki lakierniczej

dsc01859rb.jpg

Prawie niewidoczne swirlsy, bo tak ich wiele - mycie na szczotkach

dsc01860fj.jpg

Wbrew pozorom, poza wspomnianymi wczesniej nie ma wiele glebokich rys

dsc01861tx.jpg

Finalnie panel przygotowany do korekty

dsc01862du.jpg

W korekcie pomagal mi moj przyjaciel, ktorego wciagnalem w siwat detailingu pare lat temu, robiac korekte Passata nalezacego do jego ojca. Stal sie w tym temacie moim Padawanem:banan: Padawan Drwal bardzo wciagnal sie w detailing, zakupil sprzet, ogarnal temat i z powodzeniem sam robi korekty. W zwiazku z tym, ze do zrobienia byla spora powierzchnia poprosilem go o pomoc.

Ciecie szlo przy pomocy zestawu 3M i nawet futra. Lakier dosc specyficzny, jednowarstwowy akryl, mocno "ciagnal" pady przy korekcie. Powloka w sumie z tych miekkich, ale ilosc i glebokosc rys powodowala, ze ciecia bylo sporo i wymagalo wielu przejazdow. Pikanterii dodawal fakt, iz auto bylo malowane w kilku miejscach, w roznym czasie, przez rozne osoby i w sumie kazdy panel reagwal na korekte inaczej. Kilka zdjec w trakcie, znanych i chetnie ogladanych "PIECDZIESIATEK"

Pierwsze wyniki

dsc01864ab.jpg

Tyle mniej wiecej mozna z tego wyciagnac

dsc01865ab.jpg

Swirlsy sa przyczyna braku odbic i szajnu

dsc01867gt.jpg

50/50

dsc01870ar.jpg

Dobrze widoczny stan w siwetle

dsc01876kl.jpg

Powloka "naprawiona"

dsc01877eq.jpg

kwestia samych odbic dobrze widoczna

dsc01879al.jpg

Jak widac jest co robic

dsc01886kh.jpg

Z racji gabarytow Vito i tego, ze robie/robimy to wolnymi popoludniami troche to trwa. Korekta nie miala na celu usuniecia wszystkich rys (zreszta nie mialo to sensu, bo nikt nie walczy o idealny lakier i nie bedzie myty wg kanonow sztuki) tylko pokazanie, ze takie auto tez moze miec znowu szajn.

Po korekcie i umyciu samochodu, w celu usuniecia resztek pasty, uzylismy cleanera - wybor padl na mocno niedoceniany produkt a swietny moim zdaniem czyli Achilles od ValetPro. Jako LSP wybralismy przewrotnie i w formie protestu "Truskawkowego biednego chlopca" jest to wosk letni - dosc mam zimy. To mazidlo zaskakuje trwaloscia.

Tniemy, polerujemy zeby bylo ladnie

dsc01914m.jpg

Mniej rys za to glebsze. Bedziemy "ciac"

dsc01929l.jpg

Powoli do przodu, panel po panelu to samo. To wlasnie przez mnogosc tych rys, nie ma ani szajnu ani odbic

dsc01931m.jpg

Ta czesc prawie gotowa, dotrzec, polozyc cleaner i juz zostaje tylko wosk.

dsc01933r.jpg

Dwa swiaty

dsc01956b.jpg

Cos sie zaczyna odbijac a cos sypie

dsc01965ag.jpg

Co panel to wyzwanie, i kazdy inny

dsc01968md.jpg

Ciecie przynosi efekty

dsc01971xd.jpg

Taki stan mnie zadowala przy tym aucie

dsc01990p.jpg

Tniemy. Widac jak lakier zostaje na gabce

dsc01993st.jpg

Pomocnicy na dzis:)

dsc02032q.jpg

Cleaner czeka na dotarcie i mozna woskowac

dsc01998y.jpg

Ostatnim elementem "do poprawiania" byla tylna klapa, chyba w najgorszym stanie. Ilosc swirlsow, grubszych rys i ogolna degradacja spowodowaly praktycznie kompletne zmatowienie powierzchni i co za tym idzie brak odbic - jednak i z tym elementem jakos sobie poradzilem. Lakier po korekcie zostal potraktowany wspomnianym cleanerem "Achilles" i przetarty, czeka na wosk. Korekta jak wspominalem nie byla 100% i nie taki byl cel, z tego powodu grubsze i glebsze rysy pozostaly na lakierze. Uprzedzajac pytania - dach ze wzgledow oczywistych nie byl ruszany i zostanie zrobiony przy drugim podejsciu jak zrobi sie cieplo, wtedy postaram sie ogarnac rowniez kola.

Dla mnie to prawie mat, niby cos sie odbija ale bardziej to majaczy. Zajme sie tym

dsc02035.JPG

Pamietacie brak odbic - czary:), tak tak to to samo miejsce i ujecie

dsc02072jm.jpg

Zdecydowanie jest co robic

dsc02037qb.jpg

Tu tez jest co robic

dsc02039dm.jpg

Lewa strona prawie juz, prawa jeszcze troche

dsc02041t.jpg

Prawie gotowe, glebokich doslwnie kilka rys zostalo, nie ma sensu dalsze ciecie lakieru

dsc02050on.jpg

Jak mowilem wszystkich rys nie usuwalem, ta jest bardzo gleboka

dsc02068do.jpg

Najbardziej zadowolony jestem z klapy - byla w najgorszym stanie

dsc02075si.jpg

Jak na 16to letniego vana dostawczego - calkiem, calkiem

dsc02088t.jpg

Odbicia i szajn - to lubie:)

dsc02099wb.jpg

Jak widac i tak zniszczony lakier da sie naprawic

dsc02104c.jpg

Finalnie Vito zostalo zabezpieczone dwiema warstwami wosku, w odstepach 24h. Lampy wypolerowal Padawan Drwal a na szyby trafila niewidzialna wycieraczka RainX. Niestety odbior samochodu nastapil o 20 przy sypiacym sniegu - niby jest wiosna, ale u nas tego roku jakas inna mrozna i sniezna, takze praktycznie nie bylo mozliwosci zrobienia zdjec. Kilka z garazu.

dsc02113k.jpg

dsc02147c.jpg

dsc02137rt.jpg

dsc02149q.jpg

dsc02153f.jpg

dsc02154hu.jpg

dsc02156.JPG

Dziekuje za uwage, z mila checia odpowiem na pytania.

Opublikowano

Bardzo pięknie wykonana praca !!!! aż miło się na to patrzy , czy mógłbyś mi napisać jakich kosmetyków używałeś , ja dzisiaj zabrałem się za polerowanie samochodu jednak efektu zadowalającego nie osiągnąłem być może dlatego że nie mam odpowiedniej pasy typu Megsa Ultimate... sam już nie wiem , z kosmetyków co posiadam to BH oraz Wosk Waxa / Karcher / Myjke parowa / PB NL / Pady Megsa / Maszyne do polerowania z twarda pianka oraz ręcznik fluffy dryer , poleć mi co jeszcze powinienem dokupić oraz jakich kosmetyków ty użyłeś ( ja mam bordowy oraz czarny lakier ( 2 auta ) )

Opublikowano

Kolor lakieru nie ma tu zadnego znaczenie. Liczy sie jego rodzaj. Lakiery maja rozne twardosci. Oryginalny lakier Audi jest jednym z twardszych, natomiast Hondy jeden z miekszych. Uzywam roznych past, najbardziej znane to system 3M opracowane do spolki z guru detailingowym Paulem Daltonemz UK.

Zobacz temat - System polerski 3M

Do past sa dobrane odpowiednie gabki,

Warto tez wspomniec o systemie Menzerny, Scholl czy Megsa - wybor nalezy do Ciebie, kazdy sie sprawdzi.

Sadze, ze klopot u Ciebie polega na "twardej piance" jest go gabka tnaca stosowana z pasta tnaca - ostra. Taka gabka nie zrobisz wykonczenia - to ono decyduje o polysku.

Opublikowano

Czyli mam nabyć system polerski 3M ( gąbki ) maszyne mam , dzisiaj zamówiłem Megsa UC oraz Tri German Pada , a gdzie moge dostać zestaw tych gąbek ? ( oraz jak podałeś w linku są do nich pasty polerskie ? ) aktualnie mam BH i wosk Waxa

co do 2 auta to mam jeszcze forda USA więc nie wiem jaki tam jest typ lakieru

szukam i szukam po google i nie moge znaleźć , gdzie moge kupić ten system polerski 3M ?

Opublikowano

Oj Treys, czytaj forum KA to będziesz wszystko wiedział :wink:

Zaopatrz się w pasty menzerny FG 400/500, IP2500 i SF4000, pady pomarańczowy biały i czarny i działaj :decayed:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...