Griffe Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Mercedes Vito z 1997roku o przebiegu 300kkm nalzezacy do mojego szwagra. Wlasciciel zajmuje sie remontami budowlanymi, nie jest fanem detailingu, a auto ma sluzyc do jazdy a nie do mycia. Dostawczak wjechal do garazu 13marca Po solidnym plukaniu na bezdotyku. Nastepnego dnia popoludniu zaczelismy. Lekko nie ma, na dworze -8, ale w srodku grzeja nas halogeny:wink: Klopot z wysokoscia - mocowanie bramy jest nizej jak relingi poprzeczne Merca, ale co tam, da sie zawsze kombinowac, w lewo, w prawo, mniejsze cisnienie w oponach Zdjec z poczatku jest tylko kilka, taki maly hard core: -8 na dworze, brak biezacej wody w garazu, a umyc trzeba, no nic. Zaczynamy od oprysku. Na poczatek IronX Brudu prawie nie widac, karoseria juz mokra - dzialamy Troche korozji i IronX nawet nie krwawi - jest CZARNY Kolejno nakladane rozne cuda IronX, Tar&GLue i mocne APC Jak widac miejsca w przedziale sufit-dach samochodu, praktycznie brak. Mocowanie bramy ponizej relingow auta!!! Pora na aktywna piane. Brak Kerchera - nic nie szkodzi. Pianownica reczna Epoca, ciepla woda i jedna z najlepszych aktywnych pian na rynku: Auto Brite Magi Foam - cos jak szampon Megsa wszystko super-hiper poza zapachem Poczatek pianowania, takim zestawem na takiej powierzchni trzeba sie napracowac. Widac jak "podklad" dziala Po jakis 20 minutach pluczemy. W tych warnkach piana mogla by lezec znacznie dluzej - nie zasychala Pluczemy, prawie czysty. Stuff sie sprawdza znakomicie, Po oplukaniu mycie na dwa wiadra rekawica Megsa oraz szampon Gold Class tez Megsa - poza zapachem (taka polena:) super produkt! Piana, poslizg i domywanie wiecej jak pierwsza klasa. Glinka Megsa miala co robic. Zdjec z tego etapu brak Niewlasciwe mycie oraz brak LSP doprowadzilo do wielkiej ilosci swirli oraz utlenienia wierzchniej warstwy powloki lakierniczej Prawie niewidoczne swirlsy, bo tak ich wiele - mycie na szczotkach Wbrew pozorom, poza wspomnianymi wczesniej nie ma wiele glebokich rys Finalnie panel przygotowany do korekty W korekcie pomagal mi moj przyjaciel, ktorego wciagnalem w siwat detailingu pare lat temu, robiac korekte Passata nalezacego do jego ojca. Stal sie w tym temacie moim Padawanem:banan: Padawan Drwal bardzo wciagnal sie w detailing, zakupil sprzet, ogarnal temat i z powodzeniem sam robi korekty. W zwiazku z tym, ze do zrobienia byla spora powierzchnia poprosilem go o pomoc. Ciecie szlo przy pomocy zestawu 3M i nawet futra. Lakier dosc specyficzny, jednowarstwowy akryl, mocno "ciagnal" pady przy korekcie. Powloka w sumie z tych miekkich, ale ilosc i glebokosc rys powodowala, ze ciecia bylo sporo i wymagalo wielu przejazdow. Pikanterii dodawal fakt, iz auto bylo malowane w kilku miejscach, w roznym czasie, przez rozne osoby i w sumie kazdy panel reagwal na korekte inaczej. Kilka zdjec w trakcie, znanych i chetnie ogladanych "PIECDZIESIATEK" Pierwsze wyniki Tyle mniej wiecej mozna z tego wyciagnac Swirlsy sa przyczyna braku odbic i szajnu 50/50 Dobrze widoczny stan w siwetle Powloka "naprawiona" kwestia samych odbic dobrze widoczna Jak widac jest co robic Z racji gabarytow Vito i tego, ze robie/robimy to wolnymi popoludniami troche to trwa. Korekta nie miala na celu usuniecia wszystkich rys (zreszta nie mialo to sensu, bo nikt nie walczy o idealny lakier i nie bedzie myty wg kanonow sztuki) tylko pokazanie, ze takie auto tez moze miec znowu szajn. Po korekcie i umyciu samochodu, w celu usuniecia resztek pasty, uzylismy cleanera - wybor padl na mocno niedoceniany produkt a swietny moim zdaniem czyli Achilles od ValetPro. Jako LSP wybralismy przewrotnie i w formie protestu "Truskawkowego biednego chlopca" jest to wosk letni - dosc mam zimy. To mazidlo zaskakuje trwaloscia. Tniemy, polerujemy zeby bylo ladnie Mniej rys za to glebsze. Bedziemy "ciac" Powoli do przodu, panel po panelu to samo. To wlasnie przez mnogosc tych rys, nie ma ani szajnu ani odbic Ta czesc prawie gotowa, dotrzec, polozyc cleaner i juz zostaje tylko wosk. Dwa swiaty Cos sie zaczyna odbijac a cos sypie Co panel to wyzwanie, i kazdy inny Ciecie przynosi efekty Taki stan mnie zadowala przy tym aucie Tniemy. Widac jak lakier zostaje na gabce Pomocnicy na dzis:) Cleaner czeka na dotarcie i mozna woskowac Ostatnim elementem "do poprawiania" byla tylna klapa, chyba w najgorszym stanie. Ilosc swirlsow, grubszych rys i ogolna degradacja spowodowaly praktycznie kompletne zmatowienie powierzchni i co za tym idzie brak odbic - jednak i z tym elementem jakos sobie poradzilem. Lakier po korekcie zostal potraktowany wspomnianym cleanerem "Achilles" i przetarty, czeka na wosk. Korekta jak wspominalem nie byla 100% i nie taki byl cel, z tego powodu grubsze i glebsze rysy pozostaly na lakierze. Uprzedzajac pytania - dach ze wzgledow oczywistych nie byl ruszany i zostanie zrobiony przy drugim podejsciu jak zrobi sie cieplo, wtedy postaram sie ogarnac rowniez kola. Dla mnie to prawie mat, niby cos sie odbija ale bardziej to majaczy. Zajme sie tym Pamietacie brak odbic - czary:), tak tak to to samo miejsce i ujecie Zdecydowanie jest co robic Tu tez jest co robic Lewa strona prawie juz, prawa jeszcze troche Prawie gotowe, glebokich doslwnie kilka rys zostalo, nie ma sensu dalsze ciecie lakieru Jak mowilem wszystkich rys nie usuwalem, ta jest bardzo gleboka Najbardziej zadowolony jestem z klapy - byla w najgorszym stanie Jak na 16to letniego vana dostawczego - calkiem, calkiem Odbicia i szajn - to lubie:) Jak widac i tak zniszczony lakier da sie naprawic Finalnie Vito zostalo zabezpieczone dwiema warstwami wosku, w odstepach 24h. Lampy wypolerowal Padawan Drwal a na szyby trafila niewidzialna wycieraczka RainX. Niestety odbior samochodu nastapil o 20 przy sypiacym sniegu - niby jest wiosna, ale u nas tego roku jakas inna mrozna i sniezna, takze praktycznie nie bylo mozliwosci zrobienia zdjec. Kilka z garazu. Dziekuje za uwage, z mila checia odpowiem na pytania.
Treys Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Bardzo pięknie wykonana praca !!!! aż miło się na to patrzy , czy mógłbyś mi napisać jakich kosmetyków używałeś , ja dzisiaj zabrałem się za polerowanie samochodu jednak efektu zadowalającego nie osiągnąłem być może dlatego że nie mam odpowiedniej pasy typu Megsa Ultimate... sam już nie wiem , z kosmetyków co posiadam to BH oraz Wosk Waxa / Karcher / Myjke parowa / PB NL / Pady Megsa / Maszyne do polerowania z twarda pianka oraz ręcznik fluffy dryer , poleć mi co jeszcze powinienem dokupić oraz jakich kosmetyków ty użyłeś ( ja mam bordowy oraz czarny lakier ( 2 auta ) )
Griffe Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Autor Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Kolor lakieru nie ma tu zadnego znaczenie. Liczy sie jego rodzaj. Lakiery maja rozne twardosci. Oryginalny lakier Audi jest jednym z twardszych, natomiast Hondy jeden z miekszych. Uzywam roznych past, najbardziej znane to system 3M opracowane do spolki z guru detailingowym Paulem Daltonemz UK. Zobacz temat - System polerski 3M Do past sa dobrane odpowiednie gabki, Warto tez wspomniec o systemie Menzerny, Scholl czy Megsa - wybor nalezy do Ciebie, kazdy sie sprawdzi. Sadze, ze klopot u Ciebie polega na "twardej piance" jest go gabka tnaca stosowana z pasta tnaca - ostra. Taka gabka nie zrobisz wykonczenia - to ono decyduje o polysku.
Treys Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Czyli mam nabyć system polerski 3M ( gąbki ) maszyne mam , dzisiaj zamówiłem Megsa UC oraz Tri German Pada , a gdzie moge dostać zestaw tych gąbek ? ( oraz jak podałeś w linku są do nich pasty polerskie ? ) aktualnie mam BH i wosk Waxa co do 2 auta to mam jeszcze forda USA więc nie wiem jaki tam jest typ lakieru szukam i szukam po google i nie moge znaleźć , gdzie moge kupić ten system polerski 3M ?
Fr0styyy. Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Oj Treys, czytaj forum KA to będziesz wszystko wiedział Zaopatrz się w pasty menzerny FG 400/500, IP2500 i SF4000, pady pomarańczowy biały i czarny i działaj
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się