Skocz do zawartości
IGNOROWANY

wymiana odmy


Ajmax

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Ostatnio zauważyłem że mam uszkodzoną odmę i tu mam pytanie czy przy wymianie można zastosować zamiennik z tej firmy topran

NOWA ODMA AUDI A4 A6 QUATTRO VW PASSAT GERMANY ORG (3111785227) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

czy jest to w ogóle coś warte czy lepiej kupić oryginał w ASO

I czy przy wymianie wymienić też poniższe części bo nie wiem czy odpowietrznik też ulega uszkodzeniu bo nie widać przez kolektor czy jest uszkodzony

NR KATALOGOWY OPIS

58103213 rura odpowietrzająca

037103772B odpowietrznik

037121142A sprężyna mocjąca

N90467301 o-ring

I czy przy zdejmowaniu kolektora trzeba na coś szczególnie uważać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam toprana od roku w moim. dojscie jest bez zdejmowania kolektora musisz zdemontowac przepustnice i wspornik, tubke od bagnetu oleju i masz ladne dojscie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak ktos ma wprawne rece wytarczy ze odchyli na maksa zbiorniczek wyrownawczy

ja kupilem odme ori a jesli chodzi o toprana jest to najtansze badziewie ale jak z ta odmą jest ile wytrzyma to moze byc roznie

generalnie ja kupilem ta odme z trojnikiem i zaworkiem czyli calosc/komplet

ale wprowadzilem pewna zmiane, mianowicie, zamiast tego trojnika ktory laczy tez przewod od kolektora ssacego dalem prosty kawalek gumowej rurki mniejwiecej takiej samej dlugosci jak ten trojnik i polaczylem odme z metalowa rurka idaca do dolotu z pominieciem kolektora, a dziure po przewodzie w nim zaslepilem

moge sprzedać półroczną obudowę zaworka czyli ten trojnik oraz sam zaworek znajdujacy sie w nim jakby ktoś potrzebował

numer trojnika/obudowy 058103247

numer zaworka 035103245A

co to dało? mniej syfu dostaje sie bezposrednio do kolektora

no i jest jednego zrodla potencjalnej nieszczelnosci w ukladzie turbo mniej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tez wlasnie jestem zmuszony do wymiany odmy bo popekalo wszystko, ta plastikowa rurka, obudowa zaworu i przewod od kolektora ktorego nie moge nigdzie znalezc jak tylko w ASO (120zl):facepalm: I jak tak czytam to widze ze ten przewod jest wogole nie potrzebny. Nie ma zadnej roznicy w osiagach i pracy silnika? Bo ja kiedy podczas pracy silnika organoleptycznie go scisnalem to silnik zmiejszyl na chwile obroty i wrocil do normalnej pracy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się dziś zoorientowałem, że odma 058103213 zarzygała mi pół silnika. Postaram się zrobić małe fotostory z podmianki oraz zrobić to co mówi @pioteros.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ma zadnej roznicy pod warunkiem ze reszta bedzie szczelna i drożna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam toprana dwa lata i jest git .....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[/color]co wy gadacie topran potrafi rozpasc sie w ręku? brednie jakich dotąd nie slyszałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eh problem z tą odmą jest znany chyba w każdym 1,8 i 1,8T. U siebie zarówno w 1,8 jak i 1,8T miałem ją pękniętą. U kumpeli było to samo. W 1,8 zrobiłem taki myk że wywaliłem całość a zamiast odmy dałem wąż i puściłem go pod auto. Od tamtego czasu przepustnica była czysta, silnik pewnie miał lżej. Taka obserwacja zaraz po zabiegu - 1km silnik chodził gorzej, widocznie przestawiał się na nowe parametry bo jakby nie patrzeć miał trochę więcej świeżego powietrza. Potem było już git.

W 1,8T odmę póki co skleiłem (kumpel ma spawarkę do plastiku) bo zastanawiam się co z nią zrobić. Najchętniej to wypierniczyłbym całość w kosmos i dał tak jak poprzednio wolną odmę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wolna odma ma dwie wady

raz ze potrafi smierdziec oparami jak wpusci sie ja pod auto

dwa ze jest gorsza wentylacja bo nie ma podcisnienia z rury dolotowej i kolektora ktore pomaga w lepszej wentylacji, szczegolnie kiedy zima parafina sie wytraca i cale to maslo zalepia rury

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wolna odma ma dwie wady

raz ze potrafi smierdziec oparami jak wpusci sie ja pod auto

dwa ze jest gorsza wentylacja bo nie ma podcisnienia z rury dolotowej i kolektora ktore pomaga w lepszej wentylacji, szczegolnie kiedy zima parafina sie wytraca i cale to maslo zalepia rury

Fakt dlatego wstrzymałem się z przeróbkami. 2 razy zimą miałem ten problem że odma przymarzła bo zatkała się masłem. Potem to przerobiłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dlatego dobrze jest jak jest połączoa przynajmniej z TIPem tąjedną rurą idącą przy grodzi komory, do kolektora nie musi być podłączona, zawsze to mniej syfu, mniej zbędnych przewodów i potencjalnych nieszczelności w kolektorze, a działa tak samo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz już dokładnie nie pamiętam ale odma łączy się z dolotem w dwóch miejscach? Jeden przewód idzie dookoła bloku i wpada przed turbo a drugi bezpośrednio do ssącego z zaworem? Tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak

---------- Post dopisany at 11:31 ---------- Poprzedni post napisany at 11:30 ----------

to samo mozna zrobic z zaworkiem n80 od odpowietrzania baku, wywalic polaczenie z kolektorem a zostawic go wpietego tylko do rury dolotowej turbo

w ten sposob pozbedziemy sie 2 przewodow wychodzacych z kolektora ssacego, wczesniej trzeba tylko pozaslepiac krocce po nich

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli faktycznie, jedną część można byłoby wywalić w kosmos. Po co nam jedno dodatkowe połączenie przy kolektorze + możliwość przepuszczania zaworu. Jak zatkałeś dziurę w dolocie? Bo może zajmę się tym w weekend jak czas pozwoli.

---------- Post dopisany at 11:39 ---------- Poprzedni post napisany at 11:33 ----------

Tak się zastanawiam, po cholerę dawali to jeszcze dodatkowo w ssący? Przecież podciśnienie to tam panuje w zasadzie jedynie na jałowym no i przy hamowaniu silnikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem po co dwa zrodla podcisnienia jak jedno wystarczy :) co wiecej wlasnie w rurze turbo zawsze jest podcisnienie a w kolektorze nie zawsze

ja zatkalem to w ten sposob ze obydwa krocce jeden po odmie a drugi po n80 w kolekorze zapętliłem krótkim przewodem od gazu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie to jest jakiś patent. Tak więc chyba to ogarnę u siebie w weekend i pozbędę się zbędnych gratów spod maski bo trochę tego w APU jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no w APU masz jeszcze całego SAI ale to tez da sie ogarnac, ja na szczescie jestem seryjnie bez tego badziewia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie na szczęście nie ma tego SAI :decayed:

Fajny materiał o wywalaniu zbędnego syfu spod maski:

DIY - B6 1.8t - Vacuum line and Check Valve removal/simplification

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...