Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B6] Mokro w aucie po deszczu


lookacz

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć.

Powiedzcie ludziska gdzie jest kanał odwadniający półkę podszybia.

Po przedwczorajszej ulewie mój okaz nabrał wody do kabiny. Mokra jest podłoga kierowcy i co ciekawe tył z tej samej strony.

Początkowo myślałem, że to uszczelka w drzwiach "popuszcza", ale otworzyłem maskę i okazało się, że jest pełno wody w części podszybia - tam gdzie znajduje się komp, akumulator, serwo i wycieraczki.

Osuszyłem to miejsce, ale że było już późno odłożyłem poszukiwanie kanału odwadniającego to miejsce do dnia dzisiejszego. Na pierwszy rzut oka nie było go widać. Moze ktoś ma wiedzę jak z tamtąd powinna uciekać woda...

Mam nadzieję że wystarczy odetkanie tego odpływu...

Pozdrawiam i liczę na wskazówki, RS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam kanaly odprowadzajace sa jeden pod akumulatorem drugi pod serwo od chamulcow chyba !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie jak napisal kolega powyzej. Trzeba wyjac akumulator i oczyscic taki gumowy "filtr czastek stałych". Jeden jest pod akumulatorem i dostep do niego jest calkiem ok po wyjeciu aku, a drugi jest pod serwem hamulcowym i dostep jest kiepski. Ale jak masz wprawne raczki, to sobie dasz rade :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak obstawiałem - w sensie akumulatora.

Rączki mam sprawne ale aby utrzymać ten stan zdecyduję się uchylić go (aku) jeśli się da.

Pod serwo to nawet szmatę nie udawało mi się wcisnąć podczas awaryjnego osuszania :wallbash:

W każdym razie: SERDECZNE DZIĘKI chłopaki!

RS[br]Dopisany: 09 Lipiec 2008, 12:37 _________________________________________________Nieszczęście!

Kanały już oczyściłem - ale za późno.

Kanały to może za wiele powiedziane - gumowe lejki ściekowe umieszczone pod akumulatorem i pod serwem.

W związku z lejkowatym kształtem tym łatwiej uległy przytkaniu listkami... :wallbash:

Zatkane kanały odpływowe uwidoczniły się wilgotnymi dywanikami co było tylko czubkiem góry lodowej problemów. Pod tymi dywanikami okazuje się jest mnóstwo miejsca, które zostało wykorzystane na poprowadzenie wiązek elektrycznych oraz montażem modułu komfortu.

Problem leży właśnie w tym module.

Najpierw (dosłownie w drodze do garażu z myślą czyszczenia odpływów) zupełnie przestał gadać - el.szyby, oświetlenie kabiny i centralny zamek - zamilkły. Po osuszeniu (wstępnym) zagadały szyby , oświetlenie i zamykanie zamków przyciskiem przy wewnętrznej klamce kierowcy. Niestety nadal nie działa centralny a tylną klapę można otworzyć tylko mechanicznie kluczykiem.

I tu przychodzę z pytaniami (gdyby ten zatopiony "komfort" po dosuszeniu jednak nie chciał dalej współpracować):

1. mam kupić o takim samym numerze czy możne kupić od razu jakiś "bardziej wypasiony" ?

(właściwie to nie wiem czym on może jeszcze sterować..)

2. co z centralnym? nie będzie problemu z kluczykami?

Na co zwrócić jeszcze uwagę?

Pomocy

RobertS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ktos pisal kiedys w tym temacie, ze jeszcze moze cieknac po lince od klapy silnika

A auto nie jest po jakimś poważnym unfalu?

to tez byc przyczyna powodzi w twoim aucie, a raczej napewno. podnies maske przyjrzyj sie okolicom slupka (lewego) czy nie ma rozstepow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic (może poza tą wodą) nie wskazuje na crash-test w realu :confused4:

Pomiaru grubości lakieru nie robiłem bo nic nie wskazywało na taką potrzebę, w komorze silnikowej nie ma widocznych pęknięć i rozstępów.

Wracając do problemów "po-powodziowych" - jakimś cudem wczoraj było słonecznie :good: i udało się wysuszyć wiązki kabli, dywaniki i moduł komfortu. Moduł rozebrałem i szczoteczką oczyściłem nalot z wyschniętej deszczówki, widoczny na płytce drukowanej.

Wróciło otwieranie drzwi i klapy z przycisku w drzwiach, okien, oświetlenie wnętrza - nic w module nie buczy - co działo się przed zabiegiem. Nadal jednak scyzoryki nie działają na centralny. Zastanawiam się czy jednak kupować "nowy" moduł, czy da się je przyuczyć do tej nie oszukujmy się podstawowej funkcjonalności. Na razie zamki otwiera mi pilot od dodatkowego alarmu, który taką funkcjonalność posiada.

Jest jakiś nieinwazyjny (bez VAGa - bo nie mam) sposób na przyuczenie kluczy?

Wczoraj jechałem 70km ale klucz, który był w stacyjce nie przyuczył się, dziś zobaczę jak drugi (zapas) :confused4:

RS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mialem podobna sytuacje, ale jak sie potem okazalo sam sobie bidy narobilem :wallbash:.montowalem sprzet audio puscilem kabel zasilajacy od akumulatora obok komputera pod maska przez jakas gumke w przegrodzie miedzy komora silnika a wnetrzem.i potym kablu leciala woda i cale dywaniki kierowcy byly mokrusienkie. :shocked:

moze to bedzie jakas podpowiedz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A auto nie jest po jakimś poważnym unfalu?

W ubigłym roku była akcja serwisowa dla B6 dotycząca właśnie odprowadzenia wody z podszybia. Dowiedziałem się tego jak byłem na przeglądzie ze swoją. Z miejsca zrobili co trzeba za free oczywiście. Może twoja niunia się nie załapała...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie wiedzaiłem nic o takiej chwalebnej akcji... :disgust:

Pomysł z alarmem być może prawidłowy bo 2 lata temu był montowany dodatkowy a nie wiem dokładnie którędy poprowadzona przewody. W wolnej chwili sprawdzę co i tak nie zmienia faktu że powinienem sprawdzić kanały odpływowe już dawno. - Nie o wszystkim jednak człowiek pamięta. :wallbash:

RS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Chłopaki mam pytanko chciałem zamontować w mojej Audicy elektryczne szyby z przodu jakie elementy będą mi potrzebne? Czym sie róznią prowadnice na elektryczne od tych na korpke? Bawił sie ktoś w to? Z góry Dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Chłopaki mam pytanko chciałem zamontować w mojej Audicy elektryczne szyby z przodu jakie elementy będą mi potrzebne? Czym sie róznią prowadnice na elektryczne od tych na korpke? Bawił sie ktoś w to? Z góry Dzięki

Graby to raczej nie tutaj z tym wątkiem. To się nazywa "OT" i zaraz Twojego i mojego postu tu nie będzie.

Najpierw poszukaj, a jak sie nie dowiesz, zaloz nowy watek w odpowiednim dziale.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nadal jednak scyzoryki nie działają na centralny. Zastanawiam się czy jednak kupować "nowy" moduł, czy da się je przyuczyć do tej nie oszukujmy się podstawowej funkcjonalności. Na razie zamki otwiera mi pilot od dodatkowego alarmu, który taką funkcjonalność posiada.

Jest jakiś nieinwazyjny (bez VAGa - bo nie mam) sposób na przyuczenie kluczy?

jakos tak trzeba na wlaczonej stacyjce nacisnac zamykanie i otwieranie, albo jakos tak, albo na wcisnietym guziku przekrecic zaplon. ja tak pare razy kombinowalem az sie nauczyly w koncu:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...