Skocz do zawartości
IGNOROWANY

czy warto wymienić niedawno wymienioną uszczelkę - kolektor ssący


bartazi

Rekomendowane odpowiedzi

Pytanie dosyć banalne ale chciałbym opinię osób znających się dobrze w temacie. Czy odkręcając kolektor ssący dobrze jest zmienić uszczelkę za każdym razem? Muszę odkręcić kolektor żeby dostać się do części pod nim a uszczelka była wymieniana jakieś 2-3 miesiące temu (jakieś 1500km temu) i zastanawiam się, czy kupować nową zanim zabiorę się za odkręcanie. Pytanie też bardziej ogólne, czy zawsze warto wymieniać uszczelkę przy takich pracach jeśli była niedawno wymieniona, czy po ponownym skręceniu również dobrze się dopasuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawidłowo po każdym zdjęciu nowa. Nigdy nie ma pewności że ułoży się tak samo (ulega lekkiemu zgnieceniu) więc chyba nie warto oszczędzać.

Mechanicy nieraz to olewają i przy ponownym montażu dokładają sylikon ale przy następnej wymianie uszczelki powierzchnie styku z uszczelką do beznadziejnego czyszczenia a sylikon i tak po trudnym do określenia czasie zaczyna przepuszczać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uszczelka jest papierowa i jest rowno zgnaitana przez kolektor, tak naprawde, mozesz rownie dobrze na starej uszczelce rozniesc palcem delikatna warstewke silikonu wysokotemperaturowego jesli masz i bedzie git, ale jak nie masz to juz bardziej oplaci ci sie kupic nowa uszczelke ktora w aso kosztuje 10zł

ja nie raz rozbieralem kolektor i wsadzalem stara (tez niedawno wymieniana) uszczelke i jest ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej pioteros piszesz ze nie raz rozbierales kolektor dolotowy duzo jest roboty przy tym bo ja mam zamiar wymienic caly kolektor bo ciegno kierownicy powietrza mi padlo jeszcze nic sam nie robilem przy tym samochodzie sam zawsze u mechaniora i nie wiem czy dam rade :kwasny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymiana kolektora ssacego to bajka

wszystko masz na wierzchu, nie wiem dokladnie jak to wyglada w 2.0 ale podejrzewam ze nie jest nic bardziej skomplikowanego tam, robota jest latwa i przyjemna jak ktos juz ma niewielkie pojecie o grzebaniu przy aucie

a najlatwiej popatrzec na allegro jak wyglada dokladnie na fotkach kolektor z ALTa 2.0 i bedziesz wiedzial gdzie sa otworki zeby poodkrecac srubki i zeby wiedziec jak go wyjac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prosta sprawa i na pewno dasz redę. Dwie śruby 12 na dole kolektora z prawej strony, podstawa kolektora lub opaski i wyciągasz oczywiście odpiąć dopływ płynu od przepustnicy i dolot powietrza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spoko a zbiorniczek z plynem chlodzacym nie bedzie przeszkadzal przy wyjeciu i chodzi mi zeby nie wyciagac listwy z wtryskami a opaski trzeba sciagac ztych 4 gum co prowadza do cylindrow moze inaczej lepiej je sciagnac z kolektora na cylindry czy z tej calej puchy plastikowej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zbiornik trzyma jedna śrubka, ja te gumy zostawiałem z podstawą kolektora czyli luzowałem opaski od strony kolektora

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...