bartazi Opublikowano 23 Kwietnia 2013 Opublikowano 23 Kwietnia 2013 Pytanie dosyć banalne ale chciałbym opinię osób znających się dobrze w temacie. Czy odkręcając kolektor ssący dobrze jest zmienić uszczelkę za każdym razem? Muszę odkręcić kolektor żeby dostać się do części pod nim a uszczelka była wymieniana jakieś 2-3 miesiące temu (jakieś 1500km temu) i zastanawiam się, czy kupować nową zanim zabiorę się za odkręcanie. Pytanie też bardziej ogólne, czy zawsze warto wymieniać uszczelkę przy takich pracach jeśli była niedawno wymieniona, czy po ponownym skręceniu również dobrze się dopasuje.
motor144 Opublikowano 24 Kwietnia 2013 Opublikowano 24 Kwietnia 2013 Prawidłowo po każdym zdjęciu nowa. Nigdy nie ma pewności że ułoży się tak samo (ulega lekkiemu zgnieceniu) więc chyba nie warto oszczędzać. Mechanicy nieraz to olewają i przy ponownym montażu dokładają sylikon ale przy następnej wymianie uszczelki powierzchnie styku z uszczelką do beznadziejnego czyszczenia a sylikon i tak po trudnym do określenia czasie zaczyna przepuszczać.
pioteros Opublikowano 24 Kwietnia 2013 Opublikowano 24 Kwietnia 2013 uszczelka jest papierowa i jest rowno zgnaitana przez kolektor, tak naprawde, mozesz rownie dobrze na starej uszczelce rozniesc palcem delikatna warstewke silikonu wysokotemperaturowego jesli masz i bedzie git, ale jak nie masz to juz bardziej oplaci ci sie kupic nowa uszczelke ktora w aso kosztuje 10zł ja nie raz rozbieralem kolektor i wsadzalem stara (tez niedawno wymieniana) uszczelke i jest ok
radekjez Opublikowano 19 Maja 2013 Opublikowano 19 Maja 2013 hej pioteros piszesz ze nie raz rozbierales kolektor dolotowy duzo jest roboty przy tym bo ja mam zamiar wymienic caly kolektor bo ciegno kierownicy powietrza mi padlo jeszcze nic sam nie robilem przy tym samochodzie sam zawsze u mechaniora i nie wiem czy dam rade
pioteros Opublikowano 19 Maja 2013 Opublikowano 19 Maja 2013 wymiana kolektora ssacego to bajka wszystko masz na wierzchu, nie wiem dokladnie jak to wyglada w 2.0 ale podejrzewam ze nie jest nic bardziej skomplikowanego tam, robota jest latwa i przyjemna jak ktos juz ma niewielkie pojecie o grzebaniu przy aucie a najlatwiej popatrzec na allegro jak wyglada dokladnie na fotkach kolektor z ALTa 2.0 i bedziesz wiedzial gdzie sa otworki zeby poodkrecac srubki i zeby wiedziec jak go wyjac
daro84.pl Opublikowano 19 Maja 2013 Opublikowano 19 Maja 2013 Prosta sprawa i na pewno dasz redę. Dwie śruby 12 na dole kolektora z prawej strony, podstawa kolektora lub opaski i wyciągasz oczywiście odpiąć dopływ płynu od przepustnicy i dolot powietrza
radekjez Opublikowano 19 Maja 2013 Opublikowano 19 Maja 2013 spoko a zbiorniczek z plynem chlodzacym nie bedzie przeszkadzal przy wyjeciu i chodzi mi zeby nie wyciagac listwy z wtryskami a opaski trzeba sciagac ztych 4 gum co prowadza do cylindrow moze inaczej lepiej je sciagnac z kolektora na cylindry czy z tej calej puchy plastikowej
daro84.pl Opublikowano 19 Maja 2013 Opublikowano 19 Maja 2013 zbiornik trzyma jedna śrubka, ja te gumy zostawiałem z podstawą kolektora czyli luzowałem opaski od strony kolektora
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się