Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Obroty - dziwna sprawa..... co to może być?


kowalson86

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Ostatnio zauważyłem dziwną rzecz w mojej b5 1.6 AHL a mianowicie... Po odpaleniu silnika na postoju obroty utrzymują się na poziomie 1200obr/min, a gdy wskazówka od temperatury zaczyna się podnosić czyli po mniej więcej 2 minutach obroty automatycznie spadają poniżej 1000obr/min.

Sprawa powtarza się zawsze po odpaleniu zimnego silnika.

Jest ktoś mi w stanie pomóc co to może być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko jest ok... odpalasz zimny silnik wiec on chodzi na tzn ssaniu... a gdy juz zlapie odpowiednia temp to schodzi do tego co mu fabryka przypisala czyli w granice 800 rmp :)

tylko dziwne jest dla mnie to co piszesz.. ze po ok 2 minutach zaczyna sie juz unosci wskazowka iod temp..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko jest ok... odpalasz zimny silnik wiec on chodzi na tzn ssaniu... a gdy juz zlapie odpowiednia temp to schodzi do tego co mu fabryka przypisala czyli w granice 800 rmp :)

tylko dziwne jest dla mnie to co piszesz.. ze po ok 2 minutach zaczyna sie juz unosci wskazowka iod temp..

z tego co zauważyłem to tak bardziej od około 3 minuty od zapalenia silnika wskazówka temperatury zaczyna wędrować w góre. powinno to dłużej trwać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zależy gdzie trzymasz auto ja trzymam w garażu to u mnie gdzieś z 5 minut i skazówka zaczyna powoli się unosić ale to powoli bo na wolnych obrotach dłużej trwa niż jak jedziesz ale to że odpalasz zimny silnik i jest powyżej 1000 obr to jest normalne bo to jest ssanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zależy gdzie trzymasz auto ja trzymam w garażu to u mnie gdzieś z 5 minut i skazówka zaczyna powoli się unosić ale to powoli bo na wolnych obrotach dłużej trwa niż jak jedziesz ale to że odpalasz zimny silnik i jest powyżej 1000 obr to jest normalne bo to jest ssanie

z tym ssaniem to zawsze tak jest przy tych silnikach? autko trzymam przed domem czyli cały czas stoi na powietrzu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no z ssaniem jest tak zawsze jak silnik tylko trochę ostygnie to po odpaleniu łapie wyższe obroty tylko wiadomo że jak że jak go odpali z godzinę po zgaszeniu to to ssanie nie będzie tak długo trzymało obrotów jak po całej nocy

---------- Post dopisany at 14:24 ---------- Poprzedni post napisany at 14:23 ----------

to nie maluch tu samo sie ssanie włącza i wyłącza wszystko steruje komputer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[/color]to nie maluch tu samo sie ssanie włącza i wyłącza wszystko steruje komputer

wiem, wiem tylko to troche mnie zdziwiło ale skoro tak ma być to trudno. myślałem ze moze cos jest nie tak a tu prosze :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko jest ok wiadomo że w upalne dni to może wcale nie występować bo auto w jakiś stopniu będzie nagrzane przez temperaturę otoczenia a w zimę to troszkę chodzi na wyższych obrotach żeby silnik szybciej złapał temperaturę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko jest ok wiadomo że w upalne dni to może wcale nie występować bo auto w jakiś stopniu będzie nagrzane przez temperaturę otoczenia a w zimę to troszkę chodzi na wyższych obrotach żeby silnik szybciej złapał temperaturę

w takim razie mnie uspokoiłeś, bo juz myślałem że bede odwiedzał machaniora :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie te obroty wyższe po odpaleniu utrzymują się ok 40 sekund nie więcej , trzymają się rozwno z działaniem pompy wtórnego powietrza (SAI) i spadają na 900 wraz z wyłączeniem tej pompy

jeśli mowisz ze u Ciebie trzymają ok 3 minut to chyba trochę za długo , a tak przy okazji na tych podwyższonych obrotach jest wieksza dawka paliwa to i przez moment jak ruszysz od razu to jakby nie to auto , fajny kop jak na 1,6 :decayed::grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie te obroty wyższe po odpaleniu utrzymują się ok 40 sekund nie więcej , trzymają się rozwno z działaniem pompy wtórnego powietrza (SAI) i spadają na 900 wraz z wyłączeniem tej pompy

jeśli mowisz ze u Ciebie trzymają ok 3 minut to chyba trochę za długo , a tak przy okazji na tych podwyższonych obrotach jest wieksza dawka paliwa to i przez moment jak ruszysz od razu to jakby nie to auto , fajny kop jak na 1,6 :decayed::grin:

tez myśle ze te obroty powinny utrzymywac sie krócej. moze wyczyszczę przepustnice bo napewno dawno nie była ruszana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...