krzysztofj5 Opublikowano 26 Kwietnia 2013 Opublikowano 26 Kwietnia 2013 Po wykonaniu VAG-iem testu wskaźników zauważyłem, że wskaźnik temperatury płynu chłodzącego, nie dochodzi do max-a, a później nie ustawia się pionowo na 90 st. C, tylko nieco w lewo na wartości 70 st. C. Skutkiem tego są niewłaściwe wskazania temperatury. W jaki sposób usunąć usterkę ? Być może konieczny będzie demontaż liczników w celu sprawdzenia połączeń elektrycznych do wskaźnika temperatury.
Szarik Opublikowano 26 Kwietnia 2013 Opublikowano 26 Kwietnia 2013 Zdejmij wskazowke i podczas testu wskaznikow zaloz w pozycji pionowej 90*C
krzysztofj5 Opublikowano 26 Kwietnia 2013 Autor Opublikowano 26 Kwietnia 2013 Zdejmij wskazowke i podczas testu wskaznikow zaloz w pozycji pionowej 90*C Owszem, jest to jakieś rozwiązanie. Wolałbym jednak poznać właściwą przyczynę nieprawidłowych wskazań wskaźnika temperatury, czyli najpierw poprawność styków w łączówkach, bo może to wyglądać na zły styk, czyli dodatkową szkodliwą rezystancję w obwodzie, co będzie skutkowało mniejszym prądem w obwodzie i w konsekwencji niższymi wskazaniami wskaźnika. Muszę zdemontować zatem zespół zegarów. Czy ktoś wie jak sprawnie dokonać demontażu ? ---------- Post dopisany at 21:11 ---------- Poprzedni post napisany at 14:25 ---------- Zdemontowałem zespół zegarów. Bardzo prosty demontaż - wystarczy zdjąć małą listewkę poniżej zespołu zegarów i odsłoni się dostęp do dwóch śrub, po odkręceniu których można wyciągnąć zespół zegarów. Natomiast co do wskaźnika temperatury, to zastosowałem się jednak do zaleceń Szarika - odpowiednio ustawiłem wskazówkę na 90 st. C podczas testu wskaźników. Teraz wskaźnik działa OK.
pastaldo Opublikowano 26 Kwietnia 2013 Opublikowano 26 Kwietnia 2013 Ale rozumiem że sprawdzałeś VAGiem wskazanie czujnika temp płynu chłodzącego i tam było te 90* a tylko zaniżał zegar? Bo moze to wina czujnika była albo termostatu i stąd to błędne skazanie.
szeryf Opublikowano 27 Kwietnia 2013 Opublikowano 27 Kwietnia 2013 Ale kolega robił test vagiem, więc temperatura do położenia wskazówki podczas testu nic nie ma
pastaldo Opublikowano 27 Kwietnia 2013 Opublikowano 27 Kwietnia 2013 No niby tak tylko kiedyś musiało byc ok a tu jest jak jest. żeby mu po tym nie przeklamywało to pasowało by jednak sprawdzic podczas jazdy na rozgrzanym czy dobrze wskazuje z tym co odczyta vagiem.
Gość cwiara Opublikowano 27 Kwietnia 2013 Opublikowano 27 Kwietnia 2013 Może byly zdejmowane kiedyś wskazówki i źle załozone. Podstawa to poprawne wskazania przy teście a później dopiero można szukac w czujnikach etc.
krzysztofj5 Opublikowano 28 Kwietnia 2013 Autor Opublikowano 28 Kwietnia 2013 Oczywiście, że przed zdjęciem wskazówki wskaźnika temperatury sprawdzałem temperaturę VAG-iem - na rozgrzanym silniku VAG pokazywał 90 st. C. Natomiast ślady pokazują, że zespół liczników był wymontowywany i rozkręcany do środka, więc wskazówka mogła być przesunięta. To wszystko uświadomiło mnie, że wskazówka może być źle założona. Tak rozkręcony całkowicie zespół liczników - czyli elektroniczną główną płytę z dołączonymi "wiszącymi" wskaźnikami temperatury i paliwa - po to żeby był dostęp do wskazówek podłączyłem do instalacji samochodu (dwie wtyki), zrobiłem test wskaźników i mając wtedy dostęp do wskazówki wskaźnika temperatury przestawiłem ją "do pionu" na 90 st. C. Złożyłem zespół liczników i teraz wskazania są OK.
pastaldo Opublikowano 28 Kwietnia 2013 Opublikowano 28 Kwietnia 2013 No to wszystko super. Moja uwaga była tylko po to by zwrócić na to uwagę ale widze że kolega sobie wzorowo poradził
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się