largovinch Opublikowano 1 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2013 Witam, w mojej B5 1.8 ADR 125km mam dziwne odczucie że nie wkręca się na obroty tak jak powinna od pewnego czasu (kiedyś było lepiej). Dodam że porównywałem to z Passatem B5 1.9 101km (ten ciągnie od samego początku). Przepustnica była czyszczona i adaptowana, silnik chodzi równiutko - obroty nie falują. Nie wiem w jakiej kondycji jest przepływka, moje pytanie brzmi czy wpływa ona na przyspieszenie itp itd. Jeśli tak to jak sprawdzić jej kondycję, i czy należy tą część czyścić bądź wymienić? Zauważyłem rówież że przy 2tyś/obrotów na 5 biegu mam raptem 75-78km/h czy to normalne w tych silnikach? I czy jest jakiś wykaz, jaka prędkość powinna być na danym biegu? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja74687 Opublikowano 1 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2013 Silniki ADR lubią wysokie obroty i nie porównuj go z dieslem bo mają inny moment obrotowy więc porównanie nie trafione. Przepustnica ma jakiś wpływ na przyspieszanie ale większy ma lambda, sprawdzić ją możesz VAG-iem w blokach pomiarowych nie pamiętam jaki numer, ja na swoim przy ok 3000 obr. mam 105 - 110 km/h, silniki lubią po prostu wyższe obroty ale jak się go przeciąga to i pragnienie mu rośnie, a co do czyszczenia na pewno nie zaszkodzi zabieg banalny po prostu odkręcasz tą plastykową puszkę wyciągasz przepływkę to takie dwa druciki i psiukasz specjalnym środkiem do czyszczenia tylko nie dotykaj tam nigdzie szmatką itp. po prostu psiukasz czekasz aż wyschnie i wkręcasz ok 15min roboty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
largovinch Opublikowano 1 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2013 Możesz mi powiedzieć jakie jest średnie spalanie w tym aucie? Ja wczoraj w trasie 180 km zjadło prawie za 70zł czyli 12,5l... To normalne? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej07 Opublikowano 1 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2013 jak na 1.8 to nie dużo 12.5 l na 180 km:kox: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja74687 Opublikowano 2 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2013 TZN. zależy od stylu jazdy ale jak jechałeś tak ok 100 km/h i chodzi ci o pb to dużo spaliła, ale jeżeli trzymałeś jej tak ok 130 - 150 km/h i troszkę korków itp to norma te silniki przy wyższych obrotach znacznie więcej zaczynają palić, ja tak przy 100 km/h raczej przy naprawdę ekonomicznej jeździe na odcinku 100 km spalam ok 7,5 l PB i ok 9 l LPG Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
largovinch Opublikowano 2 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2013 TZN. zależy od stylu jazdy ale jak jechałeś tak ok 100 km/h i chodzi ci o pb to dużo spaliła, ale jeżeli trzymałeś jej tak ok 130 - 150 km/h i troszkę korków itp to norma te silniki przy wyższych obrotach znacznie więcej zaczynają palić, ja tak przy 100 km/h raczej przy naprawdę ekonomicznej jeździe na odcinku 100 km spalam ok 7,5 l PB i ok 9 l LPG Droga była pusta, przez pare km dostał po 140, ale tak to w normie 100km/h. Czyli tak jak myślałem, koło 8l PB trzeba liczyć... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja74687 Opublikowano 2 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2013 8l pb to spalanie jest normalne może posprawdzaj jeszcze mu świece w jakim stanie są, filtry, ale myślę że nic złego ci się nie dzieje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
largovinch Opublikowano 2 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2013 Filtry wymienione, świece podobno tez ale ich na oczy nie widziałem. W takim razie, czas pomyśleć o gazolinie... Bo przy tych cenach PB można zbankrutować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja74687 Opublikowano 2 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2013 Pewnie że tak a ADR nie ma problemu z gazem proponował bym ci sekwencję np.: stag 300 lub stag 4, albo starego staga 200 ja mam takiego i nie nażekam jak wszystko jest dobrze to nawet nie czuję kiedy jadę na pb a kiedy na lpg. i oszczędność niesamowita ja za 120 zł robię 500 km i na lpg mam zrobione już ok 70 000 km i nie ma problemów z silnikiem Ja mam wersję jeszcze że nie mam rozkładanych siedzeń z tyłu więc mam butlę 58 l i starcza mi ona na ok 500 km przy ekonomicznej jeździe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rsu1984 Opublikowano 5 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2013 Witam, w mojej B5 1.8 ADR 125km mam dziwne odczucie że nie wkręca się na obroty tak jak powinna od pewnego czasu (kiedyś było lepiej). Dodam że porównywałem to z Passatem B5 1.9 101km (ten ciągnie od samego początku). Przepustnica była czyszczona i adaptowana, silnik chodzi równiutko - obroty nie falują. Nie wiem w jakiej kondycji jest przepływka, moje pytanie brzmi czy wpływa ona na przyspieszenie itp itd. Jeśli tak to jak sprawdzić jej kondycję, i czy należy tą część czyścić bądź wymienić? Zauważyłem rówież że przy 2tyś/obrotów na 5 biegu mam raptem 75-78km/h czy to normalne w tych silnikach? I czy jest jakiś wykaz, jaka prędkość powinna być na danym biegu? Pozdrawiam Ja miałem podobny problem i po podłączeniu pod VAGa i problemem okazał się czujnik położenia wałka rozrządu. Auto pracowało w "trybie awaryjnym". Wymiana 15min + reset błędu. Kupiłem używany za 40zł ponieważ nowy oryginalny kosztował 399zł :-/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Śliwek Opublikowano 22 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2013 chcesz to możemy sie ustawić kiedyś i zloguję ci silnik. mam co potrzeba do tego. przeplywomierz tez sprawdzimy w jakiej kondycji. ostatnio mylem swoj bo pokazywal max 60g/s a powinien 100-105 a po myciu dobija do 80g/s, do tego na wolnych obrotach mierzy prawidlowo. co do gazu, jutro odbieram swoje auto, zobaczysz jak pomontowane i jakie graty. a wzialem teoretycznie lepsze wtryski ale chlopaki co montuja powiedzieli ze te tansze co montuja wcale zle nei sa i nie ma praktycznie zadnych roznic odnosnie spalania czy tez pracy silnika, a jednak roznica okolo 400 zl jest. takze 2500 wystarczy ci na tanszy zestaw tj stag4+, butla w kole 55l, AC R01, przewody faro a nie miedz, i wtryski W01. do pojedynczej hany na alu adapterach musisz doplacic okolo 400 zl. jeden problem - kolejka juz na sierpien ale o czyms to swiadczy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się