Skocz do zawartości
IGNOROWANY

przymula powyżej 3 tyś i błąd stały 542 i sporadycznie 550.


pomidor_pd

Rekomendowane odpowiedzi

Wczoraj podjechał do mnie kolega z prośbą o podpięcie się pod VAGa. Objawy jak w temacie, ALE 542 to błąd dotyczący czujnika górnej pozycji iglicy na jednym z wtrysków (jak pamiętam na pierwszym po prawej stronie), problem jednak w tym, że w tym silniku nie ma takiego wtrysku z tym kabelkiem :shock3:. Uszczelniłem lejące wężyki dochodzące do wtrysków, sprawdziłem pompkę paliwa w baku (tak dla pewności), ale błąd nie ustępuje. Na wolnych obrotach udało się skasować błąd 542. Wywala tez błąd 18265 w ABS/ESP, ale to na później. Stąd moje pytanie, czy to wskazuje na pompę wtryskową? A jeśli tak to czy da się w takowej ustawić nastawnik z VAGIEM, robiłem to kiedyś z sukcesem ale w 1.9?

4 Faults Found:

00550 - Start of Injection Regulation

17-10 - Control Difference - Intermittent

00542 - Needle lift Sensor (G80)

30-10 - Open or Short to Plus - Intermittent

---------- Post dopisany at 22:49 ---------- Poprzedni post napisany at 14:27 ----------

Kąt wyprzedzenia wtrysku w BS 004 LATE wynosi 1.4 ACDT temp silnika ok 85st. :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w 2.5 TDI v6 jest wtrysk sterujący jest on od strony pasażera, 1 od podszybia(ETKA kod silnika AKE 180 HP) a przewód wchodzi pod pokrywę zaworów i jest trudno go zauważyć.

po kodzie błędu wynikało by ze masz przerwę na przewodzie spróbuj go obmierzyć omomierzem prawidłowo powinien wskazywać od chyba 80 do 120 om sprawdź w autodacie

PS ten wtrysk można regenerować :) koszt około 400 zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może rzeczywiscie wtrysk sterujący już sie kończy,.

kąt powinien być jak najbliżej 2 sopni za GMP

skasuj błedy zobacz jakie wrócą, sprawdz przewód i kostkę od wtrysku,.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Niestety temat wrócił.... w międzyczasie "wartki" kolega wymienił wszystkie wtryski i dalej błąd 550. Chłopak załamany, więc czas na logi, mam prośbę żeby ktoś biegły w temacie rzucił okiem, w dynamicznych brakuje grupy 10, mój błąd :(

Statycznie:

Grupy: 000,001,003 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Grupy: 004,007,013 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Grupy: 014,018,023 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Dynamicznie:

Grupy: 000 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Grupy: 001,003,004 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Grupy: 008,003,011 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

BS:

Grupy: 000 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Grupy: 003 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Grupy: 004 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Grupy: 011 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w statycznych grupa 001 była klima właczona, strasznie długi czas wtrysku,.

tak jakby cos z nastwnikiem w pompie sie działo bo w 004 statycznych strasznie skacze wartość uzyskana,.

w BS 004 kat do regulacjii na -2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam bardzo podobny problem z moim A4 B6 2,5 TDI KOD BAU opisze usterkę:

auto odpala normalnie tak jak zawsze jazda po mieście jest normalna nic nie szarpie tak do 60 km/h i nie ma żadnych błędów na vagu a wcześniej był cały czas błąd 542 czujnik połozenia wzniosu iglicy g80 BŁĄD SPORADYCZNY teraz go nie ma i pojawia sie inny ale gdy juz wyjadę na trase predkość około 80km/h Zapala się kontrola trakcji i na vagu pokazuje dwa błędy 550 regulacja poczatku wtrysku różnica doregulowania i 550 regulacja początku wtrysku przekroczona wartość kontrolna auto nie szarpie ale robi się bardzo mułowate dodaje logi na postoju i w czasie jazdy. Co można z tym zrobić czy ma to jakies powiązanie z poprzednim błędem 542 . Dodam ze 2 tyg temu były wymieniane wszystkie filtry i olej Filtr Paliwa Knecht

Log (1 - 006,005,007)

Log (2 - 000)

Log (3 - 004,002,001)

Log (4 - 004,005,001)

Log (5 - 004)

Log (6 - 004,005,002)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sam sobie odpowiedziałeś zadając pytania,.

kąt wtrysku do ustawienia, w grupie 004, okienko 2 i 3 powinno sie pokrywać,.

grupa 004 nastawy podstawowe na late powinno byc jak najbliżej 2 stopnie zaGMP

---------- Post dopisany at 12:27 ---------- Poprzedni post napisany at 12:26 ----------

jak masz autotomat to logi rób na trójce lub ostatecznie na dwójce manualnej żeby nie zmieniał podczas logowania

---------- Post dopisany at 12:30 ---------- Poprzedni post napisany at 12:27 ----------

zrób log 004 na jałowym przez około minute, i dynamiczny 004, i nastawy podstawowe, skasuj błedy przed logoweaniem, i jakie potem sie pokazują,.???

kontrola trakcji zapala sie bo silnik i skrzynia sa w awaryjnym, jak kasujesz błędy silnika to skasuj i skrzyni też

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sam sobie odpowiedziałeś zadając pytania,.

kąt wtrysku do ustawienia, w grupie 004, okienko 2 i 3 powinno sie pokrywać,.

grupa 004 nastawy podstawowe na late powinno byc jak najbliżej 2 stopnie zaGMP

---------- Post dopisany at 12:27 ---------- Poprzedni post napisany at 12:26 ----------

jak masz autotomat to logi rób na trójce lub ostatecznie na dwójce manualnej żeby nie zmieniał podczas logowania

---------- Post dopisany at 12:30 ---------- Poprzedni post napisany at 12:27 ----------

zrób log 004 na jałowym przez około minute, i dynamiczny 004, i nastawy podstawowe, skasuj błedy przed logoweaniem, i jakie potem sie pokazują,.???

kontrola trakcji zapala sie bo silnik i skrzynia sa w awaryjnym, jak kasujesz błędy silnika to skasuj i skrzyni też

oto logi

Log na postoju temp 60-70)

Log (dynamiczne)

widac w tym logu ze nie mogl przyspieszyć złapał muła a gaz w podłodze

nastawy podstawowe 90stopni)

Log (dynamiczne najpierw 3 bieg potem 4 bieg )

i oczywiście kontrola trakcji swieći w vagu bledy 550 i pokazał się 542 iglica g80 w skrzyni i esp blad (błędna informacja z komputera-Sterownika 18265

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wtrysk sterujący działa tylko przez chwilę, poterm pada,.

wtrysk do wymiany, potem kąt wtrysku do ustawienia,.

zmierz rezystancje wtrysku, ile ma ??? powinien mieć ok 100 ohm,. ale z tego co widac czasem działa czasem nie, może byc gdzieś przewód przetarty lub złamany,.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a pompa wtryskowa ? pochodzi jeszcze trochę ? i ten wtrysk ma wpływ na mniejsza moc ? jakby mial z 160 koni . a i dodam jesli jade na manualnej i mam wysokie obroty nie np z 1100 to chodzi normalnie a jak wrzuce 5 bieg i zejdzie do 1100 około tak ze ma cięzej jechać to zaraz kontrola trakcji i brak mocy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co mi wiadomo BAU maja juz ''pancerne'' pompy,. widać że nastawnik pracuje,.

tylko znając życie koszt wtrysku cię zaskoczy, musisz szukać wtrysk o takim samym numerze vag jak i takim samym numerze Bosch

---------- Post dopisany at 20:27 ---------- Poprzedni post napisany at 20:25 ----------

wtrysk sterujący to 3ci cylinder, stojąc przy chłodnicy ostatni po lewej przy ścianie grodziowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co mi wiadomo niema takiej możliwości, albo używka albo nowy,. i wyłącznie od BAU, nie daj sobie kitu wcisnąć że inny bedzie pasował, chodzi tu o końcówke wtrysku i cisnienia otwarcia,.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ws regeneracji wtrysku sterującego moge ci podac namiar bo niedawno regenerowalem swoj i daja rok gwarancji. moj dziala narazie dobrze .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wracając do ustawienia kata wtrysku. ustawiajcie na -1 ATDC na Late. pompa dłuzej pożyje a i dzwięk silnika milszy dla ucha. nie chodzi tak twardo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...