Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 BKE] Drgania na gałce skrzyni biegów


subutaj

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

wczoraj podczas jazdy zaobserwowałem, że samochód nienaturalnie się trzęsie podczas postoju. Drgania są przenoszone na gałkę skrzyni biegów oraz ogólnie można wyczuć wibracje. Wcześniej tego zjawiska nie było. Nadmiienię, że podczas jazdy wszystko jest ok, auto dobrze przyśpiesza i nie ma innych niepokojących zjawisk. Czy może to być awaria koła dwumasowego?

//Rafał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o drganiach bylo juz duzo poszukaj w wyszukiwarce.Ale u ciebie obstawiam dwumasa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszukałem i poczytałem... i mam trochę dylemat... niby opis pasuje, ale u mnie na zimnym silniku jakby brak objawów, drgania pojawiają się po rozgrzaniu silnika, ponadto nie zaobserowałem różnicy podczas wciskania sprzęgła (ma być wyraźny stukot), ale jeszcze to sprawdzę. Radzicie aby zrobić od razu sprzęgło?

//Rafał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz najpierw plecionkę w wydechu,bo to najtańsza opcja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemasz,

Mój problem jest podobny 1,9TDI AFN/110.

Zaczęło się nasilać, najpierw drążek zmiany biegów, potem coraz bardziej podłokietnik, potem cała kabina, aż szlag mnie trafił po tym jak w korku stojąc około 45 minut drgała kabina a przy ruszaniu trzepotało tak, że musiałem na ślizgającym sprzęgle gazować aby silnik mi spod maski nie wyskoczył.

Dodam jedynie, że 2 miechy wcześniej wymieniłem plecionkę i poduszki pod silnikiem.

Jadę do mecha na Vag'u nic - padł wyrok SPRZĘGŁO I DWUMAS !!!.

Zajefajnie wywaliłem 2500PLN z robocizną (SACHS) - dodatkowo zrobiłem małe drobiazgi.

No i chcę odebrać samochód a w kabinie drży :).

No i co dalej - silnik ma 240,000km, wtryski sprawne (kąty wtrysku też) i nie wiemy co dalej... ani mech ani ja.

Czytałem wszystkie wasze wypowiedzi ale co do diabła z tymi super nieśmiertelnymi Audi jest - może to tylko mit.

Jestem coraz bliżej tego stwierdzenia:

Dodam jedynie, że samochód nie był rozbity w 100% sprawdzany aż do bólu przy zakupie.

Idę za ciosem - jutro sprawdzam ciśnienie na cylindrach, dam Ci znać jak zakończę tą gehennę.

A że uparłem się to wywale drugie tyle kasy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemasz,

Mój problem jest podobny 1,9TDI AFN/110.

Zaczęło się nasilać, najpierw drążek zmiany biegów, potem coraz bardziej podłokietnik, potem cała kabina, aż szlag mnie trafił po tym jak w korku stojąc około 45 minut drgała kabina a przy ruszaniu trzepotało tak, że musiałem na ślizgającym sprzęgle gazować aby silnik mi spod maski nie wyskoczył.

Dodam jedynie, że 2 miechy wcześniej wymieniłem plecionkę i poduszki pod silnikiem.

Jadę do mecha na Vag'u nic - padł wyrok SPRZĘGŁO I DWUMAS !!!.

Zajefajnie wywaliłem 2500PLN z robocizną (SACHS) - dodatkowo zrobiłem małe drobiazgi.

No i chcę odebrać samochód a w kabinie drży :).

No i co dalej - silnik ma 240,000km, wtryski sprawne (kąty wtrysku też) i nie wiemy co dalej... ani mech ani ja.

Czytałem wszystkie wasze wypowiedzi ale co do diabła z tymi super nieśmiertelnymi Audi jest - może to tylko mit.

Jestem coraz bliżej tego stwierdzenia:

Dodam jedynie, że samochód nie był rozbity w 100% sprawdzany aż do bólu przy zakupie.

Idę za ciosem - jutro sprawdzam ciśnienie na cylindrach, dam Ci znać jak zakończę tą gehennę.

A że uparłem się to wywale drugie tyle kasy.

Ooooj no to ciekawa sprawa..a czy poduchy byly ori? Wydech zostal dobrze ułozony po wspawaniu plecionki? A poduchy pod skrzynia byly wymieniane?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poduchy były z górnej póły ale nie pamiętam nazwy Fe...tam

Plecionka wspawana chyba OK - tłumiki nie drgają, a czy równo lezy - chyba tak?[br]Dopisany: 28 Sierpień 2008, 21:42 _________________________________________________Sprawdziłem na Fakturze LAMFORDER : na F ;] ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego plochy, Tobie może nie pomogę (masz jakiś extremalny przypadek :) ) ale innym,szukającym odpowiedzi na problem "trzęsawki" może tak.

U mnie też trzęsło silnikiem, dźwignią zmiany biegów itd.

Odpowiedzi na problem z forum mieszczą się z przedziale od plecionki po dwumas i nikt ( ja też ) nie poda konkretnej odpowiedzi do konkretnego przypadku.

Czasami kończy sie wymianą wszystkiego i też nie zawsze pomaga :(

Ja z racji braku czasu i tego, że niunią jeździ małżonka nie paliłem się do szukania przyczyn drgawek.

I całe szczęście :)

Od kupna wlewam do autka tylko V-POWER shella.

Po przejechaniu ok. 20 zbiorników na silniku mogę postawić przysłowiową szklankę wody :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam dokladnie to samo,gdy jest w ruchu jest ok,natomiast podczas postoju odczuwalne sa wieksze wibracje,wczesniej tego nie bylo.

u mnie rowniez nie slychac stukotu ale wystarczy lekko polozyc noge na sprzegle i odczuwalne jest regularne bicie na pedale czy to dwumas?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego delikatne bicie na pedale sprzęgła jest zawsze (sprawdzałem chyba w 6 a4 i występuje to zawsze...)

Jeśli chodzi o dwumas... kolego to że trzęsie na jałowym po rozgrzaniu jest jednym z pierwszych pojawiających się objawów (Na zimnym masz normalnie 900 obrotów, po rozgrzaniu pojawia się około 850). Jednak nie oznacza to że będzie to akurat dwumas. Podczas przyspieszania powinieneś słyszeć jakby metaliczne szuranie w silniku. Bez tego nie można jednoznacznie stwierdzić że na 100% wady dwumasa, choć mogą to być początki jego końca. Tak jak kolega wspominał problemem może być również plecionka, wyklepane poduszki, zasyfiony filtr paliwa(tutaj na Twoim miejscu bym szukał na samym początku) lipne paliwo (Dobrze żebyś zastosował sobie preparacik do czyszczenia wtrysków, który dolewa się do paliwa) Uszkodzone może być same sprzęgło, choć nie stwierdzał bym tego jednoznacznie przy takich objawach.

Plochy i subutaj, jakie ciśnienie daje wam pompa, możliwe że jest zbyt słabe stąd drgania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki za porade i najpierw sprawdze filtr paliwa,ale musze ci powiedziec ze jesli chodzi o metaliczny dzwiek przy przyspieszaniu to jest cos takiego tylko tego nie powiazalem z reszta.kiedy dodaje gazu auto przyspiesza normalnie(przynajmniej nie zauwazylem zadnej zmiany)ale slychac wlasnie metaliczny dzwiek ktory ciezko opisac i jest proporcjonalny do wsciskania pedalu gazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm metaliczny dźwięk powinien znikać przy 3000 obrotów. Jeśli jest tak u Ciebie to niestety ale wszystkie objawy będą wskazywać na dwumas... Dźwięk przypomina szuranie, i rzeczywiście nie będzie miał wpływu na przyspieszanie:) Ja u siebie zauważyłem że samochód ma większy problem z przyspieszaniem gdy jest bardziej obciążony:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w moim przypadku nie zauwazylem roznicy jesli chodzi o klime,na wlaczonej czy bez trzesie tak samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

marbol, na jakiej podstawie stwierdzasz że to nie paliwo? Bardzo podobne (poza metalicznym dźwiękiem) objawy ma zapchany filtr paliwa, bądź zbyt słabe ciśnienie pompy paliwa. W wypadku napinaczy wcale nie musi się to objawiać drganiami...

Luki105 ja dzisiaj w nocy zjechałem z dłuższej trasy (1000km) i poza szuraniem przy przyspieszaniu samochód nie sprawiał problemów... więc jak narazie nie musisz się martwić... Wiadomo już co z Twoją a4? Szukałeś już czegoś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm metaliczny dźwięk powinien znikać przy 3000 obrotów. Jeśli jest tak u Ciebie to niestety ale wszystkie objawy będą wskazywać na dwumas... Dźwięk przypomina szuranie, i rzeczywiście nie będzie miał wpływu na przyspieszanie:) Ja u siebie zauważyłem że samochód ma większy problem z przyspieszaniem gdy jest bardziej obciążony:)

ze niby co to za metaliczny dzwiek, ktory ma zanikac po przekroczeniu 3000? :cool1:[br]Dopisany: 01 Wrzesień 2008, 13:26 pm_________________________________________________

dzieki za porade i najpierw sprawdze filtr paliwa,ale musze ci powiedziec ze jesli chodzi o metaliczny dzwiek przy przyspieszaniu to jest cos takiego tylko tego nie powiazalem z reszta.kiedy dodaje gazu auto przyspiesza normalnie(przynajmniej nie zauwazylem zadnej zmiany)ale slychac wlasnie metaliczny dzwiek ktory ciezko opisac i jest proporcjonalny do wsciskania pedalu gazu.

moze turbina sie konczy i wirnik ociera o obudowe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rzeczywiscie na poczatku myslalem ze to turbina,ale auto nie stracilo wcale osiagow,przyspiesza tak samo jak przedtem.

marbol, na jakiej podstawie stwierdzasz że to nie paliwo? Bardzo podobne (poza metalicznym dźwiękiem) objawy ma zapchany filtr paliwa, bądź zbyt słabe ciśnienie pompy paliwa. W wypadku napinaczy wcale nie musi się to objawiać drganiami...

Luki105 ja dzisiaj w nocy zjechałem z dłuższej trasy (1000km) i poza szuraniem przy przyspieszaniu samochód nie sprawiał problemów... więc jak narazie nie musisz się martwić... Wiadomo już co z Twoją a4? Szukałeś już czegoś?

dopiero za dwa tygodnie zjezdzam do kraju wtedy zamierzam zostawic moj traktor u jakiegos magika,martwil mnie powrot 1800km ale troche mnie uspokoiles.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim lekarstwem a trzęsienie całym samochodem jest KLIMA. Całą zimę walczyłem z trzęsącym się samochodem i trzęsienie malało lub nie było go wcale gdy włączyłem podgrzewanie tylnej szyby, fotela w lecie nawet zapomniałem o problemie ponieważ jezdźę cały czas z klimatyzacją i na światłach. Zauważyłem, że jeśli obciążę samochód czymś dodatkowym jest wszystko ok nawet włączone światła mają wpływ na minimalizacje drgawek.

Moim półśrodkiem na wytrzymanie z trzęsieniem jest obciążenie samochodu. Czy wy też macie coś takiego?? Czy może miał ktoś coś takiego i się tego pozbył??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

musashi :) Już spieszę z odpowiedzią :) Mianowicie przykładowo przy obrotach 1300 i na 4 biegu dodajemy mocniej gazu... samochód zaczyna przyspieszać w silniku słychać metaliczne tarcie, fakt również na początku myślałem że powodem może być umierająca turbina, następnie po dojściu mniej więcej do 2900 tarcie zaczyna znikać.... i aż do 4500 nie występuje wogóle... Gdy nie będziemy dodawać mocniej gazu i będziemy przyspieszać równomiernie tarcie nie będzie występować... tymczasem osiągi są takie same jak przed tarciem :)

krecha2 u Ciebie występują problemy z dawką paliwa... gdy włączasz klime, bądź ogrzewanie tylniej szyby samochód zaczyna pobierać większą dawkę paliwa na jałowym...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

musashi :) Już spieszę z odpowiedzią :) Mianowicie przykładowo przy obrotach 1300 i na 4 biegu dodajemy mocniej gazu... samochód zaczyna przyspieszać w silniku słychać metaliczne tarcie, fakt również na początku myślałem że powodem może być umierająca turbina, następnie po dojściu mniej więcej do 2900 tarcie zaczyna znikać.... i aż do 4500 nie występuje wogóle... Gdy nie będziemy dodawać mocniej gazu i będziemy przyspieszać równomiernie tarcie nie będzie występować... tymczasem osiągi są takie same jak przed tarciem :)

krecha2 u Ciebie występują problemy z dawką paliwa... gdy włączasz klime, bądź ogrzewanie tylniej szyby samochód zaczyna pobierać większą dawkę paliwa na jałowym...

nie podpuszczaj ludzi... jadac 1300-1400 obrotow na 4tym biegu i dodajac do tego gazu z premedytacja mordujemy dwumasa.

dla silnika rowniez nie jest to dobre.

byc moze dzwiek o ktorym mowisz, to wchodzaca na obroty turbina. n75 steruje na 100%, natomiast cisnienie spalin jest niskie stad niskie obroty turbo ale dzieki kierownicom juz pompuje.[br]Dopisany: 02 Wrzesień 2008, 09:24_________________________________________________

Moim lekarstwem a trzęsienie całym samochodem jest KLIMA. Całą zimę walczyłem z trzęsącym się samochodem i trzęsienie malało lub nie było go wcale gdy włączyłem podgrzewanie tylnej szyby, fotela w lecie nawet zapomniałem o problemie ponieważ jezdźę cały czas z klimatyzacją i na światłach. Zauważyłem, że jeśli obciążę samochód czymś dodatkowym jest wszystko ok nawet włączone światła mają wpływ na minimalizacje drgawek.

Moim półśrodkiem na wytrzymanie z trzęsieniem jest obciążenie samochodu. Czy wy też macie coś takiego?? Czy może miał ktoś coś takiego i się tego pozbył??

a logowales grupe 013?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...