Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Pompa SAI i problem 17831


Pysiek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Od dość długiego czasu świeci mi się check engine. Jak się okazało zawór zwrotny był zatarty, ale kondensat dostał się już po pompy SAI. Pompa teraz nie działa. I tu moje pytanie. Zna ktoś jakieś obejście elektryczne żeby wyłączyć tą pompę i żeby nie wyskakiwał błąd ? Da się to zrobić w VAGu ?

Jeżeli zły dział to przepraszam i proszę o przeniesienie.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz 3 wyjścia:

1. Wymiana na sprawną

2. Odłączenie pompy i wstawienie odpowiedniego rezystora czy jakiegoś tam badziewia :decayed: (jest o tym na necie)

3. Wyłączenie przez tunera czy innego kumatego w ECU i wypieprzenie pompy z pozostałym jej osprzętem (zawór kombinowany, wężyki czy co tam jest)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana na inną... musiałbym wymienić wężyk który idzie koło kolektora bo jest poszarpany, zawór zwrotny bo jest zatarty(chyba że by się udało naprawić) no i pompa... Chyba nie jest opłacalne, skoro spalania mi to nie podniosło ;)

Co do tunera, sam bym w vagu tego nie zrobił ? Robił ktoś takie coś ?

Rezystor ? Mówisz że pomoże ? Pompa z tego co pamiętam działa tylko przez parę sekund, a rezystor by chyba "działał" cały czas. Dobrze myślę ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rezystor nie pomoże na bład, ten system diagnozuje sie jeszcze po wskazaniach bodajże sondy gdy pompa sie załancza, tak że nie będzie to takie proste chociaż nie jestem pewny czy w 1.6 tez tak jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompa działa tyle na ile ją ecu włączy, gdzieś czytałem o tym rezystorze ale to by szukać i się bawić, ja tylko wiem że coś takiego jest możliwe, jak Ci się chce to próbuj. Wyłączenie w ecu zazwyczaj sporo kosztuje i korzystnie jest to zrobić przy podnoszeniu mocy co w tym wypadku odpada.

Najszybciej i najskuteczniej będzie kupić sprawną pompę, poszukaj może na forum ktoś ma:wink:

Vagiem ponoć można coś zdziałać ale nie jest to takie proste.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam taka pompę na handel za małe pieniądze ale trochę wyje jak odkurzacz ale sprawna pozatym i nie generowała błędów, zmieniłem na mniej wyjaca:decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie próbowałeś "modu" ze śrubkami zamiast nitów, u mnie po tym zabiegu jest sporo ciszej bo wyła tragicznie:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dalem za druga pompę raptem 60 zł z wysyłka a moja pompa nie ma tych nitów juz jest inaczej zbudowana, widziałem ten myk ale ja juz mam inna pompę trochę, ale mam zamiar ja jakoś rozebrać i zobaczyć jak to wygląda w srodku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niech naprawi ten układ bo za chwilę będzie problem z katem i drugą sondą a jej programowo to prędko nie wyłączy tak w 2.0 ALT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli niesprawna pompa SAI może zepsuć sondy i kata ? Czy można jeździć cały czas na zepsutej pompie ? Jeżdżę już tak od stycznia, i różnicy nie widać. Co do pompy, to moja pompa jest sklejona (?) Chciałem ją rozebrać wyczyścić, ale nie chciałem nic robić na siłę. Ma ktoś może schemat ten pompy ? I schemat podłączenia jej ? Bo pasuję się tym w końcu zająć.

Wie może ktoś ile kosztuje zawór zwrotny do SAI który jest tóż przy pokrywie zaworów ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...