Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Pedał sprzęgła coraz cięzej chodzi


Szymon_Irl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, posiadam a4-ke b5 1.9TDI AJM od października i autko ogólnie jest ok tylko skrzynie już wymieniałem wraz z łożyskiem oporowym. Od jakiś 2 miesięcy zaczynają się dziać jaja ze wspomaganiem kierownicy, coraz ciężej chodzi ale nie był to taki problem aż do jakiegoś tygodnia wstecz. Od tygodnia zaczęły się dziać jaja także ze sprzęgłem, pedał bierze u samej góry odkąd mam samochód (ale nie ślizga nawet z pełną przyczepą pod górkę) ale teraz dosłownie z dnia na dzień pedał staje się coraz twardszy. Noga aż boli po jeździe w korku. Miałem do porównania identyczną a4 1.6 i pamiętam jak chodziło mi wcześniej więc jestem pewien że "ten typ tak nie ma". Brat ma znowu identyczna ale z silnikiem ahu i rozwaloną dwumasę w detal i u niego właśnie tak ciężko chodzi pedał.

Macie jakieś sugestie w co bić? Ja widzę kilka opcji ale nie wiem właśnie co jest najbardziej prawdopodobne i od czego się zabrać.

- płyn hamulcowy?

- wysprzęglik?

- docisk?

- czy sama dwumasa? dodam że jak wymieniałem skrzynie to już widziałem że dwumasa raczej już nie działa jak powinna bo nie sprężynowała jak nią ruszałem tylko jak ją przesunąłem tak została (ale bardzo ciężko było ją ruszyć) wymiana skrzyni była w listopadzie 2012.

- a może jeszcze coś innego...

Jeszcze muszę się tym cholernym wspomaganiem kierownicy zająć bo identycznie robi się coraz gorsze ale płyn jest czarny więc raczej od tego zaczne

Dzieki z góry za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponieważ mam ten sam silnik tylko w kombi podłącze się z pytaniem.

Wczoraj jadąc autem pedał sprzęgła po jego wciśnięciu pozostał na swoim miejscu ( wciśnięty ). Nie mogłem włączyć biegu. Po wyłączeniu silnika podniosłem go ręką i jakby objaw ustąpił, bo potem jeździłem po mieście i sprzęgło działało normalnie. Miał ktoś z Was taki przypadek ? Czyżby kończyło się sprzęgło, czy może to coś innego ?

Dzięki za podpowiedzi, bo nie wiem czy jechać na warsztat czy to tylko jakiś dziwny zbieg okoliczności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Być może to zbieg okoliczności ale w takim silniku ostatnio wymieniałem sprzęgło (180kk przejechane). Było bardzo cienkie i docisk miał wykruszone wokół 2 zęby już (ewidentnie nie był w dobrym stanie) ale moją uwagę przykuł wysprzęglik/siłownik, który ewidentnie miał porwaną osłonę i chodził (w rękach) ciężko a objawy były identyczne jak piszesz ppaw10 stąd w pierwszej kolejności zainteresował bym się samym wysprzęglikiem, żeby nie ładować się od razu w niepotrzebne koszty (tutaj może być konieczność wym. płynu hamulcowego przy okazji bo na nim działa wysprzęglik). do AJM pasuje Sachs 6284 009 938 (190PLN). Ja jednak nie wiem czy ostatecznie pomógł wysprzęglik czy też samo sprzęgło bo i tak było do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...