Skocz do zawartości
IGNOROWANY

mocno kopci zimny silnik


dero686

Rekomendowane odpowiedzi

kabel mam ale jest problem z laptopem chyba , program zainstalowany kabel podłączony , na laptopie pisze że sprzęt gotowy do działania a nie moge włączyć bloków pomiarowych ani nic na vag-u... sprawdzę na laptopie kolegi tylko napiszcie czego mam zrobić logi ? czy wszystkiego co piszą na tej stronie : http://a4-klub.pl/diagnostyka-vag-32/tdi-diagnostyka-aktualizacja-20-viii-2012-a-12031/ chodzi o próbe statyczna i dynamiczną tylko ? czy sprawdzić te "podstawowe procedury diagnostyczne "termostat,przepływomierz itp." i zrobić tego też logi i wstawic na forum ? napiszcie tylko czy zrobić logi wszystkiego a jak nie trzeba to napiszcie tylko czego . dzisiaj wieczorem powinienem mieć logi jeśli kolegi laptop odpali vaga .

A jaki masz tam Windows...? I co za program diagnostyczny...?

Logi nalezy zrobic np. takie jak w tym watku...

http://a4-klub.pl/diagnostyka-vag-32/prosba-analize-logow-dynamicznych-277892/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

próba statyczna :

2w7f.jpg

tkv5.jpg

rpgl.jpg

t5t4.jpg

q5vz.jpg

0gu4.jpg

xdlq.jpg

próba dynamiczna :

49s1.jpg

kwrc.jpg

p5l1.jpg

2pi.jpg

wq32.jpg

32e8.jpg

robiłęm to pierwszy raz , mam nadzieję ze dobrze i ze dowiem się co jest nie tak (dzisiaj raz zacięły sie kierownice w turbinie a były czyszczone 2 miesiące temu) została pzreruszana gruszka pompką podciśnieniową i kierownice zaczęły chodzic płynnie . te poróby były robione na ciepłym silniku wtedy słąbo kopci , najgorzej na zimnym silniku wtedy szaro kopci mocno , i zauważyłęm teraz że nawet na ciepłym silniku gdy go odpalam to kręci pare razy dłuzej niz kiedyś i się zatrzęsie przy odpaleniu mocno .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IC słabo spełnia swoją role, obejrzyj go bo może jest zawalony błotem, druga możliwa przyczyna to turbina jest w stanie ogoni, trzecia upał na dworze

czip ma nie zdjęty ogranicz doładowania przez co turbo dmucha za mało, to będzie jedna z przyczyn że auto kopci

problem z przycinającymi się kierownicami turbiny może być spowodowany owym czipem albo usterką mechaniczną

czip jest niedopracowany, jest sporo paliwa a mało powietrza, ale nie jest nieszkodliwy dla silnika, o dwumasie się nie wypowiem bo jeżeli padł dwumas to wiadomo dlaczego

nie drży dwumas?

zrób 000 bacis setting bo masz do poprawy statyczny kąt wtrysku, pewnie ktoś postawi właśnie wielkie oczy skąd ja wiem że kat jest zły, a no nie wiem ale lata praktyki podpowiadają mi ze powinien być zły

sens kręcić silnik powyżej 4000obr żaden wiec poco męczyć silnik skoro nic to nie wniesie mądrego w logach, za to wniosło by robienie logów od 1000obr, przynajmniej było by widać przy jakich obr wstaje turbina i jakie czasy auto wykręca choć ja tam 120km widzę...pod warunkiem że logi były robione w 2 dwie a nie 5 osób

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zbytnio nie zrozumiałem , turbina w stanie ogoni ? ic widziałem ze duża temperatura byłą na postoju ale w czasie jazdy chyba spadła..

Ale niemozliwe że z chipa zrobili złego bo było przez 3 lata wszystko wporzadku , dopiero teraz zaczał kopcić

jaki ogranicznik doładowania ? moze turbo juz nie dmucha jak powinno albo zaworek popsuty czy coś i kierownice odpowiednio w turbinie nie pracują ?

dwumas nie klepie , tylko sprzęgło łapie prawie na samym koncu ale się nie uślizguje jeszcze (więc pewnie sama tarcza jest słaba juz) raczej ie zmienię bo planuje zmianę auta na benzynę...tylko musze ogarnąć żeby nie kopciło bo nikt mi tego nie kupi

kąt wtrysku sprawdzali mi na warsztacie vcds taki wykres ze skalą o ile się nie mylę ? i ustawili to odpowiednio

jak zrobić bacis setting ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak by było wszystko dobrze to i teraz by nie kopcił...

wchodzisz w engine i masz zakładkę Basic Setting, i logujesz 000, a ktoś na jakimś tam zakładzie co to sprawdzał może miał o tym nie wiele więcej pojęcia niż ty...wymień filtr powietrza jak stary, zmień stacje paliwa, zatankuj zwykłe nie to droższe paliwo, poziom wiedzy masz za niski by ogarnąć auto no chyba że ktoś ci jak małemu dziecku wytłumaczy po kolei krok po kroku co należy zrobić, ja opisałem każdą możliwość, wyłożyłem kawę na ławę ale widać z marnym skutkiem, nie zrobiłeś wszystkich logów a może w logach tych których nie ma jest przyczyna problemu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyjąłem wtryski , 2,3 i 4 było sucho a w 1 cyl. jak wyjąłem wtrysk to było duzo oleju jak włożyłem drut to 4mm mokry od oleju , wiec przyczyna kopcenia napewno tam siedzi , wtryski dałem do sprawdzenia do zakładu regeneracyjnego sprawdzili i wszystkie wtryski dają odpowiednie cisnienie i dawke . wiec w 1 cylindrze to olej , w pozostalych jest sucho .

więc co robić ? głowice zdejmować i oceniać stan pierścieni, cylindra , dziura w tłoku... nie wiadomo .

---------- Post dopisany 09-07-2013 at 16:25 ---------- Poprzedni post napisany 03-07-2013 at 17:23 ----------

głowica zdjęta , przyczyną kopcenia byłą prowadnica zaworu która sie zatarła i chodziła razem z zaworem w głowicy przez co uszkodziła głowicę i nowa prowadnica sama wypada z głowicy

czy ktoś sie orientuje ile kosztuje gdzieś w zakładzie przerobienie tej jednej dziury na większą prowadnicę ? czy trzeba głowice zmienić ?

---------- Post dopisany at 12:26 ---------- Poprzedni post napisany at 16:25 ----------

głowica byłą dana do obróbki pod większa prowadnicę , odrazu zmieniona reszta zawory dotarte i planowana glowica , koszt części i zrobienie głowicy 260zł , a wymiana samemu , więc niedrogo :wink: najważniejsze że już nie kopci

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...