soku11 Opublikowano 3 Czerwca 2013 Opublikowano 3 Czerwca 2013 Hej, Niestety po pół roku "bezawaryjnej" jazdy pojawił się pierwszy bardziej poważny problem w moim aucie. Objawy to tak jakby niepalenie na wszystkie gary. Dzieje się tak TYLKO przy odpalaniu, nie zawsze i chyba niezależnie od temperatury silnika. A wygląda to tak, że po przekręceniu rozrusznikiem auto ma jakieś 200 obrotów/min a dopiero po sekundzie budzi się reszta silnika i działa już ok. W czasie jazdy nie ma żadnych dziwnych akcji oprócz tego że obroty od zawsze trochę na luzie falowały i czuć wibracje budy (bardzo delikatnie) oraz dwa razy zatrzymując się obroty zaczęły falować więcej więc i większe wibracje były. Mocy ma tyle ile miał. Jedynie to odpalanie jest problematyczne. Moje podejrzenie (w związku z falowaniem) pada na cewki. Przy odpalaniu działa tylko jeden cylinder, potem jak się silnik pokręci to załącza się drugi. Co wy na to? Aha - auto ma podtlenek gazu - nie wiem czy ma to znaczenie. Na FISie nie widzę żadnych kontrolek i tym podobnych. Z góry dzięki za pomoc i sugestie.
kicker Opublikowano 6 Czerwca 2013 Opublikowano 6 Czerwca 2013 Podpinałeś VAGa?? bez tego ani rusz! oszczędzisz czasu trochę. Jakim olejem masz zalany silnik? jaki przebieg? Też mi się tak czasami dzieje ale tylko gdy auto stoi nockę, potem słońce nagrzewa maskę i wszystko co pod maską (reduktor), auto odpala od razu z gazu, a temp reduktora jest faktycznie niższa niż temp. na czujniku i stąd to dławienie.
soku11 Opublikowano 6 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 6 Czerwca 2013 Nie podpinałem bo nie mam Teraz przez dłuższy czas problem nie występował - może wilgoć? Olej to półsyntetyk 10W40 z tego co pamiętam. Przebieg wg licznika 190 k, a realnie pewnie ze 250k.
kicker Opublikowano 6 Czerwca 2013 Opublikowano 6 Czerwca 2013 Miałem przypadek że reduktor nie obniżał ciśnienia, walił ile się dało przez co wtryskiwacze gazowe przepuszczały gaz do komory i też były problemy z odpalaniem z tym że podczas ostrej jazdy silnik szarpał-przerywał. Świece wymieniałeś ? Jeśli masz zamiar jeździć autem kup jakiś prosty fejs na alledrogo (60zł) bo bez VAGa można strzelać i wymieniać graty na pałę W porze zimowej podczas rozruchu zimnego silnika miałeś terkotanie w silniku? takie trrrrrrr i wszystko ładnie działa?
soku11 Opublikowano 29 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 29 Czerwca 2013 No to chyba będę musiał zainwestować w interfejs... Potem tylko dobrać program skądś. Miałem miałem - nie wiem od czego to ale teraz rzeczywiście ucichło Na sekundkę przy odpaleniu i też nie zawsze? A na co to wskazuje? ---------- Post dopisany 29-06-2013 at 21:59 ---------- Poprzedni post napisany 06-06-2013 at 14:38 ---------- Auto było w warsztacie. Próbowali przez godzinę powtórzyć błąd i nie udało się. Dzisiaj też po kilku odpaleniach nic się nie działo. Ma ktoś jakiś pomysł co i jak sprawdzić?
kicker Opublikowano 15 Lipca 2013 Opublikowano 15 Lipca 2013 Terkotanie to uwalone napinacze łańcucha który spina wałki. "Przy odpalaniu działa tylko jeden cylinder, potem jak się silnik pokręci to załącza się drugi." Jak Ty to sprawdziłeś ? Zajrzyj na dział SPOTy w Warszawie, tam chłopaki na pewno mają VAGa i Ci podłączą auto za mniejszą kasę niż jakikolwiek macher.
soku11 Opublikowano 24 Lipca 2013 Autor Opublikowano 24 Lipca 2013 A czy to terkotanie może być połączone z aktualnym problemem? Bo mi tylko terkotało w zimę - teraz absolutnie nic nie słychać. Na kompie nie ma żadnych błędów :/
kicker Opublikowano 24 Lipca 2013 Opublikowano 24 Lipca 2013 Terkotanie "raczej" niema wpływu na odpalanie. Ja nie mam z tym żadnych problemów a terrrrrkotanie pojawia się co któreś odpalenie. Odłącz całkowicie LPG. Jeździj na PB i zobacz czy coś się zmieniło. Świece zmieniałeś ?
soku11 Opublikowano 16 Sierpnia 2013 Autor Opublikowano 16 Sierpnia 2013 Wydaje mi się, że problem został zdiagnozowany. Poczytałem trochę w internecie i na podstawie własnych przemyśleń do dzisiaj problem ani razu nie wystąpił już od ponad tygodnia (odpalam auto prawie codziennie). A sam problem to odpowietrzenie baku - a konkretnie słabe odpowietrzenie baku. Odkręciłem trochę korek od wlewu i odpala jak malina. Teraz tylko zdiagnozować co poprawić/wymienić - to zapewne jakiś zawór szwankuje.
eskobar6 Opublikowano 6 Stycznia 2014 Opublikowano 6 Stycznia 2014 kolo filtra powietrza masz zaworek pewnie cewka siadla
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się