Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Swiecaca sie kontolka ABS i ASR po ruszeniu,po ponownym uruchowmieniu nie swieci


raffaele2

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,mam problem,gdy odpalam samochod i rusze po chwili zapala sie ABS i ASR i siewieca,jak stane i wylacze silnik i wlacze ponownie juz nie siwieci

Podlaczylem Vag,i oto rezultat:

VCDS-Lite Version: Release 1.2

Sunday, 02 June 2013, 19:11:18:0

Control Module Part Number: 8E0 614 111 AH

Component and/or Version: ABS/ASR 5.3 FRONT D10

Software Coding: 00012

Work Shop Code: WSC 06435

VCID: 64BB2F93E743

1 Fault Found:

00285 - ABS Wheel Speed Sensor; Front Right (G45)

30-00 - Open or Short to Plus

Co to moze byc?I jak to naprawic?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

00285 - ABS Wheel Speed Sensor; Front Right (G45)

30-00 - Open or Short to Plus

Czujnik przedni prawy -obwód otwarty lub zwarcie do plusa. Także wyciągal bym go i zobaczył czy nie ma na nim opiłków metalu i czy wieniec na przegłubie jest cały. I czy czasem w kostce nie ma wody :) A po następnym odpaleniu jak zgasnie to ABS jest??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak sie zgasi i pownownie uruchomi i nie swieci to abs jest.

---------- Post dopisany at 20:36 ---------- Poprzedni post napisany at 20:34 ----------

prawy czujnik to jak to sie ptrzy,ja mam anglika,kierownice po prawej stronie czy to bedzie prawa strona,czy jak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawy przód, ten od strony kierowcy. A jak będziesz wyciągał to sprawdź koszyk czy jest ciasny. Brat miał podobny problem, czujnik się delikatnie wysuwał i tracił odczyt. Niestety nie pamiętam jaki tam był kod błędu.

Przy wkładaniu wciśnij czujnik do końca i lekko przekręć to czujnik się cofnie lekko i nie będzie tarł o pierścień absu

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czujnik ABS z przodu znajduje się w zwrotnicy idzie do niego ten kabelek który przechodzi przez otwór w środku zwrotnicy.

na tym zdjęciu go dobrze widac u góry

74536969_2_644x461_zwrotnica-lewa-passat-b5-audi-a4-zdjecia.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego czujnik jest dobry tylko szczelina jest za duza i nie liczy impulsów. Jak by był uszkodzony to cały czas byłby błąd a nie jak się przekroczy 15km/h

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czylico mam zmienic?Dzis probowalismy ten czujnik wykrecic ale nie dalo rady,czy wogole sie go wykreca i jak?obrocilismy nim pare razy,i teraz swieca sie kontolki caly czas,moze cos sie uszkodzilo.niewiem co z tym zrobic,moze ktos opisze czy ten czujnik sie wyjmuje i jak,oraz jak kolega mowi ze szczelina za duza to co z tym zrobic?Pomozcie prosze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 100% uwaliłeś czujnik ABS. Rzadko spotykałem się z tym żeby po odkręceniu śrubki mocującej czujnik do zwrotnicy czujnik wychodził w całości. Podłącz Vag'a i zobacz czy na pewno jest błąd tego czujnika,następnie rozwal go młotkiem i śrubokrętem,wygrzeb wszystko co po nim zostało wyczyść otwór w który wchodzi czujnik papierem ściernym, nasmaruj i wsadź nowy przykręć z czuciem śrubkę i po robocie :decayed: a i wyczyśc z rdzy wieniec ABS'u :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry za wprowadzenie w błąd. Zapomniałem ze w A4 jest wciskany czujnik w zwrotnice a nie do niej skręcany. Ale to nie zmienia faktu ze prawdopodobnie go uszkodziłes. Podlącz vaga i zobacz czy to ten czujnik padł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znajomy wyciagał takimi szczypcami wygietymi ( coś jak te http://infobot.pl/r/2e6U ) na przeciw wagę. Ale jak masz zamiar go wymienić to go rozwal w choooy :) Nie wiem czy w a4 jest tak jak w A6, tzn nie wiem czy siedzi tam miedziana tulejka w zwrotnicy i w to wchodzi czujnik :P

A odległość w a6 czujnika od koronki to 0.25mm, w praktyce wygląda to tak jak by czujnik prawie dotykał koronki :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprościej popatrz gdzie kabel wchodzi w bude wyciągasz tą gumową uszczelke i masz wtyczke:P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kostkę masz jakieś 10cm za tą gumową uszczelką w nadkolu, pociągnij za kabel. Co do wyciągnięcia czujnika to podlej go WD40 i najpierw rozruszaj, pokręć nim na boku, nie szarp się. Dziwi mnie że masz problem bo robiłem z czujnikami już w trzech A4, dwa to angole, rude pod spodem... Zawsze wystarczyło oblać WD, przekręcić w bok i później wyciągać wykręcając w prawo i lewo. I jeszcze w kwestii czujnika. Nie pamiętam ale chyba jak miałem wysunięty czujnik daleko to też mi od razu zaświecała się kontrolka (po pierwszym ruszeniu, później chyba zawsze) do czasu wciśnięcia go.

Pamiętaj by przed włożeniem czujnika wyczyścić gniazdo, sprawdzić czy koszyk jest ciasny. Później przy wkładaniu czujnika wciśnij do końca i koniecznie przekręć trochę bo inaczej nowy czujnik zatrze się na pierścieniu absu

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...