Tommy Gun Opublikowano 26 Czerwca 2013 Opublikowano 26 Czerwca 2013 Potrzebuję podpowiedzi jak poznać kończącą się wiskozę. Czy na zgaszonym silniku ma po zakręceniu stawiać opór czy w miarę swobodnie się zakręcić ?? Jak gaszę silnik i wiatrak kręci się jeszcze kilka chwil to wiskoza jest sprawna czy wyrąbana ?? Z góry dziękuję
quadysz Opublikowano 26 Czerwca 2013 Opublikowano 26 Czerwca 2013 moze sie skonczyc na dwa sposoby, tzn moze byc zablokowane (silnik sie wolno nagrzewa) albo luzne (silnik sie przegrzewa), zablokowane sprawdzasz na wylaczonym silniku probujac zakrecic wentylatorem, jak sie zakreci to ok, a luzne, heh na rozgrzanym silniku ponoc trzeba kijem od miotly probowac zablokowac wentylator, byle nie na sile :D ale nie probowalem osobiscie :D
Tommy Gun Opublikowano 26 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 26 Czerwca 2013 U mnie jest tak że po zgaszeniu silnika chwilkę się kręci. Natomiast na zgaszonym jak nim zakręcę to po chwili się zatrzymuje. Pamiętam że jak mieliśmy a6 2.5 tdi to na zgaszonym ciężko było zakręcić wiatrakiem.
quadysz Opublikowano 26 Czerwca 2013 Opublikowano 26 Czerwca 2013 jest ok, ono ma caly czas opor, jest zalane takim olejem co gestnieje w wyzszych temperaturach, mozliwe ze mieliscie uwalone w 2,5tdi
Tommy Gun Opublikowano 26 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 26 Czerwca 2013 Ok dzięki wielkie. Miałem chwilkę problem z układem chłodzenia, skończyło się na wymianie uszczelki a i przy okazji sprawdzamy wszystko wokół. Przy okazji zmieniam też termowłącznik wentylatora. Mechanik który ogarniał m.in rozrząd w moim aucie, źle założył termostat wraz z oringiem i osadził go na silikonie....
Łukasz13 Opublikowano 30 Czerwca 2013 Opublikowano 30 Czerwca 2013 Na nie rozgrzanym aucie powinno kręcić sie dosyc wolno i powino dac je się zatrzymać ręką np. w rękawiczce, po dodaniu gazu nie powinno robić "wichury", tak sprawdzasz czy nie jest zablokowane na stałe. Na porządnie rozgrzanym silniku tak że cała chłodnica musi byc gorąca czyli np. po dłuższym postoju w korku czy coś wiskoza się zasprzęgla czyli ciężko ją zatrzymać ręka a po dodaniu gazu robi się przeciag pod maska powinieneś to usłyszeć jak jesteś na zewnątrz, wtedy wiskoza jest sprawna.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się