Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[2.5TDI AKE] Ciężko odpala jak zimny


LeszekA6

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Problem dotyczy A6 C5 z silnikiem 2.5 TDI AKE (2 generacji). Auto jak zimno (temp. ok. poniżej 10 stopni) odpala od "strzała". Jak silnik nagrzany również ładnie pali. Problem jest gdy na zewnątrz temp. jest powyżej 12 stopni i auto postoi kilka godzin. Np. w upalne dni po pracy.

Wtedy muszę kręcić jakieś 5 sekund aż odpali i mocno zadymi. Później już ładnie pali. Jak silnik ciepły nigdy nie kopci.

A6tka jeździ całkiem przyzwoicie. Wałki praktycznie zero zużycia, turbina czyściutka bez luzów itd., wtryski 10tyś. km temu robione, cały dolot wyczyszczony z sadzy. Oleju nie ubywa od wymiany do wymiany.

Problem pojawił się około miesiąca temu. Wcześniej potrafił dymić po odpaleniu zimą. Mam wrażenie że jest coraz gorzej.

Pytanie co może być przyczyną takiego dymienia. Co sprawdzić? Świece grzeją w takich warunkach pogodowych?

Dorzucam logi, może coś więcej z tego powiecie.

000 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

001 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

003 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

004 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

007 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

008 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

010 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

011 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

013 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

014 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

018 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

bs

000 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

003 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

004 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

011 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

dynamiczne

003 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

011 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Pomóżcie, bo nie bardzo już wiem co myśleć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem czy to zwiazane ale wyglada na to ze przeplywomierz siedzi. Dla pewnosci zrob loga 008D. jezeli (a pewnie tak jest) wartosci kolumny "smoke/maf limitation" (czy jakos tak) sa mniejsze niz torque lim. (przy pelnym bucie) to prawd tak jest. Oczywiscie sprawdz szczelnosc dolotu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do przepływki, to się zgadza. Na dniach wymieniam na nową. Ale to chyba nie ma nic do długiego kręcenia i dymienia przy odpalaniu? Dolot sprawdzałem kilka razy. Jest szczelny.

Pompa miała wymieniony sterownik bo padł z winy czujnika w zbiorniku. Jak wiadomo vp44 jest bardzo wrażliwe na powietrze. Od tego czasu sprawowała się (i chyba nadal) bardzo dobrze. Nie tak dawno z mojej ciekawości znajomy pracujący w boschu podpinał ją pod kompa.

Jeszcze jeden fakt o którym zapomniałem wcześniej napisać. Pierwotnie siedział tu silnik AKN a teraz jest AKE II generacji z przebiegiem hmm.. teraz nie pamiętam ale całkiem fajnym. Zanim przepływka zaczęła robić takie numery jechał jak fabryczny AKE. Wielokrotnie porównywane.

A może czujnik temp. robić takie problemy?

Mam takie wrażenie, że gdy jest zimniej to odpala na "tyk". Wtedy też kontrolka świec chwilę dłużej świeci. Jak jest rozgrzany również ładnie pali. Ale jak trochę bardziej przestygnie i jest dosyć ciepło to kontrolka tylko mrugnie i nie słychać przekaźnika świec i trzeba już dłużej kręcić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to o zapalaniu nagrzanego postanego

http://a4-klub.pl/silniki-diesla-29/problem-odpalaniem-cieplym-silniku-prosba-pomoc-278983/

jezeli ten silnik to skladak AKN-AKE to ciezko rokowac czy to "bo cos sie popsulo" czy "bo podzespoly nie pasuja wlasciwie"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik przerzucony z całym osprzętem. Co do reszty z linka, to pali "postany ciepły". Ciężko pali w temp. wody około 30-40 stopni. Wcześniej jeździł poprawnie tak jak powinien, więc podzespoły raczej pasują. Aku niecały rok, rozrusznik kręci żwawo. Przepływka na dniach będzie ori nowa.

Wymieniłem czujnik temp. i jest lepiej jak zimny. Zobaczymy jak postoi co będzie. Jak będzie dalej problem to może zmiana programu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...