Gość Kaziu_Wichura Opublikowano 19 Grudnia 2006 Opublikowano 19 Grudnia 2006 Właśnie podpiąłem Vaga co by sobie temperatury silnika zbadać a tu taka bardzo przykra niespodzianka (z tego względu, że mam trochę do już do wydania kasy na samochód). Wypluł takie błędy. 2 faults Found: 16486 - Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too Low P0102 - 35-10 --- Intermittent 00561 - Mixture Adaptation 15-00 - Adaptation Limit (add) Not Reached Po wykasowaniu obu błędów pojawia się tylko ten drugi non stop, czyli nie może komp doregulować mieszanki. Oznacza to śmierć przepływki??? Samochód wcześniej palił trochę więcej ale żeby nadzwyczajnie zmulony był nie zauważyłem. Jedyne co to stawał się toporniejszy często po "dobrym" nagrzaniu się (powiedzmy po 30 minutach jazdy). Proszę o pomoc. Jestem załamany... . Pozdrawiam
pre_pl Opublikowano 19 Grudnia 2006 Opublikowano 19 Grudnia 2006 16486 - Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too LowP0102 - 35-10 --- Intermittent 16486 - Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too Low P0102 - 35-10 --- Intermittent błąd nieregularny, zapisz (zrobione ), skasuj i sprawdź jutro po robocie. Jeśli się pojawi, będzie trzeba pomierzyć napięcia we wtyczce do G70. To niekoniecznie musi być przepływomierz do wymiany, zwłaszcza jeśli nie zauważyłeś spadku mocy.... (porób logi, może coś będzie widać) acha, widać masz ostatnio trochę problemów... kup jakiś płyn do elektroniki (czyszczenia), możesz poczyścic styki tych czujników z którymi masz problemy. Najtańsza naprawa , a czasem pomaga. Miernik masy masz przy filtrze powietrza, to ten z numerem 12: Wyciągasz z niego taki konektor : 00561 - Mixture Adaptation 15-00 - Adaptation Limit (add) Not Reached ten błąd możliwe, ze jest połączony w jakiś sposób z tym poprzednim
Gość Kaziu_Wichura Opublikowano 19 Grudnia 2006 Opublikowano 19 Grudnia 2006 też tak myślę. Bo przecież przepływka na wpływ na skład mieszanki. Gdzie można takie płyny kupić :?: nie wiem bo nigdy nie używałem.
pre_pl Opublikowano 19 Grudnia 2006 Opublikowano 19 Grudnia 2006 Gdzie można takie płyny kupić sklepy elektroniczne (z częściami ) albo allegro : http://allegro.pl/item151747538_plyn_do_plukania_elektroniki_cleanser_ipa_120_ml.html Środek do czyszczenia Cleanser IPA o pojemności 120 ml jakieś spray'e do przekaźników... takie tam chemikalia
Gość Kaziu_Wichura Opublikowano 19 Grudnia 2006 Opublikowano 19 Grudnia 2006 dzięki! Za dzisiejszą pomoc wiszę piwo [ Dodano: 21-12-2006, 23:24 ] okazało się, że spanikowałem. Nic poważnego. 30 sekund przy Vagu zaprzyjaźnionego speca i jest git.
skorpion Opublikowano 15 Lipca 2007 Opublikowano 15 Lipca 2007 wszystko fajnie tylko czy kolega mógłby wpisać co tez naprzyjaźniony szpec zrobił że jest oki, bo sam borykam sie dokładnie z tym samym problemem od dłuższego czasu )
Gość Kaziu_Wichura Opublikowano 16 Lipca 2007 Opublikowano 16 Lipca 2007 niestety nie podzielił się ze mną tą informacją. Powiedział tylko, że to jego własna metoda i wolałby jej nie ujawniać.
T-żółw Opublikowano 18 Lipca 2007 Opublikowano 18 Lipca 2007 kotlecik ale moze komus sie przyda mialem tak 3 Faults Found: 16486 - Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too Low P0102 - 35-10 - - - Intermittent 00561 - Mixture Adaptation 15-00 - Adaptation Limit (Add) Not Reached 16705 - Engine Speed Sensor (G28): Implausible Signal P0321 - 35-10 - - - Intermittent Czyszczenie przepustnicy + profilaktycznie wymiana swiec i - ZERO bledow
Jurekh Opublikowano 24 Lipca 2007 Opublikowano 24 Lipca 2007 mialem taki blad: 00561 - Mixture Adaptation 15-00 - Adaptation Limit (add) Not Reached wstepna wymiana sondy i rpzeplywki nie pomogly... wrocilem do starych... wymienilem termostat... pomoglo:) bledu juz nie ma auto pali w normie
skorpion Opublikowano 26 Lipca 2007 Opublikowano 26 Lipca 2007 witam , po zmaganiach na razie nic nie pomogło, co kilka dni ( w zależności od pokonywanych tras) pojawia się błąd 0561 i odczuwam spadek mocy po nagrzaniu. tak się zastanawiam co zrobił mechanik u kolegi: "Kaziu_Wichura", może komuś jakiś mniej tajemniczy spec wyjaśnił co należy zrobić. czekam nadal na sugestie
Blade50 Opublikowano 29 Lipca 2007 Opublikowano 29 Lipca 2007 Mam ten sam problem.Mi pali w miescie 17 -20 l/100km tylko jak w sobote pojechalem do mojego magika zaczelismy sprawdzac wszystko to okazalo sie ze porzedni wlasciciel pokleil wentylator i w trakcie testowania polamal sie i rozwalil mi chlodnice.jak wymienie czesi znowu zabiore sie do testowania a o wynikach powiadomie was.Pozdrawiam
skorpion Opublikowano 31 Lipca 2007 Opublikowano 31 Lipca 2007 w takim razie zmagajmy sie z tym razem a może cos wymyślimy ) zastanawiam się jeszcze nad zmianą świec z NGK na Bosch, może to coś pomoże , bo zaczyna mi brakować pomysłów
Gość Kaziu_Wichura Opublikowano 1 Sierpnia 2007 Opublikowano 1 Sierpnia 2007 A więc tak, po kolei: Na skład mieszanki chwilowej wpływ mają głównie: - przepływomierz - czujnik temperatury - położenie przepustnicy - sonda lambda Co powinno się zrobić? - wyczyścić dokładnie przepływkę - wyczyścić na blask przepustnicę - sprawdzić i porównać temperatury (vag, licznik, klimatronic) W zasadzie własnoręcznie już niewiele można zrobić w "domowych" warunkach. Dodatkowo trzebaby rzucić okiem na filtr powietrza oraz filtr paliwa, może czas już je wymienić? Sprawdzić szczelność całego układu dolotowego. Szczelność wydechu (niedogrzana sonda) Ciśnienie paliwa - może pompka nie wyrabia już? Odpiąć wtyczkę zaworka węgla aktywnego - może się przycina. Pomysłów więcej nie mam. Temat błędów mieszanki i to co je spowodowało jest głęboki jak studnia i tak na prawdę przyczyn może być tysiąc. Acha i jeszcze jedno, to, że błąd przepływki (16486) już się nie pojawia nie znaczy, że wszystko jest w porządku. Na ogół oznacza on umierający przepływomierz i nic tego nie zmieni. Warto byłoby sprawdzić jej stan poprzez pomiar na hamowni.
marad_co Opublikowano 15 Października 2007 Opublikowano 15 Października 2007 Witam, podbije temat bo mam podobne szopki, zero mocy autko mialo, fakt ze to seat alhambra ale silnik 1,9TDI i przeplywomierz byl padniety, wymienilem na drugi (uzywka ale myslalem ze bedzie ok) i teraz mam takie dziwne rzeczy. Do okolo 110km/h jest wszystko ok, powyzej natomiast jak depne w pedal to dzieje sie tak ze jakby moc mu spadala momentalnie i nawet jak zwolnie a potem przyspiesze drugi raz (chocby od 60km/h) to i tak nie ma mocy. Pomaga wylaczenie silniki i uruchomienie od nowa. Troche to wkurza bo przy wyprzedzaniu to masakra. Czy to moze byc przeplywonierz jednak walniety ? Na Vagu pokazuje dzis ten sam blad co powyzej ale nie kasowalem bledow po wymianie wiec moze zostaly stare. Jakies rady ?
letallec Opublikowano 16 Października 2007 Opublikowano 16 Października 2007 marad U ciebie to klasyczny notlauf. Zacznij od czyszczenia kierownic w turbinie.
marad_co Opublikowano 18 Października 2007 Opublikowano 18 Października 2007 marad U ciebie to klasyczny notlauf. Zacznij od czyszczenia kierownic w turbinie. A tak jasniej dla laika ?
pre_pl Opublikowano 18 Października 2007 Opublikowano 18 Października 2007 marad U ciebie to klasyczny notlauf. Zacznij od czyszczenia kierownic w turbinie. A tak jasniej dla laika ? notlauf - przyklejone nawet jest.... i jeszcze : http://www.a4-klub.pl/smf/index.php/topic,16376.0.html http://www.a4-klub.pl/smf/index.php/topic,16699.0.html http://www.a4-klub.pl/smf/index.php/topic,15828.0.html szukałem po 'notlauf', możesz jeszcze poszukać pod kątem 'kierownic turb'
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się