Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Dobór wtryskiwaczy, oraz wymiana pompy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, Panowie, mam kilka pytań. Na wstępie chciałbym zaznaczyć, że mowa będzie o silniku z Audi A4 Avant 1999 rok (pierwszy lift) 2.5TDi AKN 150KM.

Wtryskiwacze oryginalne z silnika mają oznaczenie 059 130 201 A e. Stałem się posiadaczem dwóch kompletów wtryskiwaczy w bardzo dobrym stanie, mój komplet z silnika, niestety już jest na wykończeniu.

Numery i różnicę postarałem się opisać/ zaznaczyć na zdjęciach.

Które z tych wtrysków współpracowałyby z moim silnikiem i komputerem?

Zaznaczam, że wymieniam również pompę, która była zamontowana, wraz z wtryskiwaczami o numerach 059 130 201 F, jest to pompa z nowszego rocznika, bodajże 2001. Różnicą tych wtryskiwaczy na pierwszy rzut oka, jest inny wtyk od wtryskiwacza sterującego, można fajnie łatwo przerobić, albo do bawić przejściówkę. Tak to niczym się nie różnią na zewnątrz.

Wtryskiwacze 059 130 201 E podejrzewam są od silnika AFB. Uszczelka ring jest wyżej, nie ma trzech dziurek na wtryskiwaczu, oraz inaczej wygląda środek tam gdzie nakręca się wąż ciśnieniowy od paliwa.

Dla mnie naprawy mechaniczne to żaden problem, ale komputerowe to czarna magia, planuję sam wymienić pompę, moje pytanie brzmi: czy nic nie poprzestawiam? Wtryskiwacze, już wymieniłem – żaden problem, pompy zaś jeszcze nie.

http://img10.imageshack.us/img10/4198/d2ng.jpg FOTO!

http://img547.imageshack.us/img547/1936/hfik.jpg FOTO!

Opublikowano

podaj numery Bosch, powiem ci co i jak

---------- Post dopisany at 17:59 ---------- Poprzedni post napisany at 17:55 ----------

nr vw audi to jedno a nr bosch to drugie, róznia sie też końcówką wtryskiwacza czyli rozpylaczem dsla,.

---------- Post dopisany at 18:07 ---------- Poprzedni post napisany at 17:59 ----------

AKN

AKN

0 432 133 822 059130202B KDAL53P30 DSLA142P770 0 433 175 178 VW Passat 2.5 TDI AUDI AKN 231 bar

0 432 133 823 059130202B KDAL53P30 DSLA142P770 0 433 175 178

akn automat

0 432 133 815 059130202C DSLA142P843 0 433 175 221 VW/AUDI AKN 231 bar

0 432 133 816 059130202C DSLA142P843 0 433 175 221 VW

AFB

0 432 133 836 059130201 DSLA142P683 0 433 175 142 AUDI AKN 221 bar

0 432 133 833 059130202 DSLA142P683 0 433 175 142 VW Passat 2.5 TDI

ten z końcówką F sie nie nadaje, chyba że masz komplet, ale tam jest większa końcówka,.

---------- Post dopisany at 18:13 ---------- Poprzedni post napisany at 18:07 ----------

wtrysk sterujący od AKE 180 ps tez ma E na końcu, końcówke 925

Opublikowano

2FH 043 213 382 5 (963) (MUB) WTRYSK, 2FH 043 213 382 3 (963) [MUB] WTRYSK STERUJĄCY -wtryskiwacze, które miałem w silniku

043 213 379 5 (288 E) [bOM] WTRYSK, 043 213 379 3 (683) [bTC] WTRYSK STERUJĄCY -pracowały wraz z pompą wtryskową

2FH 043 213 383 6 (963) WTRYSK, a sterujący siedzi w silniku już.

Mam 2 pełne komplety, F 6szt., oraz E 6szt.

Fajnie jakby działały te z końcówką F, ponieważ osobiście pojechałem z nimi na przegląd do serwisu.

Opublikowano

836 AFB wielkosć końcówki masz powyżej,. cisnienie otwarcia niższe 221bar

jeżeli ten masz już w silniku a reszta jest ori od AKNa, jakie masz korekcje wtrysków????

793 795 są od nowszych silnków, 155 i 163 konie, pompa z tego co wiem z nimi współpracująca nowszej generacji, niewiem czy elektronicznie ja ogarniesz,.

do tego one mają końcówkę DSLA 1025 także największą,.

wtryski może i bedą pasowały ciekawe jaką rezystancję mają cewki w jednym i drugim,,.

---------- Post dopisany at 20:47 ---------- Poprzedni post napisany at 20:46 ----------

ja do AKNa założłem komplet od AKE, smiga bez problemów, auto po chipie więc jak znalazł

Opublikowano

Korekcji nie sprawdzę, ponieważ kabel poszedł w strzępy, silnik nie odpala z powodu zatartej pompy. Zbieram informację co to tych wtrysków. Wtryski z końcówką F i innym gniazdem od sterującego, oraz pompa, jest z silnika 163 konnego. Walczyć z nimi?

Elektroniki i kodowania nie będę się tykał, ponieważ nie posiadam wyczerpującej wiedzy na ten temat. Zaciągnę auto do specjalisty.

Powiedz mi, czy bez problemu wymienię sam pompę bez blokady rozrządu? Nie poprzestawiam nic?

Opublikowano

pompa ma drugi pasek napędowy, rozrządu silnika nie rozpinasz,.

wymienić wymienisz, ustaw silnik na znaki, najlepiej jakbyś miał blokadę wału,.

pompe bliokujesz trzpieniem, jedna i drugą, ok 6 mm srednicy, lub np wietłem

pasek pompy naciagniesz tak jak był, bez zciągania przodu ale łatwo nie bedzie.

boje się o IMM bo z kodowaniem może być problem,.

Opublikowano

Jest jakieś uzasadnienie Twoich obaw co do kodowania?

Przód chce ściągnąć, ponieważ jakiś pajac, który wymieniał rozrząd (jeszcze za czasów poprzedniego właściciela) nie podłączył prawego reflektora i wtryskiwaczy lamp. Chce się również przyjrzeć paskom, czy faktycznie mają nastukane 60tyś. Kolega mówił, że fajnie się przód ściąga.

---------- Post dopisany 07-07-2013 at 19:00 ---------- Poprzedni post napisany 06-07-2013 at 14:45 ----------

Przerobiłem kabel, wsadzam komplet 059 130 201F. Jutro zakładam, wraz z pompą powinienem się wyrobić do 2 tygodni, ponieważ pracuję dzień w dzień. Dam znać co i jak. Pompę wymieniam sam. Życzcie mi powodzenia :kox:

Opublikowano
Jest jakieś uzasadnienie Twoich obaw co do kodowania?

w roku modelowym 2001 prowadzono chyba immo3 a w 99/00 na 99% bylo imo2 (w passacie zmiania imo2->imo3 byla chyba wraz z rokiem modelowym 2001). Pompa vp44 to nie tylko n kilo stali ale tez pucha z elektronika, ktora gada z komputerem ... sa pompy wtryskowe, ktore wymienia sie jak lozysko (wyciagasz stare i zakladasz nowe) a sa takie, ktore maja kod imo w sobie i porownuja go ... nie zgadza sie i auto nie zapali.

Nie traktuj tego posta jako "wiedze", ktora ktos sie z Toba podzielil ale punk wyjscia do zglebiania tematu jakby Ci cos nie zatrybilo

Pozdrawiam,

Przemek

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...