Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Szarpanie przy ruszaniu na gorącym silniku


Scoodi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Wiem że jest już podobny temat, lecz tam tyczy sie to zimnego silnika i mało jest powiedziane o moim problemie, więc wolałem założyć osobną dyskusję.

Otóż tak jak w opisie, na rozgrzanym silniku, podczas ruszania całym samochodem szarpie... Dzieje sie to tylko na pierwszym biegu i na wstecznym.

Gdy silnik jest zimny, samochód rusza jak marzenie, do momentu dobrego nagrzania się. Odpalanie w zime jak i teraz, bez żadnych problemów.

Kończy sie już sprzęgło, czy to może coś innego? Miał ktos podobny problem i sobie z nim poradził?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat jeszcze nie dawno poruszany :wink: poszukajcie parę/parenaście wątków niżej to znajdziecie i w dziale układ napędowy pisałem bo sam mam problem taki sam u siebie od dawna już tylko że to się nasila.

Z tego co pisali inni wygląda na padający docisk sprzęgła ale niech się wypowiedzą Ci co się bardziej znają

---------- Post dopisany at 14:03 ---------- Poprzedni post napisany at 14:02 ----------

dodam że należy się tego szybko pozbyć bo u mnie już poduchy silnika mają po mału dość od tego szarpania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam również B5 1.9 TDI od kupna ok 3 lata temu tak sie dzieje, jak sie rozgrzeje własnie szarpie na jedynce i to nie zawsze...

Przejechane od zakupu ma 100tyś km, na budziku 300...

Nic nie ruszam, bo co mechanik to byla inna diagnoza szkoda gadać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem to u siebie w AVG. Objaw identyczny- telepało przy ruszaniu na gorącym silniku ( tzn kangurki ) na zimnym nic się nie działo. Wszyscy mówili że to docisk i po zdjęciu skrzyni okazało się, że faktycznie był zajechany. Mimo wszystko koła dwumasowe również nie zachowywało się już poprawnie i zostało wymienione. Jeśli masz jak w temacie 1Z to zostaje docisk sprzęgła więc najlepiej cały komplet wymienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem to u siebie w AVG. Objaw identyczny- telepało przy ruszaniu na gorącym silniku ( tzn kangurki ) na zimnym nic się nie działo. Wszyscy mówili że to docisk i po zdjęciu skrzyni okazało się, że faktycznie był zajechany. Mimo wszystko koła dwumasowe również nie zachowywało się już poprawnie i zostało wymienione. Jeśli masz jak w temacie 1Z to zostaje docisk sprzęgła więc najlepiej cały komplet wymienić.

tak właśnie myślałem że to docisk jak pisali mi w innych wątkach bo jeden mechanik mi gadał że do nie sprzęgło a inny że to coś elektrycznego :facepalm: mechanicy kur** :facepalm:

---------- Post dopisany at 14:42 ---------- Poprzedni post napisany at 14:40 ----------

dobrze że 1Z ma jednomasa to kwestia kompletu sprzęgła + siemmering nowy na wał + łożysko igiełkowe przy okazji wymienić po jest tanie a po co kiedyś zaś to rozbierać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedna rzecz :decayed: stuka wam sprzęgło po puszczeniu pedału? Bo u mnie na włączonym silniku na postoju i w czasie jazdy jak puszczam sprzęgło to słychać taki metaliczny stuk (pojedynczy) tak jakby gdzieś metal o metal walił

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie tego nie zauważyłem. Może zawiecha Ci puka i się tak przenosi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

również jestem posiadaczem audi, mój problem to szarpanie podczas przyspieszania na 4 i 5 biegu. Sprawdzało to już wielu mechaników i żaden nie dał rady , zero błędów, nastawnik wyczyszczony, nowe sprzęgło z kołem dwumasowym i nadal szarpie. Ja podejrzewam wtryski aczkolwiek nie jestem mechanikiem i za bardzo się nie znam. Mechanicy u których byłem wszyscy jednogłośnie po sprawdzeniu na VAGU - "nastawy są prawidłowe", nie wiem co dalej z tym robić , przypominam silnik AFN 1,9 TDI 110km audi a4 b5 AVANT.

Z góry dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To sprawdź te wtryski na maszynie a nie słuchaj że nastawy są prawidłowe. Szukaj dobrego serwisu, który sprawdzi wtryskiwacze dwuetapowo i na podstawie testu maszynowego wyda diagnozę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szarpanie na gorącym silniku na 1 i wstecznym to nic innego jak sprzęgło do wymiany. Przerabiałem temat w swoim aucie ,osobiście wymieniłem sprzęgło i problem ustał. Po roku eksploatacji jest nowy problem . Na zimnym sprzęgle poszarpuje przy ruszaniu np. z parkingu szczególnie na skręconych kołach.Po kilku kilometrach problem znika i można jeżdzić płynnie.:facepalm: Winą obarczam sprzęgło VALEO . Przez rok po wymianie nie było żadnych problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie tego nie zauważyłem. Może zawiecha Ci puka i się tak przenosi

Sprzęgło puka nawet na postoju więc to nie zawiecha :wink: jak silnik jest zgaszony to cisza ale za to skrzypi tam coś :decayed: tam się chyba konkretnie coś kończy

co do układu paliwowego jestem pewien że nie podowuje szarpania bo miałem robione logi i jedyne co jest do poprawki to kąt wtrysku

Najgorsze że poduchy po mału mają dość od szarpania :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szarpanie na gorącym silniku na 1 i wstecznym to nic innego jak sprzęgło do wymiany. Przerabiałem temat w swoim aucie ,osobiście wymieniłem sprzęgło i problem ustał. Po roku eksploatacji jest nowy problem . Na zimnym sprzęgle poszarpuje przy ruszaniu np. z parkingu szczególnie na skręconych kołach.Po kilku kilometrach problem znika i można jeżdzić płynnie.:facepalm: Winą obarczam sprzęgło VALEO . Przez rok po wymianie nie było żadnych problemów.

a wiesz może co u Ciebie padło w sprzęgle? Docisk, tłumiki drgań czy łożysko oporowe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie tak robilo i po wyjeciu skrzyni docisk byl dobry ale na tarczy byly luzy lewo prawo i troche przypalona byla. docisk zostawilem bo ori sachsa i byl dobry ,dokupipilem nowa tarcze sachs 150zl i pozniej nic nie szarpalo ani na zimnym ani na cieplym

No to Ci się udało :wink: czytałem że niektórzy mieli takie cuda że jak zmienili tylko tarczę to zamiast na gorącym to na zimnym im potem poszarpywało :decayed: chyba jednak wolę wymienić całość i już nigdy więcej tam nie zaglądać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szarpanie na gorącym silniku na 1 i wstecznym to nic innego jak sprzęgło do wymiany. Przerabiałem temat w swoim aucie ,osobiście wymieniłem sprzęgło i problem ustał. Po roku eksploatacji jest nowy problem . Na zimnym sprzęgle poszarpuje przy ruszaniu np. z parkingu szczególnie na skręconych kołach.Po kilku kilometrach problem znika i można jeżdzić płynnie.:facepalm: Winą obarczam sprzęgło VALEO . Przez rok po wymianie nie było żadnych problemów.

a wiesz może co u Ciebie padło w sprzęgle? Docisk, tłumiki drgań czy łożysko oporowe?

No niestety nie zastanawiałem się nad tym i wymieniłem całość.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szarpanie na gorącym silniku na 1 i wstecznym to nic innego jak sprzęgło do wymiany. Przerabiałem temat w swoim aucie ,osobiście wymieniłem sprzęgło i problem ustał. Po roku eksploatacji jest nowy problem . Na zimnym sprzęgle poszarpuje przy ruszaniu np. z parkingu szczególnie na skręconych kołach.Po kilku kilometrach problem znika i można jeżdzić płynnie.:facepalm: Winą obarczam sprzęgło VALEO . Przez rok po wymianie nie było żadnych problemów.

mialem tak samo po wymianie sprzzegla po ok roku na zimnym mi szarpac zaczelo droga dedukcji doszedlem do tego ze z powodu krotkich odcinkow jakie robie na codzien i jeszcze ori kata w aucie z97 roku postanowilem zaslepic egr ktory byl bardzo zasyfiony i wywalic kata od jakigos czasu to jest 3tyg mam spokoj z zajaczkami rano

a wiesz może co u Ciebie padło w sprzęgle? Docisk, tłumiki drgań czy łożysko oporowe?

No niestety nie zastanawiałem się nad tym i wymieniłem całość.
nn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szarpanie na gorącym silniku na 1 i wstecznym to nic innego jak sprzęgło do wymiany. Przerabiałem temat w swoim aucie ,osobiście wymieniłem sprzęgło i problem ustał. Po roku eksploatacji jest nowy problem . Na zimnym sprzęgle poszarpuje przy ruszaniu np. z parkingu szczególnie na skręconych kołach.Po kilku kilometrach problem znika i można jeżdzić płynnie.:facepalm: Winą obarczam sprzęgło VALEO . Przez rok po wymianie nie było żadnych problemów.

a wiesz może co u Ciebie padło w sprzęgle? Docisk, tłumiki drgań czy łożysko oporowe?

No niestety nie zastanawiałem się nad tym i wymieniłem całość.

mhmm no ja jutro będe odbierał kompletne sprzęgło w fajnej cenie z Sachsa :naughty: w jedynym sklepie u mnie w rejonie udało mi się w dobrej cenie dostać bo pozostali szkoda gadać :kwasny:

co jeszcze warto wymienić przy tej robocie? Nie chce tam znowu zaglądać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto wymienić łożysko igiełkowe w wale korbowym i uszczelniacz tylny wału.Jest jeszcze do oblukania uszczelniacz skrzyni biegów.Innych zagrożeń ponownego wyjmowania skrzyni nie dostrzegam.Powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto wymienić łożysko igiełkowe w wale korbowym i uszczelniacz tylny wału.Jest jeszcze do oblukania uszczelniacz skrzyni biegów.Innych zagrożeń ponownego wyjmowania skrzyni nie dostrzegam.Powodzenia.

Dzięki za info :wink: o łożysku igiełkowym czytałem gdzieś :wink: a co do uszczelniaczy myślałem zeby ocenić ich stan po zdjeciu skrzyni no ale w sumie czasem lepiej dmuchać na zimne co nie :wink: co do uszczelniacza tylnego wału to dawno temu jak mi mechanik robił rozrząd to twierdził że się z niego sączy olej bo silnik jest usmarkany w rejonie połączenia skrzynia-silnik

oglądałem nowe sprzęgło i się zastanawiałem co się w starym mogło popsuć że tak szarpie i trzęsie całą budą :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...