Skocz do zawartości
IGNOROWANY

czy taki akumulator da sie odratowac?


swiezak84

Rekomendowane odpowiedzi

w skrócie opis sytuacji. bateria siedziala w aucie w momencie jak je zakupilem czyli 2007r - kiedy byla wstawiona nie wiem. jakies dwie zimy temu zaczela troche gorzej sie sprawowac ( w duzy mróz jak stal na dworzu to tak niechetnie krecil - na codzien auto bylo garazowane), ale dolewanie wody i ladowanie prostownikiem utrzymywalo ja przy zyciu. wróciłem autem w czwartek rano (04/07), zjechalem do garazu i chcialem odpalic dopiero w sobote - nie dalo rady. kontrolki ledwo co sie swiecily, centralny zglupial i sie otwieral i zamykał, rozrusznik nawet nie jeknal. wczoraj ok 22 wyjalem z auta aku i podpialem pod ladowarke (wczesniej sprawdzilem, cele byly pelne nie musialem dolewac wody, elektrolit ladny klarowny). najpierw na wyswietlaczu prostownika pojawil sie komunikat ze akumulator mam do wymiany albo naprawy ale po chwili ladowarka zaczela pracowac pokazujac a to napiecie 14,6v, po chwili 13,coś tam i tak na zmiane. po 3 godzinach zajrzalem do środka i tak: w 5 celach sie gotowalo i elektrolit sie zrobil jak błoto, ostatnia cela, przy plusie, była jak przed ladowaniem - elektrolit stal i był przezroczysty. mam ladowac dalej i próbowac wsadzic do auta czy od razu moge sie skierowc do sklepu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw naładuj do pełna i później sprawdź miernikiem jaki ma prąd aku i tak sprawdzaj co kilka godzin i patrz czy będzie ubywało prądu jeśli tak to aku do wywalenia. Ja miałem tak że Aku miał dwa lata ale nie trzymał prądu naładowałem na fuul a już rano miernik pokazywał 10V :facepalm: i nie uznali gwarancji i trza było nowy kupić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzis rano podlaczylem ladowarke, chwile pochodzila ale wyskoczyl komunikat ze bateria do wymiany i przestalo ladowac, takze chyba juz mam odpowiedz :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

takze chyba juz mam odpowiedz :(

Nie chyba, tylko na pewno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma się co zastanawiać. Kupuj nowy, bo ten może cię kiedyś odmówić posłuszeństwa w najmniej odpowiednim momencie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na przyszłość wystarczy zmierzyć miernikiem prąd przejścia z komory do komory,ale u Ciebie na 100% jedna komora jest walnięta w starym aku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...