Skocz do zawartości
IGNOROWANY

jak podłączyc sie do świateł awaryjnych?


mondek

Rekomendowane odpowiedzi

witam wszystkich!mam problem,chce się podłączyć pod światła awaryjne.zakładam nowy alarm i chce żeby migały przy zał. i wył.alarmu.nie umie znalezc przewodu (przekaznika) do awaryjnych.może ktoś wie w której kostce lub jaki przewód to jest.nie znalazłem nic na ten temat , wszystko jest tylko na a4 b6 a ja potrzebuje do b7.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tam nie ma przekaźnika, wszystkim steruje MCE. musisz mieć schemat aby to ogarnąć, B6 i B7 to to samo, mała kosmetyczna różnica w połączeniach elektrycznych

http://a4-klub.pl/uklad-elektryczny-16/all-b6-b7-modul-centralnej-elektryki-wlacznik-swiatel-czujnik-swiatla-clh-138327/

tu masz rozpiskę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj juz nie ogarnę tego wszystkiego bo trochę jest co czytać.może znajde tam odpowiedz na moje pytanie.dzięki za pokierowanie gdzie szukać.od niedawna jestem posiadaczem 4 i jeszcze tego nie łapie wszystkiego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do B7 powinieneś mieć alarm z CAN wtedy sygnały takie jak otwarcie drzwi, maski, sygnał uzbrajania/rozbrajania i kierunki są wysyłane do alarmu po przez magistrale CAN przez co odpada podłączanie tych sygnałów. Jak już zdążyłeś pewnie zauważyć na rozpisce pinów każda żarówka jest zasilana oddzielnie przez co w zależności od alarmu trzeba zastosować 6 diod prostowniczych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to chyba poległem na tym:kwasny: bo widze ze innego sposobu nie znajde.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrzuć schemat z instrukcji podłączenia alarmu to zobaczymy co tam masz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc tak jak się obawiałem masz zwykły alarm i podłączenie go może przysporzyć troszkę problemów

Schemat podłączenia kierunkowskazów wygląda mniej więcej tak, (nie sugeruj się pinami w module MCE bo schemat dotyczy B6 w wersji high), prawą i lewą stronę podłączasz do przewodu białego w alarmie - alarm ma być ustawiony na sterowanie "+"

Bez_tytu_u.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To czyli wszystko jest wykonalne,super.A powiedz mi czy do pokrywy maski silnika,klapy bagaznika tez idzie się podłączyć?a jak z drzwiami to wygląda?jednak zawsze na pomoc idzie liczyc.chociaż teraz tego nie zrobie z braku czasu "praca".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak da się, trzeba odszukać przewód z krańcówki bagażnika oraz maski. (od maski jest chyba na którymś pinie w liczniku)

Jeżeli chodzi o drzwi to trzeba będzie ciągnąc przewody do nich, ponieważ sygnał z każdej krańcówki doprowadzony jest tylko do modułu w drzwiach dalej idzie już po CAN-ie dodatkowo też muszą być one podłączone po przez diody ponieważ wejście do alarmu jest tylko jedno - przewód zielony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie lepiej sprzedać ten alarm i kupić z CANem?

Tu jest strasznie dużo kabelkologii, jak się mało znasz na elektryce to byle jaki błąd jaki zrobisz, połozy cię na amen.

Jest to wykonalne ale kogoś kto ma pojęcie, naprawdę się zastanów!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z alarmem CAN jest dużo prościej bo podłączasz tylko zasilanie, syrenę, czasami wyjście świateł, pozostałe sygnały jak drzwi, maska bagażnik, uzbrojenie rozbrojenie idą po CAN którym są dwa kabelki w MCE

Tak więc chyba lepiej kupić taki alarm, tylko też wiem po własnym doświadczeniu że są alarmy które mają problem z "dogadaniem się" z magistralą CAN samochodu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zastanawiałem się też nad sprzedażą,zobacze jeszcze.teraz jadę do pracy za 3 tyg.dopiero będę i zabiorę się za to.a może polecacie jakiś dobry alarm po CANie?dzieki wam za dobre rady i oświecenie mnie bo jest to moja pierwsza przygoda z autem gdzie jest MCE i CAN.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znajomy ma tytan 400 ale problem jest taki ze tych alarmów nie sprzedają do samodzielnego montażu, trzeba go od razu zamontować w warsztacie który ma w ofercie takie alarmy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Alarm CAN, według mnie oczywiście, jest słabszym zabezpieczeniem. Tak naprawdę rozwalenie wkładki powoduje jego rozbrojenie. Analogowy wymaga minimum wiedzy przy montażu ale moim zdaniem jest lepszy. Oczywiście nie każdy się zgodzi. Proponował bym pozostać przy tym co masz, kolega Bin dostarczył wyczerpujący schemacik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi Ci o sytuacje gdy przekręcimy wkładkę tak jakby otworzyć auto kluczykiem - wydaje mi się że alarm rozróżnia tą sytuację i rozbroi się tylko kiedy dostanie sygnał że otworzyliśmy auto kluczykiem, ale jak będę miał okazję to sprawdzę to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy od alarmu. Np. forteca ma opcje własnego pilota z sterowaniem centralnym wtedy ok. zadziała z tym że mało kto chce dodatkowy pilot. Opcja sterowania pilotem auta dostaje sygnał rozbrojenia po Can a ten wstaje po otwarciu wkładki. Sprawdzić to możesz w własnym aucie np. zamykasz pilotem a otwórz kluczem auto zachowa się normalnie, zaświeci się licznik oświetlenie wnętrza itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem, alarm bezpilotowy - otwarcie samochodu kluczykiem nie powoduje rozbrojenia czyli alarm wyje gdy otworzymy drzwi,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...