Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Cieknie z klimy do środka


seb-k

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Zauważyłem, że za fotelem pasażera i pod przednią wycieraczką jest mokro. Postudiowałem temat i przeszukałem forum i wykluczyłem:

-przelewanie wody z przedziału akumulatora (wlałem wiadro i woda schodzi idealnie)

-przelewanie wody z drzwi

Zauważyłem natomiast, że w przeciwieństwie do mojego poprzedniego A4 (B5) nigdy pod autem nie gromadzi się woda z klimy, a zatem tutaj zacząłem szukać i natrafiłem na wężyk na zdjęciu:

WP_002851.jpg

Czy to jest wężyk odprowadzający wodę z parownika/skraplacza pod auto?

Na łączeniu obu wężyków podczas działającej klimy pojawiają się krople. Pierwszej można się doczekać już po 30s. Nie można powiedzieć aby się z tego lało ale też nie sprawdzałem w naprawdę gorące dni (podczas sprawdzenia było 21 stopni, klima ustawiona na 19 Auto).

Czy to częsta przypadłość? Aż nie chce mi się wierzyć, że wężyk odpływowy może być wsadzany do środka wężyka, z którego woda się wydostaje. Powinien raczej wchodzić na niego tak aby stworzyć formę lejka. Obecnie to oczywiste, że woda może się z szerszego wężyka wydostawać jeśli węższy (leżący niżej) nie dolega idealnie. Jak to naprawić? Nie chcę ściągać tapicerki ale też i dostęp do oby wężyków jest beznadziejny. Czy wyjęcie schowka cos poprawi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy to jest wężyk odprowadzający wodę z parownika/skraplacza pod auto?

tak to jest ten wężyk a właściwie rurka

odchyl wykładzinę to zobaczysz ją całą, zdejmij te gumowe łączniki i zobacz czy któryś nie ma dziurki i czy siedzą dobrze na swoich miejscach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wkładałem tam kamerę i wygląda przyzwoicie, znika pod wykładziną. Łączenie z gumką z pudła klimy jest luźne i dlatego się leje. Dam opaskę i silikon, ścisnę i zobaczę czy sprawa rozwiązana. Widziałem natomiast w wężyku kulkę jakby od styropianu - nie wiem czy to nie jakiś zapobiegacz zgnieceniu wężyka czy po prostu się zapchało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może rurka jest za płytko wciśnięta w tą gumę powinna wejść dosyć głęboko i ciasno siedzieć, z opaską ostrożnie żeby ci nie pękła rurka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry, że się podepnę pod temat, ale w AJM'ie ostatnio też z tego powodu miałem problem, próbowałem rozbierać schowek , ale zrobiło się ciemno i musiałem wszystko skręcać, później wszedłem pod auto i za cholerę nie mogłem znaleźć żadnego odpływu tej wody z klimy. Poskutkowało wsadzenie końcówki kompressora za schowkiem pomiędzy tą gąbkę , a jakiś plastik okrągły, ale przypuszczam, że chwilowo jest sucho. Jak się zabrać za porządne przetkanie tego, od podwozia, czy cały schowek trzeba wyciągnąć, odgiąć dywanik i wtedy się coś ukarze, ten lejek czy coś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

musisz odchylić dywanik przy tej rurce aż zobaczysz jak wchodzi w podłogę i możesz wtedy ją spokojnie wyjąć, po obu jej stronach są gumowe łączniki

a od spodu chyba musisz odchylić osłonę termiczną od tłumika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wcisnąłem jedną rurkę do drugiej trochę mocniej i zacisnąłem opaskę na łączeniu. Od tygodnia jest sucho... poczekamy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...