Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AJM] Temperatura cieczy chłodzącej


blauaudi

Rekomendowane odpowiedzi

albo czujnik temp albo zegary [wskaznik] sie zesral ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wlaśnie. Nie napisalem za dużo na temat. To że jedno z tych dwóch to się domyślalem. Ale które?

Postaram opisać od początku co się dzialo.

Zanim dowiedzialem się o problemie podpiolem VAGa. Wyskoczyl ten bląd:

Address 17 (INSTRUMENTS-deska rozdzielcza)

01039 - Coolant Temperature Sensor (G2)

30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent

Skasowalem bląd. Po przejechaniu się zrobilem jeszcze jednego loga:

Powertrain data bus:[.......] instrument cluster.

Dodam, że nie skopiowalem tego blędu, bo mi gdzieś uciekl log. Zapisalem tyle co pamiętam. (Chodzi raczej o brak polączenia wiązki deski rozdzielczej).

Skasowalem blędy jeszcze raz, wlaczylem AUTO-SCANa i.... nie bylo żadnych blędów. A wskazówka nadal leży.

Na to wychodzi, że to wskaznik na desce coś nie tak.

Aha zrobilem jeszcze logi na zimnym i rozgrzanym silniku z grup: ENGINE-007 i INSTRUMENTS-003, ale nie wiem jak je wrzucić na posta. :mysli:

na zimnym- 007= 31.5 C

003= 30 C

na rozgrzanym-007=83.7 C

003= 44 C.

Poza problemem ze wskaźnikiem cieczy mam problem ze wskaźnikiem temp. oleju a mianowicie lata po prawie calym przedziale od 80 do 160, ale przeważnie od 80-120 C. Dodam, że woda nie gotuje się, ani nie dymi.

I CO WY NA TO? za odpowiedzi z góru dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymień czujnik G2/G62 i powinno być dobrze.

U Ciebie czujnik będzie 059 919 501 (przekrój wtyczki kwadratowy) lub 059 919 501 A (przekrój wtyczki okrągły).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na zimnym- 007= 31.5 C

003= 30 C

na rozgrzanym-007=83.7 C

003= 44 C.

Poza problemem ze wskaźnikiem cieczy mam problem ze wskaźnikiem temp. oleju a mianowicie lata po prawie calym przedziale od 80 do 160, ale przeważnie od 80-120 C. Dodam, że woda nie gotuje się, ani nie dymi.

I CO WY NA TO? za odpowiedzi z góru dzięki

za nim wymienisz czujnik ... wykrec zegary i posprawdzaj wtyczki i psiknij je jakims konektorem ...

p.s zrob jeszcze test zegarow i sprawdz czy wskazowki chodza w calym zakresie ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzilem zegary dzialają w porządku. Więc pozostaje wymiana czujnika. Możecie mi powiedzieć gdzie go zlokalizować? Prosilbym o zdjęcie w miarę możliwości i wskazówki jak to zrobić żeby nie pogorszyć. A jeszcze jedno pytanie o ten wskaźnik oleju. Co się dzieje, że tak lata? Wyjmowalem go ze 2 razy może to go oglupilo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o rysunek to bardzo ladnie jest wszystko pokazane. Taki sam dostalem w serwisie AUDI. Tylko rysunek nijak się ma do tego co widać po zdjeciu oslony silnika. Na zdjeciu jest co innego niż pod maską. Przynajmniej tak mi to wygląda. Chcialbym prosić o jeszcze jedno zdjęcie z lokalizacja tego czujnika na "żywym" silniku.

Dzis podczas jazdy wskazówka ożyla. Ruszyla się na ok 90C. ale radość trwala krótko. Po zahamowaniu wskazówka opadla. :confused4:

Macie jakieś pomysy???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Macie jakieś pomysy???

odnalezc czujnik,wyczyscic wtyczke i posprawdzac kabelki .. moze poprostu nie kontaktuje ... :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dobry pomysl. A masz jakis pomysl gdzie go znalezć? Na rusunku z ETKA inaczej to wygląda niż u mnie.

powienien znajdowac sie wedlug rysunku ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wcale nie powinien być taki sam, bo ten z ETKA to AFN, a mój to AJM. Przypuszczam, że Etka nie podaje mojego silnika. Nawet w servisie dali mi taki sam rysunek jak przyslal mi /lukaszr/.

z tego co pamietam umiejscowienie tego czujnika w obydwu silnikach jest takie samo ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czujnik temperatury silnika w AJMie jest z tyłu silnika. Jak to wytlumaczyc... poniżej EGR, ale w planie mniej wiecej w tym samym miejscu, tyle ze nizej (o ile się nie mylę).

Sam go wymienialem jakies 2 m-ce temu jak mi obroty falowaly. Pamietaj zeby robic to na zimnym silniku (bo jak wyjmiesz czujnik to poleje sie plyn) i odkrec korek od plynu chlodniczego bo tam podcisnieni sie tworzy. I jeszcze jedno na tym czujniku jest oring, nie zawsze nowy daja w komplecie, wiec jakby co musisz przelozyc stary.

Jak Ci sprawnie pojdzie to nie stracisz wiecej jak setke plynu chlodniczego :)

powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam podobny problem, również wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej leżakuje po lewej stronie, sprawdzając jej wysokość na klimatroniku również mam dziwny wynik, ponieważ nawet na wyłączonym silniku gdy wpisze kod 51c wskazywana temperatura rośnie, aż uzyska wysokość 90 i się zatrzymuje? Czekam na kabelek VAg, to będę mógł dokładniej sprawdzić :> Jak myślicie czujnik poszedł? czy może kable się poprzecierały?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam podobny problem, również wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej leżakuje po lewej stronie, sprawdzając jej wysokość na klimatroniku również mam dziwny wynik, ponieważ nawet na wyłączonym silniku gdy wpisze kod 51c wskazywana temperatura rośnie, aż uzyska wysokość 90 i się zatrzymuje? Czekam na kabelek VAg, to będę mógł dokładniej sprawdzić :> Jak myślicie czujnik poszedł? czy może kable się poprzecierały?

wpisz kod 49 i tam sprawdz temp ... :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Będzie pasował .Do tego czujnika jeszcze oring :wink4: 19,6x3,6.

Pozdrawiam

PS. nie lepiej kupić w ASO :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...