Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Analiza błędu i zdiagnozowanie problemu :-(


Łukasz Dacz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie !

Od parku chwil jestem nowym członkiem tego forum, dlatego też raz jeszcze chciałabym się przedstawić. Nazywam się Łukasz i jestem posiadaczem A4 B6 3.0 V6 2003r z skrzynią multitronic. Chciałbym poprosić Was o poradę a oraz zdiagnozowanie problemu...

Dokładnie miesiąc temu po przejażdżce na zakupy ( silnik był już rozgrzany ) wsiadając do auta i odpalając go w celu powrotu do domu pokazała mi się kontrolka ESP oraz auto natychmiastowo zgasło. Odpaliłem raz, drugi, trzeci ciągle gasło i gasło a kontrolka nie przestawała się gasnąć... przekonany byłem,że już tylko laweta mi pomoże a jednak w końcu odpalił.. i tak jakoś pomaleńku wracałem do domu chociaż stając na światłach nadal gasł.. pod sam koniec drogi nie gasł ale na wolnych obrotach strasznie się dławił. Następnego dnia pojechałem do mechanika gdzie podłączyliśmy Audicę pod Vaga a ten pokazał nastepujące błędy..

17819 - System wtrysku powietrza wtórnego, blok 2 zbyt mały przepływ

17831 - Zawór wtrysku powietrza wtórnego, bank 1, zbyt niski przepływ

16486 - Sygnał z przepływomierza powietrza za niski

po czym dodał...,że nie ma zielonego pojęcia co to może być ;-) uwielbiam takie momenty ;-)

a co najlepsze - po skasowaniu błędów jak ręką odjął - WSZYSTKO WRÓCIŁO DO NORNY( auto się nie dusiło obroty nie falowały), ale nie na długo, bo po miesiącu to samo.. ( przejechałem jakieś 3 tys km) i cały czas błąd dot. powietrza wtórnego..

Drodzy Forumowicze... co to może być ?

poczytałem o tym trochę i różne są zdania.. jedni mówią,że to nieszczelność po stronie ssące, ew węże zapchane a może zawór regulujący doprowadzenie wtórnego powietrza ?

a może wtryski ? czy GAZ bo mam instalację w aucie .. a może zapchany filtr gazu jest powodem ?

Pytanie też dlaczego zapala się kontrolka od ESP a nie silniczek ?

A może to ma też coś wspólnego z zaworem EGR?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość harry19-19

nie chcę Ci mieszać ale też miałem taki problem tyle że z dieslem 1,9 tdi i też pokazała mi się kotrolka esp, a błąd to pokazał mi że wtrysk do wymiany , a po wymianie nowych wtrysków uspokoiło się jest w porządku , według twojego błędu to wtrysk coś daje znać , spróbuj najpierw zrobić logi i sprawdź stan wtrysków

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość harry19-19

tak jest kolego można jest jest stan wtrysków

---------- Post dopisany at 13:25 ---------- Poprzedni post napisany at 13:23 ----------

najlepiej ktoś kto ma vaga , widzę że jesteś z W-wy to odezwij się do Domin79 :hi: ma vag i Ci wszystko powie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie !

Od parku chwil jestem nowym członkiem tego forum, dlatego też raz jeszcze chciałabym się przedstawić. Nazywam się Łukasz i jestem posiadaczem A4 B6 3.0 V6 2003r z skrzynią multitronic. Chciałbym poprosić Was o poradę a oraz zdiagnozowanie problemu...

Dokładnie miesiąc temu po przejażdżce na zakupy ( silnik był już rozgrzany ) wsiadając do auta i odpalając go w celu powrotu do domu pokazała mi się kontrolka ESP oraz auto natychmiastowo zgasło. Odpaliłem raz, drugi, trzeci ciągle gasło i gasło a kontrolka nie przestawała się gasnąć... przekonany byłem,że już tylko laweta mi pomoże a jednak w końcu odpalił.. i tak jakoś pomaleńku wracałem do domu chociaż stając na światłach nadal gasł.. pod sam koniec drogi nie gasł ale na wolnych obrotach strasznie się dławił. Następnego dnia pojechałem do mechanika gdzie podłączyliśmy Audicę pod Vaga a ten pokazał nastepujące błędy..

17819 - System wtrysku powietrza wtórnego, blok 2 zbyt mały przepływ

17831 - Zawór wtrysku powietrza wtórnego, bank 1, zbyt niski przepływ

16486 - Sygnał z przepływomierza powietrza za niski

po czym dodał...,że nie ma zielonego pojęcia co to może być ;-) uwielbiam takie momenty ;-)

a co najlepsze - po skasowaniu błędów jak ręką odjął - WSZYSTKO WRÓCIŁO DO NORNY( auto się nie dusiło obroty nie falowały), ale nie na długo, bo po miesiącu to samo.. ( przejechałem jakieś 3 tys km) i cały czas błąd dot. powietrza wtórnego..

Drodzy Forumowicze... co to może być ?

poczytałem o tym trochę i różne są zdania.. jedni mówią,że to nieszczelność po stronie ssące, ew węże zapchane a może zawór regulujący doprowadzenie wtórnego powietrza ?

a może wtryski ? czy GAZ bo mam instalację w aucie .. a może zapchany filtr gazu jest powodem ?

Pytanie też dlaczego zapala się kontrolka od ESP a nie silniczek ?

A może to ma też coś wspólnego z zaworem EGR?

Te dwa pierwsze błędy nie sa aż tak istotne, kontrolka esp zapala sie gdy są problemy z przepływomierzem czyli ostatni bład sygnał z niski, z tego powodu gasł i esp sie zapalało i tym sie zajmij.

Oczywiście błedami od sai też trzeba się zając sprawdzić działanie czyli pmpa sai i cały układ czy nie jest rozszczelniony itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łukasz13 wielkie dzięki za podpowiedz, w sobotę podjadę do znajomego i poproszę go o przeczyszczenie przepływomierza oraz sprawdzimy Vagiem stan wtrysków. Zastanawia mnie tylko to dlaczego po usunięciu błędów wszystko wraca do normy ? na jakiś czas oczywiście..

Witam serdecznie !

Od parku chwil jestem nowym członkiem tego forum, dlatego też raz jeszcze chciałabym się przedstawić. Nazywam się Łukasz i jestem posiadaczem A4 B6 3.0 V6 2003r z skrzynią multitronic. Chciałbym poprosić Was o poradę a oraz zdiagnozowanie problemu...

Dokładnie miesiąc temu po przejażdżce na zakupy ( silnik był już rozgrzany ) wsiadając do auta i odpalając go w celu powrotu do domu pokazała mi się kontrolka ESP oraz auto natychmiastowo zgasło. Odpaliłem raz, drugi, trzeci ciągle gasło i gasło a kontrolka nie przestawała się gasnąć... przekonany byłem,że już tylko laweta mi pomoże a jednak w końcu odpalił.. i tak jakoś pomaleńku wracałem do domu chociaż stając na światłach nadal gasł.. pod sam koniec drogi nie gasł ale na wolnych obrotach strasznie się dławił. Następnego dnia pojechałem do mechanika gdzie podłączyliśmy Audicę pod Vaga a ten pokazał nastepujące błędy..

17819 - System wtrysku powietrza wtórnego, blok 2 zbyt mały przepływ

17831 - Zawór wtrysku powietrza wtórnego, bank 1, zbyt niski przepływ

16486 - Sygnał z przepływomierza powietrza za niski

po czym dodał...,że nie ma zielonego pojęcia co to może być ;-) uwielbiam takie momenty ;-)

a co najlepsze - po skasowaniu błędów jak ręką odjął - WSZYSTKO WRÓCIŁO DO NORNY( auto się nie dusiło obroty nie falowały), ale nie na długo, bo po miesiącu to samo.. ( przejechałem jakieś 3 tys km) i cały czas błąd dot. powietrza wtórnego..

Drodzy Forumowicze... co to może być ?

poczytałem o tym trochę i różne są zdania.. jedni mówią,że to nieszczelność po stronie ssące, ew węże zapchane a może zawór regulujący doprowadzenie wtórnego powietrza ?

a może wtryski ? czy GAZ bo mam instalację w aucie .. a może zapchany filtr gazu jest powodem ?

Pytanie też dlaczego zapala się kontrolka od ESP a nie silniczek ?

A może to ma też coś wspólnego z zaworem EGR?

Te dwa pierwsze błędy nie sa aż tak istotne, kontrolka esp zapala sie gdy są problemy z przepływomierzem czyli ostatni bład sygnał z niski, z tego powodu gasł i esp sie zapalało i tym sie zajmij.

Oczywiście błedami od sai też trzeba się zając sprawdzić działanie czyli pmpa sai i cały układ czy nie jest rozszczelniony itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...