Komorn1k Opublikowano 4 Września 2013 Opublikowano 4 Września 2013 Witam! Mam problem z Audi A4 B5 1.8 20v 125KM ADR/APT skrzynia to 4 biegowy automat. Kupiłem auto jakoś dwa tygodnie temu mój pierwszy automat i w sumie pierwsze auto, wróciłem nim do domu na kołach, pojeździłem po okolicy, zrobiłem około 200-300km. Miałem wybierać się do mechanika na sprawdzenie stanu płynów itp. Ale wybrałem się w krótką trasę ( około 110km w dwie strony ) - po przejechaniu ~50km i wyprzedzaniu 2 tirów pod górkę ( gaz w dechę, mega redukcja w automacie ) auto jakby "straciło moc", zjechałem na wioskę ( niby skróty zdaniem GPS ), skrzynia na P, otwieram maskę a tam prawie fontanna płynu chłodniczego. Zgasiłem auto i nie wiedziałem co dalej robić, stałem pod górką, żadne kontrolki się nie paliły ani nic, temperatura była lekko ponad 90 stopni. Po odczekaniu 1-1,5h stwierdziłem, że jak płynu chłodniczego prawie nie ma doleję wody ( szkoda wylania się kolejnej dawki płynu ). Odpalam auto, wskazówka temperatury już na dole, chciałem zawrócić - hamulec, drążek na R i to by było na tyle, auto nie jechało do tyłu, no to hamulec, drążek na D - wrażenie jakby ruszał z 2/3, ale ruszył. Zawróciłem i jadę powoli, biegi jakoś się zmieniały ( jakby 2-3-2-3-2-3 ) aż znowu się zagotował. Kiedy ostygł odpaliłem auto i na P dodawałem gazu - efekt? Gaz w podłodze i 2 tysiące obrotów. Wtedy już zadzwoniłem po lawetę, obdzwoniłem wszystkich znajomych i padło na uszczelkę pod głowicą, auto odstawione do mechanika, dzisiaj mi powiedział, że silnikowi nic nie jest, tylko skrzynia podobno była "spawana" i się posypała, dlatego nie ma 1 biegu, 4 biegu i wstecznego do tego obciąża ona silnik i dlatego się gotuje. Powiedział, że jak kupię inną skrzynię i wymienię auto będzie jeździło. Szukam przyczyny w internecie, bo szkoda wywalić te 1-1,5k na skrzynię, jeśli może coś innego się popsuło. W skrócie: - Silnik łapie 2k obrotów przy gazie w podłodze na P - Do przodu jedzie jakby na 2/3 biegu - Brak wstecznego - Nikt nie wie co się stało - Wcześniej wszystko było dobrze, ładnie redukowało, tylko dziwnie zmieniało bieg z 1 na 2, czasem jakby podczas jazdy sprzęgło wcisnąć na sekundę/dwie, kickdown był Gdzie szukać usterki? Tak przy okazji, skrzynia z silnika ARG podejdzie do mojego ADR/APT ( nie wiem dokładnie co mam, bo w bagażniku na tabliczce jest APT, a na silniku ADR )? EDIT2: Któregoś dnia rano było "zimniej" i auto nie chciało odpalić - cykało pod maską, chyba przekaźniki ( nie znam się, proszę mi wybaczyć ) - prostownik na chwile i działał, pewnie akumulator padaka. Pozdrawiam, Komorn1k
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się