Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Automatyczna skrzynia biegów, problemy z ruszeniem na zimnym silniku


Arkom

Rekomendowane odpowiedzi

Witam posiadam audi A4B5 95 rok automat, przebieg 200 tyś. Ogólnie auto nie jest złe jeździ całkiem całkiem jak na 18 lat :P Jedyny poważniejszy mankament jaki dolega to właśnie problem z automatem. Sprawa wygląda tak, że jak auto postoi przez np noc to na drugi dzień chcąc ruszyć do przodu po włączeniu "D" auto nie rusza można dodawać gazu obroty tylko rosną a auto stoi w miejscu. Jak silnik złapie temp 70 - 80 C auto rusza bez większych problemów czasami lekko poszarpuje jak rusza, ale jak już ruszy to idzie normalnie zmienia biegi, nie szarpie. Ta jest tylko z jazda do przodu, na wstecznym nie ma takich problemów, wsiadam odpalam i w zasadzie mogę z miejsca cofać. Olej w skrzyni wymieniony w zeszłym roku na jesień ( jest na nim zrobione może 5 tyś ). Pytanie jest proste jak można zdiagnozować przyczynę tego niedomagania. mam namiar na pewnego "magika" od automatów do którego zapewne się udam ale najpierw postanowiłem napisać tutaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej może i wymieniony, ale pytanie czy stan jest prawidłowy. Olej ATF w temperaturze roboczej znacznie zwiększa swoją objętość w stosunku do zimnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W wolnej chwili zobaczę jego stan, bo o ile dobrze się orientuje to jeżeli jest poziom dobry to po odpaleniu i odkręceniu korka na misce powinien się lekko sączyć??A jak wyjaśnić to, że wsteczny działa od razu a drive nie?, można to wyjaśnić wina oleju tzn jego poziomu??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na bank masz mało oleju w skrzyni ;)

Dolej aż wycieknie korkiem wlewowym nadmiar, odpal niech pochodzi skrzynia,zgaś i następnie dolej.

---------- Post dopisany at 10:46 ---------- Poprzedni post napisany at 10:42 ----------

sprawdzić olej możesz tylko go dolewając aż do maxa, czyli wycieku nadmiaru z otworu wlewowego. Nawet jak masz mało oleju i brakuje go z ponad litr to po odkręceniu korka i tak będzie się sączył bo na dnie miski zawsze zostaje olej.

Przy wymianie oleju zmieniałeś filtr , odkręciłeś miskę i ją wyczyściłeś z syfu, zmieniłeś uszczelkę?

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie wymieniałem oleju olej był wymieniany przez poprzedniego właściciela ( i tego jestem pewny ), co do jego poziomu to hymm nie sprawdzałem prawdę mówiąc. Filtr i olej był zmieniany w zeszłym roku na jesień i jest na nim zrobione około 5 tyś. Ogólnie skrzynia jest sucha. Nie wiem tylko jak wyjaśnić to, ze wsteczny wchodzi od razu, a "drive" nie ??? Tak czy siak mam zamiar sprawdzić stan oleju i go wymienić tylko jak możesz to napisz mi jak to się robi w automacie, tak krok po kroku ile oleju wlać i jakiego oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.wbijasz na kanał

2. znajdujesz miskę olejową skrzyni

3. masz 2 korki, 1 wystaje z miski i jest mniejszy - to jest korek spustowy. 2 korek jest "zagłębiony" w miskę i jest wielki, na klucz ampul 16mm.

4. nie spuszczaj oleju więc olewasz 1 korek.

5. Odkręcasz 2 korek wlewowy, widzisz żółty plastik na górze z otworkiem. Za nic ale to za nic na świecie nie dotykaj go bo Ci wpadnie do miski i będziesz miał do wykręcenia 20torxów żeby go wyjąć :wink:

6.Lejesz olej do olejarki i gumowym wężykiem trafiasz do delikatnie do tego otworu w tym żółtym korku/kapturku.

7.Lejesz aż wycieknie Ci olej z tego otworu.

8.Zakręcasz korek, odpalasz auto i niech pochodzi z 2 minutki.

9.Odkręcasz, lejesz znowu olej jak wyżej do "pocieku" :grin:

10.Zakręcasz i latasz dalej.

Te automaty to problemy same. Na dniach sam wstawiam auto i wkładam manuala..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czekaj chyba mylą Ci się skrzynie. U mnie jest inaczej W samej misce od spodu ejst jeden korek od boku miski jest wkręcona taka jakby rurka zagięta do góry, nie ma korka w korku. A ta rurka jest od góry zaślepiona kapturkiem plastikowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale chwila bo jak już się tym zajmę to zwyczajnie wymienię olej i tyle nie wiem co tam jest wlane, filtr zostawię. Pytanie jest takie jaki olej i ile go wlać i jak w takiej skrzyni się przeprowadza wymianę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W samej misce jest jeden korek tzn do spodu miski, od jej boku jest wkręcona rurka, wygięta do góry i zaślepiona kapturkiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A właśnie ponoć nie tym korkiem patrzę jaki jest stan on jest jak przelew ponoć a tą wygięta rurką spuszczam obracając ja w dół.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie wg tego co patrzyłem to rurkę tą aby spuścić olej trzeba przekręcić w dół a później żeby nalać to przekręcić do góry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jak mam inaczej spuścić skoro ten korek od spodu miski to przelew jest, wg instrukcji. Najwyżej jak spuszczę tą rurka to zdejmę miskę i resztę wyleje "ręcznie" :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam kupca na skrzynie kompletną - 700zł.

Skrzynie manual mam gratis od kumpla ale do 1.8T kosztują ok 300zł.

Dwu mas kompletny z angola 300zł

Olej do skrzyni mam.

Półośki 100zł,

Wybierak 50

Pompka, pedały,wężyki 100.

Robocizna 200 dla kumpla co mi garaż wypożycza i pomaga :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...