Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Lekko hamuję, a odzywa się ABS


grzes1150

Rekomendowane odpowiedzi

Czasami tak jest że lekko hamuje i odzywa się ABS. :wallbash: Częściej jak na łuku w lewo dochamowywuje i wtedy... Dziś nawet na prostej się odezwał. Stuka i drży pedał. Tarcze i klocki są nowe- mają miesiąc. Co może być przyczyną :shocked: Dodam że na Vag-u błędów nie ma. :kwasny:[br]Dopisany: 31 Lipiec 2008, 20:43 _________________________________________________A może ktoś podpowie jak zdemontować czujnik ABSu aby go przeczyścić? :notworthy: Może to on jest zabrudzony i tak się dzieje? :shocked:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemka

Rano miałem to samo ale teraz jest już po kłopocie :>

Po wizycie u mechanika było to samo o czym piszecie, wróciłem więc do niego żeby to naprawił ale po pół godziny walki z czujnikami musiałem podziękować bo trzeba było lecieć do pracy.

Po powrocie z roboty sam się wziąłem za ten temat :wink4:

Wyciągnąłem czujnik (jest wciśnięty za tarczą od przodu auta).

Następnie wyczyściłem WD40 i ściereczką.

Wyciągnąłem z tłoczka metalową osłonkę i też ją przeczyściłem.

Oczyściłem otwór gdzie wchodzi czujnik.

Całość poskładałem... i ruszyłem w drogę.

Niestety nadal było to samo więc się wkurzyłem i wcisnąłem czujnik ile się dało no i to okazało się lekarstwem :tongue4:

Proponuję więc docisnąć czujnik i problem powinien zniknąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nadal było to samo więc się wkurzyłem i wcisnąłem czujnik ile się dało no i to okazało się lekarstwem :tongue4:

Proponuję więc docisnąć czujnik i problem powinien zniknąć.

a ABS teraz dziala prawidlowo ... ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie pomogło zwykłe przeczyszczenie czujnika.. Objawy były takie same (łapał mi prawy przód) po tym przeszło jak ręką odjął..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedzi :notworthy: zaraz biore się za to bo mi to spokoj nie daje :kox:[br]Dopisany: 01 Sierpień 2008, 15:00 _________________________________________________Koledzy a jak wyjąć te czujniki ABSu bo u mnie nie chcą wyjść??? :kwasny: Jest tam taka gumka którą odsunąłem do tyłu i kidać jak metalowa, błyszcząca część czujnika wchodzi w piaste a na obwodzie ok. 2/3 wystaje ok.1mm. ponacinana blaszka.

Siłowałem się palcami, psikałem WD40 ,podwadzałem "na wage", próbowaływ chociaż troszke obrucić i nic. :no: Jak to wyjąć aby je wyczyścić????? :disgust:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jest łatwo ale u mnie kręciłem nim i wyciągałem i tak powoli zaczął się wysuwać :)

Nosfer - a skąd wiedziałeś który czujnik trzeba poprawić no i w ogóle jak zlokalizować czy oba czujniki są dobrze założone?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedzi :notworthy: zaraz biore się za to bo mi to spokoj nie daje :kox:[br]Dopisany: 01 Sierpień 2008, 15:00 _________________________________________________Koledzy a jak wyjąć te czujniki ABSu bo u mnie nie chcą wyjść??? :kwasny: Jest tam taka gumka którą odsunąłem do tyłu i kidać jak metalowa, błyszcząca część czujnika wchodzi w piaste a na obwodzie ok. 2/3 wystaje ok.1mm. ponacinana blaszka.

Siłowałem się palcami, psikałem WD40 ,podwadzałem "na wage", próbowaływ chociaż troszke obrucić i nic. :no: Jak to wyjąć aby je wyczyścić????? :disgust:

udalo sie? ja dzisiaj walczylem i nie chce sie ruszyc. nie wiem jak "oni" to robią?!

moze ktos jakies foto podesle albo jakies specjalne instrukcje???

powoli mam dosyc tego problemu.

hilfe!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najlepiej czyscic wszystkie czujniki za jednym razem. ja tak robilem u siebie. i jeszcze wazna sprawa aby po wyjeciu czujnika zajzec w miejsce z ktorego byl wyjety. tam jest taka tarczka z dziurkami ktore lubia sie zapychac roznym brudem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nosfer - a skąd wiedziałeś który czujnik trzeba poprawić no i w ogóle jak zlokalizować czy oba czujniki są dobrze założone?

Przy hamowaniu "do świateł" czułem i słyszałem które koło mi łapie.. Słyszałem, że bierze mi prawe przednie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie problem powrócił po wymianie osłony przegubu :kwasny:

Najprawdopodobniej jest syf w otworze gdzie czujnik wchodzi bo jak go wyciągam to czubek jest cały w smarze (pewnie mechanior napitolił tego trochę i teraz cały przegów jest usmarowany :angry:)

Zaraz idę przeczyścić wszystko i wtedy zobaczę co będzie się działo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie zaczęło się od można powiedzieć tego samego.. Po wymianie przegubów. Słyszałem już o kilku takich przypadkach, widać to jest nagminny problem - ale oczywiście wina mechaników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem jest w tym, że przy wyjmowaniu przegubu należy również wyjąć czujnik.

U mnie jak wkładali przegub to zmiażdżyli cały czujnik. Po zakupieniu nowego też wcale nie było wesoło ponieważ uległ zniszczeniu mechanizm na przegubie który odpowiada właśnie za ABS. Zauważyłem to po wyjęciu czujnika że te otworki w środku, w jednym miejscu były poważnie wygięte (przy zakładaniu przegubu na silę wciskali i zmiażdżyli czujnik a do tego wykrzywili mechanizm ABS na przegubie :angry:)

Na szczęście udało się to naprostować, wcisnąłem czujnik na maxa, następnie cofnąłem troszeczkę i teraz jest OK :good:

Pamiętajcie więc: wyciągajcie czujnik w trakcie demontażu przegubu!!!

W innym wypadku będziecie w plecy czujnik (70zł) tak jak ja :kwasny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam i umnie jest tak samo z tym abs powymianie przegubu.a mechanik twierdzi ze tak musi byc.musze sprawdzic ten czujnik pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja po wymoanie tylnych tarcz, klocków i łożysk zauważyłem to samo. Tylko, że w ten sam dzień polerowałem na przodzie fele założone na aucie i teraz pytanie co może być przyczyną?

1. Wymiana na tyle.

2.Pył z polerki na przodzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja po wymoanie tylnych tarcz, klocków i łożysk zauważyłem to samo. Tylko, że w ten sam dzień polerowałem na przodzie fele założone na aucie i teraz pytanie co może być przyczyną?

1. Wymiana na tyle.

2.Pył z polerki na przodzie.

podłącz VAG`a i sprawdź, który czujnik pracuje asynchronicznie. Myślę, że pomoże samo wyczyszczenie. U mnie problem pojawiał się po każdej większej robocie. (wahacze, przegub, łożysko, zaciski) Wystarczyło przeczyszczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mialem podobne obawy. Pojawily sie po naprawie skrzyni biegow. Przy kazdym, nawet delikatnym, hamowaniu gdy samochod zwalnial do predkosci okolo 10km/h wlaczal sie ABS. Wymontowalem czujniki ABS-u w przednich kolach, wyczyscilem i dobrze wcisnalem w gniazda. Problem ustapil.

Dzieki poradom klubowiczow udalo sie uniknac wizyty w warsztacie.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...