Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Ciężko odpala od temp.0 stopni na dworze


Salin92

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, moje audi A4 B5 1,9 TDN 90 KM AHH ciężko odpala gdy temperatura spada poniżej 0 Stopni.

Przy nagrzanym silniku pali dobrze , co może być przyczyną takiego odpalania ?

Świece wszystkie są w porządku, z 1 mam problem bo nie mogę jej wykręcić ale iskrę ma dobrą.

Mam jeszcze taki problem ze strzałki od temperatury i poziomu paliwa opadają mi na sam dół przy wyłączeniu zapłonu ( po za skalę )

I temperatura nigdy nie jest równo na 90 tylko tak na 95, wydaje mi się ze to wina strzałek a raczej silniczków w liczniku, bo mam licznik od A6 .

Ps. Termostat jest dobry bo go niedawno wymieniałem i po wymianie pokazuje tak samo ;/

Czekam na pomoc .

Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, moje audi A4 B5 1,9 TDN 90 KM AHH ciężko odpala gdy temperatura spada poniżej 0 Stopni.

Przy nagrzanym silniku pali dobrze , co może być przyczyną takiego odpalania ?

Świece wszystkie są w porządku, z 1 mam problem bo nie mogę jej wykręcić ale iskrę ma dobrą.

Mam jeszcze taki problem ze strzałki od temperatury i poziomu paliwa opadają mi na sam dół przy wyłączeniu zapłonu ( po za skalę )

I temperatura nigdy nie jest równo na 90 tylko tak na 95, wydaje mi się ze to wina strzałek a raczej silniczków w liczniku, bo mam licznik od A6 .

Ps. Termostat jest dobry bo go niedawno wymieniałem i po wymianie pokazuje tak samo ;/

Czekam na pomoc .

Pozdrawiam :)

Jak Ty sprawdzałeś te świece? To, że "iskrzy" nie oznacza, że świeca jest dobra. Podpinałeś jakiś amperomierz? Sprawdzałeś rezystancję?

P.S.

Gdzie są już ujemne temp??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, moje audi A4 B5 1,9 TDN 90 KM AHH ciężko odpala gdy temperatura spada poniżej 0 Stopni.

Przy nagrzanym silniku pali dobrze , co może być przyczyną takiego odpalania ?

Świece wszystkie są w porządku, z 1 mam problem bo nie mogę jej wykręcić ale iskrę ma dobrą.

Mam jeszcze taki problem ze strzałki od temperatury i poziomu paliwa opadają mi na sam dół przy wyłączeniu zapłonu ( po za skalę )

I temperatura nigdy nie jest równo na 90 tylko tak na 95, wydaje mi się ze to wina strzałek a raczej silniczków w liczniku, bo mam licznik od A6 .

Ps. Termostat jest dobry bo go niedawno wymieniałem i po wymianie pokazuje tak samo ;/

Czekam na pomoc .

Pozdrawiam :)

Jak Ty sprawdzałeś te świece? To, że "iskrzy" nie oznacza, że świeca jest dobra. Podpinałeś jakiś amperomierz? Sprawdzałeś rezystancję?

P.S.

Gdzie są już ujemne temp??

Świec nie podpinałem od amperomierz , dziś to sprawdzę a co do temperaturę to już nawet od 4 stopni widać zmiany w odpalaniu.

Jak jadę rana do pracy to jest taka temperatura czasami, a po drugie chodziło mi o zimę która już była.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja miałem tak gdy akumulator był do bani kręcił kręcił ale wskazówki opadały podczas odpalania. Zmieniłem aku i kręci tak samo prawie tyle że wskazówki nie opadają i łapie silnik od razu.

btw.

to świece żarowe iskrzą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jedną świece mam zapieczoną i nie mogę jej wykręcić, mam na wymianę świecę ale nie mam jak jej wykręcić a nie chce gwintu zepsuć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na początek sprawdź to co koledzy powyżej napisali czyli - kąt wtrysku --> http://a4-klub.pl/audi-a4-b5-131/r4-tdi-oprocz-pd-ustawienie-kata-wtrysku-6665/

PS. moje byłe b5 AHH odpalało normalnie przy -5oC z odłączonymi świecami żarowymi, także jak zdrowy silnik to mróz mu nie straszny:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok, dzięki za informacje, w najbliższym czasie zakupie sobie kabelek do diagnostyki i zobaczę co wykazuje i będę się odzywał ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę się chwalić ale tamtej zimy było minus 27 stopni u mnie w górach i po dłuższym kręceniu odpalił bez 4 świec :decayed: co do świecy to podlej ją WD40 kilkakrotnie i staraj się pomału odkręcać i dokręcać musi puścić Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do odkręcania świec żarowych należy użyć klucza dynamometrycznego(dobrego).Świece wytrzymują 35 Nm po czym ulegają zerwaniu. O ile podczas odkręcania nie przekroczysz 30 Nm nie powinno dojść do zerwania.Po wielokrotnym stosowaniu WD -40 i kolejnych próbach powinno się udać bez zerwania świecy. Jedna rada. Sprawdź czy świeca nie jest skorodowana bo to znacznie obniża jej wytrzymałość.Druga rada to zrób doświadczenie na starej świecy w imadle przy jakiej sile się zerwie( dla sprawdzenia kalibracji klucza) i nie przekraczaj tego momentu z zachowaniem bezpiecznej tolerancji. Pamiętaj ! Świece przykręcamy siłą 15 Nm. To właśnie źle dokręcone świece są powodem ich zrywania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do odkręcania świec żarowych należy użyć klucza dynamometrycznego(dobrego).Świece wytrzymują 35 Nm po czym ulegają zerwaniu. O ile podczas odkręcania nie przekroczysz 30 Nm nie powinno dojść do zerwania.Po wielokrotnym stosowaniu WD -40 i kolejnych próbach powinno się udać bez zerwania świecy. Jedna rada. Sprawdź czy świeca nie jest skorodowana bo to znacznie obniża jej wytrzymałość.Druga rada to zrób doświadczenie na starej świecy w imadle przy jakiej sile się zerwie( dla sprawdzenia kalibracji klucza) i nie przekraczaj tego momentu z zachowaniem bezpiecznej tolerancji. Pamiętaj ! Świece przykręcamy siłą 15 Nm. To właśnie źle dokręcone świece są powodem ich zrywania.

Dzięki wielkie , na pewno mi się to przyda ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do odkręcania świec żarowych należy użyć klucza dynamometrycznego(dobrego).Świece wytrzymują 35 Nm po czym ulegają zerwaniu. O ile podczas odkręcania nie przekroczysz 30 Nm nie powinno dojść do zerwania.Po wielokrotnym stosowaniu WD -40 i kolejnych próbach powinno się udać bez zerwania świecy. Jedna rada. Sprawdź czy świeca nie jest skorodowana bo to znacznie obniża jej wytrzymałość.Druga rada to zrób doświadczenie na starej świecy w imadle przy jakiej sile się zerwie( dla sprawdzenia kalibracji klucza) i nie przekraczaj tego momentu z zachowaniem bezpiecznej tolerancji. Pamiętaj ! Świece przykręcamy siłą 15 Nm. To właśnie źle dokręcone świece są powodem ich zrywania.

Dzięki wielkie , na pewno mi się to przyda ;)

Tak czy tak uważaj żeby nie poszła z gwintem, :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...